וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד לאונס באילת: המשטרה תציב אבטחה ליד בית המתלוננת

עודכן לאחרונה: 21.8.2020 / 19:43

בעקבות תגובות אלימות ברשתות החברתיות, ולאחר הערכת מצב של מפקד מרחב לכיש, הוחלט במשטרה על הגברת סיורי הניידות סביב ביתה של המתלוננת, תושבת אשקלון. בימים הקרובים ייערך עימות בינה לבין שני החשודים שנעצרו במסגרת הפרשה. המשטרה: "צפויים מעצרים בימים הקרובים"

בווידאו: חשד לאונס הקבוצתי של בת 16 במלון באילת/צילום: יניר יגנה, עריכה: איתי עמרם

המשטרה תתגבר את סיורי הניידות מסביב לבית הנערה, בת 16, שעל פי החשד נאנסה במלון הים האדום באילת. החלטת המשטרה על תגבור כוחות סיור סביב בית הנערה שמתגוררת באשקלון התקבלה היום (שישי) לאחר הערכת מצב שקיים מפקד מרחב לכיש ניצב משנה רונן אבניאלי. זאת, לאור השיח האלים והתגובות החריפות ברשתות החברתיות כלפי הנערה. במשטרה חוששים שיגיעו מטרידים לתוך ביתה.

על פי דוח הממצאים שהוכן על ידי צוות החקירה המשטרתי, בימים הקרובים צפויים מעצרים נוספים בפרשה. גורמים במשטרה אמרו כי בכוונתם לאתר את כל המעורבים שהיו בחדר בית המלון בליל האירוע, ואף קראו לכל אורחי המלון באותו הערב למסור עדות.

מלבד זאת, בימים הקרובים צפוי להיערך עימות בין הנערה לשני החשודים שנעצרו במסגרת הפרשה. במשטרה נלקחו אתמול בנוסף למצלמות האבטחה מתוך המלון גם צילומי אבטחה מחוץ למלון ואלה נבדקים על ידי צוות חקירה מיוחד של המשטרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המלון בו על פי החשד התקיים האונס/מערכת וואלה!, צילום מסך

בינתיים, חקירת הפרשה נמשכת. הנערה אמרה לסביבתה הקרובה כי יממה לאחר האירוע, אחד הצעירים שהשתתפו בו הציע לה לצפות בסרטונים שצילם במקום. "למחרת אחד הצעירים אמר לי שיש סרטונים ושאל אותי אם אני רוצה שהוא ישלח לי, והיה לי מאוד קשה להתמודד עם זה", אמרה. במקביל, אלפים הפגינו אמש ברחבי הארץ נגד אלימות כלפי נשים.

לפי מקורביה, היא נמצאת במצב נפשי קשה ומלווה על ידי בני משפחתה. "אף אחד לא יודע מה עבר עליי. יש כאלה שרק מעבירים ביקורת ושואלים שאלות. אני מרגישה שיש הרבה אנשים מאחוריי וזה מחזק אותי", אמרה למקורבים אליה.

עוד בוואלה!

שלט אחד קטן שהתפוצץ משמות של גברים חושף שנים של אונס והשתקה

לכתבה המלאה

על פי המשטרה, כרגע ישנן אינדיקציות המעידות על מעורבות שני החשודים שנעצרו באירוע, תושבי חדרה, אך נבדקת האפשרות כי בעת האונס שהו בחדר בית המלון אנשים נוספים, שחלקם צפו במתרחש ולא עשו דבר בנידון. המשטרה מנסה לזהות את המשתתפים בתקרית לפי צילומים מבית המלון, ונערכת למעצרים נוספים.

לידי המשטרה הגיעו תיעודי מצלמות האבטחה במלון בו אירע המקרה, בהם נראית התגודדות סמוך לחדר בו בוצעו לפי החשד המעשים. על פי החשד, קבוצה גדולה של גברים נכחה בחדר שבו בוצע אונס הנערה, תושבת אשקלון, שהייתה בהשפעת אלכוהול. היא התלוננה על כך במשטרה בשבוע שעבר. החוקרים בודקים בין השאר אם אחד מהמעורבים צילם את מה שהתחולל בתוך החדר.

במקביל, במשטרה יבחנו האם המלון באילת עמד בנהלים הנדרשים ממנו באירוע האונס. גורם המעורה בפרטי החקירה אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "לא יתכן שיש שתיית אלכוהול המונית וגברים שעולים ויורדים בקבוצות ואיש בהנהלת המלון ובמחלקת הביטחון לא שם לב לכך. יש להם אחריות לאורחי המלון".

יו"ר נעמ"ת, חגית פאר, בירכה על החלטת המשטרה לתגבר את האבטחה ליד ביתה של המתלוננת, אך הדגישה כי מדובר ב"מציאות הזויה בה הקורבן כלואה במקום שעשרות הגברים שלכאורה אנסו אותה יכלאו". לדבריה, "רק אתמול הזהרנו שניסיון העבר מלמד שהנערה תהפוך יעד למתקפות ולאיומים ברשת מצד גיבורי מקלדת - טוב שהמשטרה תגברה את האבטחה סביבה אך אין די בכך. הגיע הזמן שרשויות האכיפה יעברו להתקפה וימצו את הדין באופן מהיר עם המסיתים ומוציאי דיבתה ברשתות - הם אלו שצריכים להיעצר ולהיות מוקפים בשוטרים".

הפגנת נשים בעקבות האונס באילת. רחבת הבימה, ת"א 20 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
מפגינות ומפגינים בתל אביב נגד אלימות כלפי נשים בעקבות הפרשה, אתמול/ראובן קסטרו

על פי חשדות המשטרה, הנערה וחברתה נפשו באילת יחד עם חבורה נוספת של נערים, ובערב המדובר שתו אלכוהול. לאחר שלא חשה בטוב, היא הלכה יחד עם חברתה לשירותים באחד החדרים במלון - בו כלל לא לנו. שם, נתקלה הנערה בצעירים שהציעו לה עזרה.

בשלב מסוים, כך העלתה החקירה, האיצו החשודים במעורבות במעשה בחברתה של הנערה לצאת מהמקום ולהביא דברים שישפרו את מצבה. אז, על פי החשד, החלו כמה צעירים לאנוס את הנערה. כשחברתה חזרה לחדר היא ניסתה להיכנס - אולם אלו לא אפשרו לה. עם זאת, הצליחה להבחין בחלק מההתרחשויות, והיא אף פנתה לנערות אחרות כדי שינסו למנוע את האירוע, אולם נכשלה גם בכך.

המשטרה תבדוק אם המלון הקפיד על הנהלים

בתוך כך, במשטרה יבחנו האם המלון באילת עמד בנהלים הנדרשים ממנו באירוע. גורם המעורה בפרטים אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "לא ייתכן שיש שתיית אלכוהול המונית וגברים שעולים ויורדים בקבוצות ואיש בהנהלת המלון ובמחלקת הביטחון לא שם לב לכך. יש להם אחריות לאורחי המלון". עוד הוסיפו במשטרה כי "עולה חשד שהנהלת המלון לא הקפידה על נהלי ביטחון כפי שלא הקפידו על הקורונה. ולכאורה מהחומר שנאסף אפשרו שם לקטינים לצרוך אלכוהול בשטח המלון באין מפריע".

בעלי המלון התראיינו אתמול לכלי התקשורת וחזרו על הטענה כי פעלו כנדרש וכי הם לא רואים במצלמות האבטחה התגודדות. לוואלה! NEWS נודע כי הסתבכות עם החוק אינה זרה לבעלי המלון. לפני כחודש נערך שימוע לפני סגירה לדותן ממן, מבעלי המלון ובעלי המסעדה שבחוף הסמוך לבית המלון, לאחר שאפשר מסיבה של עשרות אנשים על החוף ובניגוד גמור לתקנות לשעת חירום.

תיעוד המסיבה ההמונית בחוף

בווידאו: מסיבה בניגוד להנחיות הקורונה במסעדה ששייכת למלון הים האדום/מערכת וואלה! NEWS

לפי התקנות, ממן יכול היה לארח מקסימום 20 אנשים בחלל הפנימי של המסעדה ומקסימום 30 אנשים על החוף עצמו. בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS ניתן לראות את ההתקהלות של כ-200 אנשים. אזרחים שראו את ההתקהלות האסורה דיווחו למשטרה שהגיעה למקום וגילתה כי מדובר בהפרות בוטות של תקנות הקורונה. במהלך הסיור של השוטרים במקום התפתחה בחוף קטטה אלימה בין מבלים, שבה גם היה מעורב לכאורה ממן, ואף נפצע בקטטה ונחבל בראשו. ממן קיבל קנס של 2000 שקלים, הוזמן לשימוע בפניי מפקד מרחב אילת במשטרה והוזהר שאם יפר שוב את התקנות יקבל צו סגירה לעסק.

יום לאחר מכן הגיעו שוטרים לביקורת בחוף במטרה לבדוק האם חל שינוי בהתנהלות של ממן והופתעו לגלות שלמרות השימוע שנערך לו ולמרות הקנס שקיבל, הוא איפשר לכמאה מבלים להיכנס למתחם החוף שבבעלותו ובניגוד גמור לתקנות. הפעם זימנו במשטרה את ממן והודיעו לי כי הוציאו לו צו סגירה למסעדה שעל החוף למשך שבעה ימים. מספר ימים לאחר מתן הצו הגיש ממן בקשה למשטרה לקצר את צו הסגירה. אולם, מפקד מרחב אילת במשטרה בחן את המקרה ונסיבותיו החמורות, ודחה הבקשה לקצר את צו הסגירה.

ממן מסר בתגובה: "אנו עובדים מול המשטרה והרשויות לפי החוקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully