וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המחלוקות: הממשלה צפויה להתכנס מחר לדיון בקורונה בלבד

15.8.2020 / 21:43

בליכוד ובכחול לבן סיכמו כי הממשלה תדון רק בנושאים הקשורים במשבר, זאת לאחר שבשבוע שעבר בוטלה הישיבה בגלל אי הסכמות על תקנון עבודת הממשלה. בימים הקרובים צפויות להימשך השיחות בין המפלגות בניסיון למנוע בחירות ועדיין נותרו פערים בנושא התקציב והמינויים הבכירים

בווידאו: נתניהו במפעל גילרו בבית שמש מתייחס למשבר התקציב/צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

בליכוד ובכחול לבן סיכמו הערב (שבת) כי ישיבת הממשלה צפויה להתכנס מחר - לדיון בנושאים הקשורים לקורונה בלבד, וכי לא יעלו לסדר היום נושאים נוספים. ישיבת הממשלה בוטלה בשבוע שעבר בגלל המחלוקת בין הליכוד וכחול לבן על תקנון עבודת הממשלה ומנגנון ההצבעה הפריטטית. המחלוקת לא יושבה למרות מגעים שמקיימים נציגי המפלגות לפתרון המשבר הקואליציוני, אך בכחול לבן הסכימו כבר בשבוע שעבר לקדם נושאים הקשורים לקורונה. בשתי המפלגות אמרו הערב כי ישיבת הממשלה צפוי להתכנס בנושאים אלה וטרם הופץ סדר היום.

במקביל, בימים הקרובים צפויות להימשך השיחות בין נציגי כחול לבן והליכוד בניסיון למנוע בחירות. ביום חמישי דיווחו שתי המפלגות כי "חלה התקדמות", אך עדיין נותרו פערים בנושא התקציב, המינויים הבכירים, וכן הגנה על ראש הממשלה בנימין נתניהו מפסילה אפשרית של בג"ץ או יציאה לנבצרות.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף בטוויטר את ‏תפקוד הממשלה, ברקע חילוקי הדעות, וכתב כי "ממשלה שזקוקה למשא ומתן כדי להחליט האם היא תקום מחר בבוקר ותלך לבית ספר, היא ממשלה שצריכה לסיים את דרכה". הוא הוסיף כי "זאת בושה וחרפה שבזמן שהמדינה במשבר כל מה שהם מתעסקים בו זאת הפוליטיקה שלהם. מנותקים נמאסתם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה בירושלים ב-7 ביוני 2020. רויטרס
הועברו כמה מתווי פשרה בנוגע לוויכוח על התקציב. גנץ ונתניהו במהלך ישיבת ממשלה/רויטרס

בליכוד עדיין לא הסכימו לקדם את חוק דחיית התקציב, שיאפשר לכנסת לא להתפזר באופן אוטומטי ב-24 באוגוסט בחצות, כשרק אחרי שיושגו הסכמות על התקציב, צפויים להסכים לקדם אותו בקריאה שניה ושלישית.

בין הליכוד וכחול לבן הועברו כמה מתווי פשרה בנוגע לוויכוח על התקציב, אך הצדדים טרם הגיעו להסכמות. מחלוקת נוספת נוגעת למינויים בכירים. הליכוד וכחול לבן היו אמורים לגבש תוך 100 יום מנגנון מוסכם למינויים בכירים כמו מפכ"ל המשטרה, פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה.

עוד בוואלה!

אחרי ההסכם בין ישראל לאמירויות: ר"מ בחריין יצא לביקור בזק מחוץ למדינה

לכתבה המלאה
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בדיון במליאת הכנסת, 12 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"בושה וחרפה". יאיר לפיד נואם במליאת הכנסת/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בליכוד דורשים שכל תהליך המינויים יהיה פריטטי, כלומר שתהיה לשני הגושים מעורבות גם במינוי ועדות האיתור ובחירת שמות המועמדים, ולבטל את ועדת גולדברג שבוחנת את מינויי הבכירים. בכחול לבן מסרבים לתת לליכוד דריסת רגל בהליכים הפנימיים במשרד המשפטים, ובעיקר במינויים שעשויים להיות גורליים במיוחד עבור נתניהו והמשפט שלו, שייפתח בתחילת השנה הבאה.

בכחול לבן משוכנעים שנתניהו מעונין להשפיע בעיקר על הליך בחירת פרקליט המדינה שצפוי להתחיל בקרוב. שר המשפטים אבי ניסנקורן אמר היום ברשת ב' כי "לא יסכים לפגיעה בדרך המינוי של שופטי הסף".

נושא נוסף שעומד בלב המשא ומתן הוא הדרישה של הליכוד לקבל ערובה מפני אפשרות שבג"ץ יפסול את הסדר הרוטציה וימנע מנתניהו לכהן כראש הממשלה החליפי בנובמבר 2021, בגלל שהוא נאשם בפלילים. בליכוד דורשים לקבוע בחקיקה שבכל מקרה של מניעה משפטית למימוש ההסכם הכנסת תתפזר לבחירות. גם ההסכם הנוכחי כולל סעיף דומה, אך הוא מוגבל לחצי שנה בלבד והליכוד דורשים להאריך אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully