וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד ברצח רעייתו בצפון - שהה במעצר בית בגין תקיפת בנו: "הפקרת נשים"

עודכן לאחרונה: 21.8.2020 / 16:01

אחמד הייב, תושב רומת אל הייב, הואשם שהשליך בלוק אבן על בנו מחלון הקומה השנייה, אך המחוזי בנצרת הסכים לשחררו למעצר בית אצל אחותו, שם נמצאה נורה כעביה ללא רוח חיים. בעקבות זאת, ארגוני נשים יפגינו מול בית המשפט: "היה ברור שהוא אלים ומהווה סכנה"

בווידאו: משטרת ישראל בזירת החשד לרצח בטובא זנגרייה/צילום: דוברות משטרת ישראל

אחמד הייב, הגבר החשוד שרצח את רעייתו, נורה כעביה בת ה-53, הלילה (שישי) בטובא זנגרייה שבגליל העליון, היה נתון בעת שביצע את הרצח במעצר בית באותה הדירה, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום על עבירות אלימות כלפי בן משפחה נוסף.

במקרה שאירע בחודש מאי האחרון, החשוד, תושב רומת אל-הייב, זרק לעבר בנו בלוק אבן מחלון הקומה השנייה של ביתו. בעקבות זאת, הוא נעצר בגין איומים ותקיפה. בהמשך הוגשו נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, אולם, לאחר שהגיש ערר לבית המשפט המחוזי בנצרת, הוא שוחרר בתחילת החודש שעבר למעצר בית בפיקוח אזיק אלקטרוני אצל אחותו בטובא זנגרייה - אותו הבית בו נמצאה הלילה כעביה ללא רוח חיים, אחרי שעל פי החשד הוא תקף אותה.

לאחר מעצרו, בית המשפט האריך בצהריים את מעצרו של הייב ב-12 ימים. עו"ד אלון שליכטר המייצג את אחמד הייב החשוד ברצח, אמר כי אין קשר בין השחרור של החשוד למעצר בית לפני חודש וחצי לבין הרצח היום. "הנרצחת והחשוד היו בקשר טוב מאד ולא היה ביניהם כל סכסוך. השניים היו כחזית אחת מול גרושתו וילדיהם המשותפים שמתגוררים באותו בית, במפלס נפרד, בו גרו הנרצחת והחשוד. בין שני התאים המשפחתיים קיים סכסוך מתמשך והנרצחת היתה לצד בעלה ותמכה בו במהלך הסכסוך", אמר עו"ד שליכטר.

נורה כעביה. -, אתר רשמי
נמצאה ללא רוח חיים בבית גיסתה. נורה כעביה/אתר רשמי, -

שליכטר, שמיצג את החשוד ביחד עם עו"ד מוטי מלניק, הבהיר כי לא מדובר ביחסי פוליגמיה, כפי שטענו היום ארגוני נשים. אלא בגבר גרוש שנישא לפני שנתיים למנוחה. הוא הוסיף כי החשוד סובל מבעיות בריאות רבות ומסיבה זו בית המשפט נעתר לערעור שהגיש, ושלח אותו אחרי תקיפת בנו למעצר בית אצל אחותו. הוא גם נקלע למשבר נפשי ועמד ללכת לבדיקה פסיכיאטרית והנרצחת אף פנתה לשירותי הרווחה כי יסייעו לו בכך. היום ביקשו הסניגורים כי החשוד ישלח לבדיקה פסיכיאטרית ובית המשפט נענה לבקשה, ללא התנגדות המשטרה.

להייב יש 27 הרשעות בעבירות של איומים, הבאת אדם לידי מעשה זנות. הוא הורשע בתקיפה הגורמת חבלה של ממש, גרימת מוות ברשלנות, תקיפה, חבלה כשהעבריין מזוין, החזקת סכין שלא למטרה כשרה, חבלה חמורה, תקיפת שוטר, היזק לרכוש במזיד.

פרטי הפרשה מעוררים כעס בקרב ארגוני נשים, שצפויים ביום שני הקרוב לערוך עצרת מחאה מול בית המשפט בנצרת בעקבות המקרה. "מערכת אכיפת החוק מפקירה את חייהן של הנשים", כך אמרה היום נאילה עואד, מנכ"לית ארגון "נשים נגד אלימות". עואד יצאה נגד החלטת בית המשפט לשחרר את החשוד למעצר בית, אף שהוגש נגדו כתב אישום בגין אלימות. "האם האזיק האלקטרוני על רגלו אמור למנוע ממנו להיות שוב אלים? איך האזיק היה אמור למנוע ממנו לתקוף שוב?", תהתה עואד.

עוד בוואלה!

חשד לרצח: בת 53 אותרה ללא רוח חיים בבית בטובא זנגרייה; בעלה נעצר

לכתבה המלאה
זירת החשד לרצח בטובא זנגרייה, 12 באוגוסט 2020. דוברות המשטרה, אתר רשמי
זירת הרצח בטובא/אתר רשמי, דוברות המשטרה

כעביה, אשתו השלישית של החשוד, נישאה לו לפני שנתיים. לטענת עואד, עצם היותו של החשוד גבר שחי בפוליגמיה היא עבירה על החוק שקיומה הוא סוג של ניצול נשים, ולדבריה המערכת לא אכפה את החוק במקרה הזה. "היה כאן גבר שידוע כבר כגבר אלים וכגבר שמנצל נשים. הוא כבר נעצר והוגש כתב אישום, איך בית המשפט שיחרר אותו למעצר בית?", שאלה.

לדבריה, אשתו שילמה את מחיר המחדל הזה. "מישהו מאמין שבאמת האחות הייתה מעזה לומר לבית המשפט שהיא מסרבת להצעה שהוא ישהה אצלה במעצר בית? גבר כזה לא יכול לקבל הקלות מבית המשפט, מקומו היה צריך להיות בבית המעצר. הרי היה ברור שהוא מהווה סכנה למשפחתו".

חובשים ופרמדיקים של מד"א איתרו את כעביה ללא סימני חיים שכעל גופה חבלות, ולאחר ניסיונות החייאה נאלצו לקבוע את מותה. "כשהגענו למקום הובילו אותנו לתוך בית. הפצועה הייתה מחוסרת הכרה וסבלה מחבלות בגופה", סיפר פראמדיק מד"א, סתיו ברודסקי, "ביצענו בדיקות רפואיות אבל היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".

מהמשטרה נמסר כי היא הגיעה למקום לאחר שהתקבלה הודעה במוקד 100 לפיה גבר רצח את אשתו. השוטרים פתחו בחקירה, איתרו את הייב בבית ביישוב, והוא נעצר.

זו הנרצחת השנייה בחודש וחצי האחרונים, והעשירית מתחילת שנת 2020. בתחילת יולי נדקרה למוות בטייבה אישה בת 40, וכוחות משטרה גדולים שהוזעקו למקום עצרו את בעלה בחשד לרצח. על פי החשד, הגבר דקר את בת זוגו, ופאא ג'והר מסארווה בביתם, היא ניסתה להימלט והתמוטטה בחדר המדרגות. מבדיקה ראשונית עלה כי בני הזוג לא היו מוכרים למשטרה, וכי לא היו תלונות קודמות על אלימות.

על פי נתוני המשטרה שפורסמו בחודש שעבר, בשנים 2017-2019 נרצחו בישראל 67 נשים. יותר ממחציתן (54%) מהמגזר הערבי - יותר מפי שניים וחצי משיעור הערבים באוכלוסייה בישראל (כ-21%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully