וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד לאונס קבוצתי באילת: נעצר חשוד נוסף בפרשה

עודכן לאחרונה: 20.8.2020 / 15:09

מעצרו של החשוד, שהגיע לעיר עם חברו החשוד אף הוא, הוארך ב-5 ימים. החוקרים חושדים כי התקיפה לכאורה של בת ה-16, שהייתה בגילופין, התרחשה כשהמעורבים האיצו בחברתה להביא לה אמצעים לסייע לה. הפגנות מחאה יתקיימו הערב. תגובות סוערות במערכת הפוליטית

בווידאו: חשד לאונס הקבוצתי של בת 16 במלון באילת/צילום: יניר יגנה, עריכה: איתי עמרם

המשטרה עצרה היום (רביעי) גבר נוסף, תושב חדרה, בחשד שהיה מעורב באונס קבוצתי לכאורה של נערה בת 16 במלון הים האדום באילת. חקירתו העלתה כי הגיע לעיר יחד עם חברו, שנעצר אף הוא אתמול. הוא הכחיש קשר למעשים וטען כי לא קיים יחסי מין עם הנערה. מעצרו הוארך בחמישה ימים.

לידי המשטרה הגיעו תיעודי מצלמות האבטחה במלון בו אירע המקרה, בהם נראית התגודדות סמוך לחדר בו בוצעו לפי החשד המעשים. החוקרים החלו בזיהוי המצולמים לקראת המשך חקירת הפרשה.

על פי החשד, קבוצה גדולה של גברים אנסה את הנערה, תושבת אשקלון, שהייתה בהשפעת אלכוהול. היא התלוננה על כך במשטרה בשבוע שעבר. החוקרים בודקים בין השאר אם אחד מהמעורבים צילם את מה שהתחולל בתוך החדר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בידי החוקרים תיעודי מצלמות האבטחה. מלון הים האדום באילת/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי חשדות המשטרה, הנערה וחברתה נפשו באילת יחד עם חבורה נוספת של נערים, ובערב המדובר שתו אלכוהול. לאחר שלא חשה בטוב, היא הלכה יחד עם חברתה לשירותים באחד החדרים במלון - בו כלל לא לנו. שם, נתקלה הנערה בצעירים שהציעו לה עזרה.

בשלב מסוים, כך העלתה החקירה, האיצו החשודים במעורבות במעשה בחברתה של הנערה לצאת מהמקום ולהביא דברים שישפרו את מצבה. אז, על פי החשד, החלו כמה צעירים לאנוס את הנערה. כשחברתה חזרה לחדר היא ניסתה להיכנס - אולם אלו לא אפשרו לה. עם זאת, הצליחה להבחין בחלק מההתרחשויות, והיא אף פנתה לנערות אחרות כדי שינסו למנוע את האירוע אולם נכשלה גם בכך.

עוד בוואלה!

חשד לאונס קבוצתי של בת 16 במלון באילת, חשוד נעצר

לכתבה המלאה
ניידת משטרה. ראובן קסטרו
החוקרים נערכים למעצרים נוספים. ניידת משטרה/ראובן קסטרו

אתמול נעצר תושב חדרה, צעיר בן 28, בחשד שהיה מעורב במקרה, ובית משפט השלום בקריית גת האריך את מעצרו בחמישה ימים. הצעיר מוכר למשטרה, ולאחרונה שוחרר ממאסר של שנה בגין עבירות רכוש, כשחלק מהתיקים עדיין מתנהלים. במהלך החקירה התברר כי התבצעה חלופת מסרונים בין החשוד לנערה לאחר המקרה. לפי גרסתו - הוא שהה במלון הים האדום באילת ואין לו שום היכרות עם הנערה ועם הצעירים האחרים שהיו בחדר, והם פשוט הסתובבו במלון עם צעירים שהכירו שם.

החשוד טען כי הוא אכן ראה מספר רב של צעירים מקיימים יחסי מין עם הנערה, אף שהוא עצמו לא עשה זאת. בחלק מהזמן, טען החשוד, הוא כלל לא היה בחדר, וכשהיה, טען כי לא יכול היה למנוע מעשרות אנשים מביצוע המעשים בשל הפחד שיותקף. עוד אמר כי חשב שהיא זו שקראה להם.

עו"ד עופרה סיבוני, המייצגת מטעם הסניגוריה הציבורית את החשוד, מסרה בתגובה כי מכחיש את המיוחס לו. "הצעיר משתף פעולה עם החוקרים, מכחיש את החשדות ומסר גרסה להשתלשלות האירועים", מסרה עו"ד סיבוני. "אנו ממתינים שהמשטרה תבדוק את גרסתו בהקדם".

נתניהו: "למצות את הדין עם האחראים"

החשד לאונס עורר תגובות סוערות גם במערכת הפוליטית. ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי שמע על הדיווחים בנושא יחד עם רעייתו. "זה מזעזע, אין מילה אחרת", כתב. "זהו לא רק פשע נגד הנערה, זה פשע נגד האנושיות עצמה שראוי לכל גינוי ושיש למצות את הדין עם האחראים לו".

לדברים הצטרף גם ראש הממשלה החליפי בני גנץ, שביקש להביע הזדהות עם המתלוננת. "מאתמול בצהריים אני רוצה להבין, ולא מצליח - מה מנסה להוכיח גבר, שעומד בתור צפוף עם עשרות אנשים בדרך לחדר בו שוכבת נערה צעירה ומעורפלת?", כתב. "החקירה המשטרתית עוד מתנהלת, אבל חשוב לי להעביר מסר לאנשים שהשתתפו או שהיו עדים למקרה הזה או לאחרים: הדבר היחיד שהוכחתם, הוא את שפלות הנפש והמוסר אליהם ניתן להגיע".

"לפני שהולכים לפלילי - יש כאן בדק בית מוסרי שחובה לעשותו", הוסיף גנץ. "ולמתלוננת חשוב לי לומר - ליבי איתך, את לא לבד".

ח"כ איילת שקד (ימינה) כתבה: "הרבה זמן זה לא קרה לי: ממש התקשיתי לישון בלילה, כאימא. כאשת ציבור וחברת קבינט כבר למדת לעשות הפרדות אבל המקרה הזה באילת הצליח לערער בי משהו פנימי. זהו פשע מזעזע שמעיד על פשיטת רגל מוסרית של החברה בישראל. פילגש בגבעה. הענישה צריכה להיות מירבית ומהירה. הטיפול בילדה צריך להיות רגיש לאחר שנעוריה נשדדו ממנה על ידי חיות אדם. נדרש גם טיפול אמיתי ונוקב ברמה הערכית והחברתית במערכת החינוך".

שורת מחאות ברחבי הארץ

בעקבות המקרה, ארגונים רבים הודיעו כי יערכו הערב שורה של הפגנות במוקדים שונים, בהם ירושלים, תל אביב, חיפה ואילת, בטענה כי "לא ניתן לשתוק לאחר המקרה". לדברי המארגנים, לא מדובר במקרה יחיד אלא במה שהגדירו כהשרשה של תרבות האונס המושרשת בחברה. "המקרה הזה לא עומד לבדו", נכתב בעמוד האירוע בפייסבוק. "הוא המשך ישיר לדרך בה התקבלו הנערים מאיי נאפה. הוא המשך ישיר לשיח הציבורי סביב 'פרשת הכדורגלנים'".

"אלו לא עשבים שוטים, הם תוצאה של מדיניות", הוסיפו המארגנים. "יכולה להיות גם מדיניות אחרת, מדיניות שבה לומדים מגיל 0 על זוגיות ומיניות בריאה. מדיניות שבה הממשלה שמה בראש סדר העדיפויות תקציבים לרווחה ולחינוך למניעת אלימות מינית ואלימות במשפחה. מדיניות שבה מוודאים שבכל עיר ועיר יש חדר אקוטי ועובדים סוציאליים. מדיניות שבה האנסים עומדים למשפט ומקבלים את העונש הראוי. מדיניות שבה נשים לא מפחדות להתלונן ומרגישות שיש אוזן קשבת בכל המערכות. היום נגיד לממשלה - יש מה לעשות. תעשו".

קו החוף באילת - 20 אוגוסט 2020. משה שי, פלאש 90
מגנים בתוקף. קו החוף באילת/פלאש 90, משה שי

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, גינה את האירוע שהתרחש בעירו. "מדובר בהתנהגות בהמית של חבורת גברים חסרי מוסר, שבחרו בהתנהגות גסה ובלתי נסבלת לפרוק עול בעיר", אמר. "אנו מקווים שימצו את הדין עם כל המעורבים".

בעירייה ציינו כי אילת היא הרשות היחידה בארץ המפעילה דרכה מרכז סיוע לנפגעי תקיפה מינית ויצרה "תו ריספקט" למניעת אלימות והטרדות מיניות במקומות בילוי. "אנחנו מפעילים כמה תכניות עירוניות בהן גם 'שליחות' על מנת להפוך את התושבים להיות שומרי הסף במקרה שהם רואים אדם במצוקה", הסבירה סופיה גורדייב, מנהלת מרכז הסיוע בעיר. "כמו כן, אנחנו מלווים את הנפגעים ונפגעות ומעניקים להם סיוע".

בנוסף, בעייריה מציינים כי הם פועלים להרחיב את המענה שיש באילת לנושא, כולל הקמת חדר אקוטי בבית החולים לטובת איסוף ראיות עבור הרשעה של הפוגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully