וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנערה מאילת: יום אחרי האונס הוא הציע לי לצפות בסרטונים שצילם

הנערה שהתלוננה על אונס באילת סיפרה למקורביה ש"אחד הצעירים אמר לי שיש סרטונים ושאל אם אני רוצה שהוא ישלח לי". 2 תושבי חדרה נעצרו בחשד לאונס בת ה-16, ובמשטרה מעריכים שהיו נוספים. בתוך כך, אלפים הפגינו ברחבי הארץ נגד אלימות כלפי נשים, מוחה אחת עוכבה

בווידאו: הפגנה נגד אלימות כלפי נשים, כיכר הבימה, ת״א/צילום: ניב אהרונסון

הנערה בת ה-16 מאשקלון שהתלוננה על אונס קבוצתי באילת אמרה לסביבתה הקרובה כי יממה לאחר האירוע שהתרחש במלון הים האדום בעיר, אחד הצעירים שהשתתפו באירוע הציע לה לצפות בסרטונים שצילם במקום. "למחרת אחד הצעירים אמר לי שיש סרטונים ושאל אותי אם אני רוצה שהוא ישלח לי והיה לי מאוד קשה להתמודד עם זה", אמרה. בתוך כך, אלפים מפגינים ברחבי הארץ נגד אלימות כלפי נשים.

לפי מקורביה, היא נמצאת במצב נפשי קשה ומלווה על ידי בני משפחתה. "אף אחד לא יודע מה עבר עליי. יש כאלה שרק מעבירים ביקורת ושואלים שאלות. אני מרגישה שיש הרבה אנשים מאחוריי וזה מחזק אותי", אמרה למקורבים אליה.

שני צעירים נעצרו עד כה בחשד לאונס הנערה. על פי המשטרה, כרגע ישנן אינדיקציות המעידות על מעורבות השניים, תושבי חדרה, אולם נבדקת האפשרות כי בעת האונס שהו בחדר בית המלון אנשים נוספים, שחלקם צפו במתרחש ולא עשו דבר בנידון. המשטרה החלה היום בניסיון לזהות את המשתתפים לפי צילומים מבית המלון ונערכת למעצרים נוספים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלון הים האדום באילת שבו התרחש על פי החשד האונס/מערכת וואלה!, צילום מסך

לידי המשטרה הגיעו תיעודי מצלמות האבטחה במלון בו אירע המקרה, בהם נראית התגודדות סמוך לחדר בו בוצעו לפי החשד המעשים. על פי החשד, קבוצה גדולה של גברים נכחה בחדר שבו בוצע אונס הנערה, תושבת אשקלון, שהייתה בהשפעת אלכוהול. היא התלוננה על כך במשטרה בשבוע שעבר. החוקרים בודקים בין השאר אם אחד מהמעורבים צילם את מה שהתחולל בתוך החדר.

במשטרה יבחנו האם המלון באילת עמד בנהלים הנדרשים ממנו באירוע האונס. גורם המעורה בפרטי החקירה אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "לא יתכן שיש שתיית אלכוהול המונית וגברים שעולים ויורדים בקבוצות ואיש בהנהלת המלון ובמחלקת הביטחון לא שם לב לכך. יש להם אחריות לאורחי המלון".

נשיא המדינה ראובן ריבלין פרסם גינוי חריף למעשה בחשבון הפייסבוק שלו, בפוסט אותו פתח במילים "מכתב פתוח לנער ולנערה". ריבלין כתב בין היתר כי "פגיעה מינית, אונס, ניצול מיני, אלימות מינית, הם חלק מהכתמים שלא ניתן למחוק. אלה מקרים של אובדן גבול בלתי נסלח והם הורסים אותנו כחברה. כאנושות. הם מאמללים אותנו ואין מהם תקנה". הוא פנה לצעירים בישראל ואמר: "מול ניצול, מול אלימות, מול התעללות, מול אכזריות - תקבעו גבול. גבול עבורכם, גבול עבור הסובבים אתכם. אל תעמדו מנגד. אל תקחו חלק בשתיקה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלון הים האדום באילת שבו התרחש על פי החשד האונס/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי חשדות המשטרה, הנערה וחברתה נפשו באילת יחד עם חבורה נוספת של נערים, ובערב המדובר שתו אלכוהול. לאחר שלא חשה בטוב, היא הלכה יחד עם חברתה לשירותים באחד החדרים במלון - בו כלל לא לנו. שם, נתקלה הנערה בצעירים שהציעו לה עזרה.

בשלב מסוים, כך העלתה החקירה, האיצו החשודים במעורבות במעשה בחברתה של הנערה לצאת מהמקום ולהביא דברים שישפרו את מצבה. אז, על פי החשד, החלו כמה צעירים לאנוס את הנערה. כשחברתה חזרה לחדר היא ניסתה להיכנס - אולם אלו לא אפשרו לה. עם זאת, הצליחה להבחין בחלק מההתרחשויות, והיא אף פנתה לנערות אחרות כדי שינסו למנוע את האירוע אולם נכשלה גם בכך.

הפגנת נשים בעקבות האונס באילת. רחבת הבימה, ת"א 20 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
"את לא אשמה". מפגינה בהפגנה בת"א/ראובן קסטרו

אתמול נעצר תושב חדרה, צעיר בן 28, בחשד שהיה מעורב במקרה, ובית משפט השלום בקריית גת האריך את מעצרו בחמישה ימים. הצעיר מוכר למשטרה, ולאחרונה שוחרר ממאסר של שנה בגין עבירות רכוש, כשחלק מהתיקים עדיין מתנהלים. במהלך החקירה התברר כי התבצעה חלופת מסרונים בין החשוד לנערה לאחר המקרה. לפי גרסתו - הוא שהה במלון הים האדום באילת ואין לו שום היכרות עם הנערה ועם הצעירים האחרים שהיו בחדר, והם פשוט הסתובבו במלון עם צעירים שהכירו שם.

הפגנת נשים בעקבות האונס באילת. רחבת הבימה, ת"א 20 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
מפגינות נגד אלימות כלפי נשים בת"א, הערב/ראובן קסטרו

החשוד טען כי הוא אכן ראה מספר רב של צעירים מקיימים יחסי מין עם הנערה, אף שהוא עצמו לא עשה זאת. בחלק מהזמן, טען החשוד, הוא כלל לא היה בחדר, וכשהיה, טען כי לא יכול היה למנוע מעשרות אנשים מביצוע המעשים בשל הפחד שיותקף. עוד אמר כי חשב שהיא זו שקראה להם.

עו"ד עופרה סיבוני, המייצגת מטעם הסניגוריה הציבורית את החשוד, מסרה בתגובה כי מכחיש את המיוחס לו. "הצעיר משתף פעולה עם החוקרים, מכחיש את החשדות ומסר גרסה להשתלשלות האירועים", מסרה עו"ד סיבוני. "אנו ממתינים שהמשטרה תבדוק את גרסתו בהקדם".

הפגנות ברחבי הארץ: "די לתרבות האונס"

בתוך כך, מאות בני אדם הפגינו הערב נגד אלימות כלפי נשים. כמאה מתוכם הגיעו לכיכר הבימה בתל אביב, וקראו "נאבקות, נאבקים, נגד אלימות כלפיי נשים" ו"בממשלה אדישים לאלימות כלפיי נשים".

אחת ממארגנות המחאה אמרה כי "האונס הקבוצתי המזעזע שהתרחש באילת לא התרחש בוואקום. הוא עוד תוצאה מחרידה של תרבות האונס שרווחת בחברה שלנו, ושקיבלה תעודת כשרות מטעם ההנהגה: ראש ממשלה שבלי בושה מעסיק את 'הצלם' המטריד נתן אשל, ממשלה שלמה שכבר שנים מתמהמהת בהעברת תקציבים קריטיים למאבק באלימות כלפי נשים, וחברי כנסת שמעניקים 'אות הוקרה' לזמר שמנצל קטינות ב'פות מוביל'".

"אנו רואות את הקשר הברור והחזק בין מה שקרה באיה נאפה ובעיקר התגובה החברתית, למה שקרה באילת", אמרה לוואלה! NEWS צמרת הרשקו, מפעילות "אשה לאשה". "אנו נשים וגברים פעילות בארגונים ופעילות פרטיות נצטרף לאחיותינו ברחבי הארץ בקול מחאה וזעם".

הפגנת נשים בעקבות האונס באילת. רחבת הבימה, ת"א 20 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
מפגינות נגד אלימות כלפי נשים בת"א, הערב/ראובן קסטרו

הרשקו הוסיפה כי הגיעה למחות "בקריאה לפתיחת יותר חדרים אקוטיים לנפגעות תקיפה מינית, להעברת התקציבים שהובטחו על ידי בממשלה למלחמה באלימות כלפי נשים ושלא הועברו, לקריאה לשר החינוך לפתוח את שנת הלימודים בשיחות עם התלמידים והתלמידות על תרבות האונס ואיך מונעים אותה".

"אנו אומרות בצורה הברורה ביותר כי אנו מסרבות לחיות בתרבות שמקדשת אלימות כלפי נשים ואלימות בכלל. איה נאפה הכשירה את מה שקרה באילת. כאשר אנחנו מוותרים לנערים בטענה שהם בני טובים, כאשר אנו מנסים להבין אותם או למצוא הקלות לאלימות הזו - אנו מפקירים את חייהן של כל אשה ונערה. ואנחנו מגיעות הערב להגיד די, נמאס לא נשתוק".

הפגנת נשים בעקבות האונס באילת. רחבת הבימה, ת"א 20 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
"מסרבות לחיות בתרבות שמקדשת אלימות כלפי נשים". ההפגנה בת"א, הערב/ראובן קסטרו

הפגנה נגד אלימות כלפי נשים התקיימה גם בחיפה, והמשטרה עיכבה את אחת המוחות, סטודנטית תושבת העיר, בת 26. היא נלקחה לחקירה בתחנת חיפה ושוחררה בתנאי שתתייצב בתחנה בכל עת. ייחסו לה עבירות של התנהגות פרועה במקום ציבורי והפרעה לשוטרים בעת מילוי תפקידם.

המפגינה שעוכבה סיפרה לוואלה! NEWS עם שיחרורה כי "אני לא הנושא ולא עליי צריך לדבר. השיח של האנשים צריך להיות בגנות האונס המחריד של הנערה בת ה-16".

"לא ברור עדיין על מה ולמה עיכבו אותה", סיפרה אחת המפגינות שהייתה במקום. "כנראה בטענה של הפרעה לסדר. בשלב מסויים הגיע היס"מ והשוטרים נהיו אלימים". מפגינה נוספת הוסיפה כי "השתמשו בהרבה כוח. כמה שוטרים ביחד דחפו ומשכו אותה, על כל המפגינות האחרות. אחר כך הם דחפו אותה לתוך ניידת".

עורכת הדין ריהאם נסרה, ממשרד עו"ד גבי לסקי, המייצגת את בת ה-26, ברכה של שחרורה. "לא היה מקום לעכבה מלכתחילה, ובוודאי לא באמצעות הפעלת כוח", אמרה לוואלה! NEWS. "תפקידה של המשטרה הוא להבטיח את מימוש זכות המחאה של האזרחים והאזרחיות, במלואה, במקום לפגוע בה. מקומם שגם אירוע מחאה נגד אלימות מינית מסתיים בעיכובים אלימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully