וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות ברחבי הארץ נגד רצח נשים: "על הממשלה המנותקת להתחבר למציאות"

עצרות זיכרון ומחאה התקיימו ב-13 יישובים בארץ, בעקבות העלייה במקרי אלימות נגד נשים בתקופה האחרונה. אחד ממוקדי ההפגנות הוא טייבה, שם נדקרה למוות השבוע ופאא מסארווה. חברי הכנסת כסיף ותומא-סלימאן נשאו דברים. "על כל אישה שנרצחת יש אלפים שסובלות מהתעללות"

צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

(בווידאו: מחאה נגד רצח נשים בתל אביב, לפני כחודש)

עצרות זיכרון ומחאה התקיימו הערב (שבת) במחאה נגד אלימות כלפי נשים ב-13 ערים ברחבי הארץ, בהן טייבה - שבה נדקרה למוות השבוע ופאא מסארווה. הפגנות נוספות מתקיימות בצומת נהריה, ירושלים, בת ים, מודיעין, נתניה, חיפה, עפולה, זכרון יעקב, ראשון לציון, באר שבע, נס ציונה ותל אביב.

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת) הייתה בין המפגינים בטייבה. "ופא מסארווה היא הנרצחת ה-13 מאז תחילת השנה. משבר הקורונה מעצים את המצוקות החברתיות - ויחד איתן את האלימות כלפי נשים", צייצה בחשבון הטוויטר שלה. "הממשלה מוכרחה לתגבר מיד את השירותים החברתיים, לתקצב סוף סוף את התכנית למאבק באלימות, ולעשות הכל כדי לעצור את הרצח הבא".

גם ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) השתתף במחאה בטייבה. "רצח נשים הוא רק קצה הקרחון, ומתחת לפני השטח אלפי מקרים של אלימות נגד נשים שאינם מטופלים על ידי המשטרה והרווחה. על כל אישה שנרצחת יש אלפים שסובלות מהתעללות ואלימות", אמר. "בשעה שהעובדות הסוציאליות על סף שביתה מוצדקת להצלת מערכת הרווחה, זו העת של הממשלה המנותקת להתחבר למציאות ולתקצב תכניות למניעת התעללות ואלימות נגד נשים. האשמים הם המתעללים, המכים והרוצחים, אך האחריות על ממשלת ישראל". יו"ר סיעת המשותפת, אחמד טיבי, וח"כים סונדוס סאלח ואוסאמה סעדי מהרשימה השתתפו במחאה גם הם.

עשרות מפגינים בטייבה במחאה על רצח נשים, בה השתתפו גם חברי הרשימה המשותפת. 04 ביולי 2020. דוברות הרשימה המשותפת, אתר רשמי
13 נרצחות מתחילת השנה. המחאה בטייבה, הערב/אתר רשמי, דוברות הרשימה המשותפת
הח"כים אחמד טיבי, סונדוס סאלח ואוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת במחאה בטייבה על רצח נשים. 04 ביולי 2020. דוברות הרשימה המשותפת, אתר רשמי
ח"כ טיבי, סאלח וסעדי מהמשותפת במחאה בטייבה, היום/אתר רשמי, דוברות הרשימה המשותפת

מסארווה בת ה-40 נדקרה למוות ביום חמישי האחרון. על פי החשד, היא נרצחה על ידי בעלה במהלך ויכוח שפרץ בין השניים. היא ניסתה להימלט מפניו - והתמוטטה בחדר המדרגות. מהחקירה עלה כי בתם בת החמש הייתה עדה למתרחש, והיא הייתה זו שהזעיקה את השכנים.

לחשוד אין עבר פלילי. בני הזוג לא היו מוכרים למשטרה ולא היו תלונות קודמות על אלימות. אתמול, בית משפט השלום בפתח תקווה האריך את מעצרו של החשוד, אימן מסארווה. הוא הודה בפני החוקרים במעשה, ובדבריו בפני בית המשפט אמר: "אין לנו אוכל בבית. אין לנו כלום. היה קצת כסף ותסתכל מה אני עושה. אני לא יודע מה קרה, לא עשיתי את זה בכוונה. אני לא בורח, אני צריך רחמנות".

עוד בוואלה!

רצח בטייבה: גבר חשוד שדקר את אשתו למוות

לכתבה המלאה
הנרצחת בטייבה ופאא ג'והר מסארווה,אם לתאומים שנולדו אחרי 16 שנות נישואים. -, אתר רשמי
הנרצחת ה-9 במגזר הערבי מתחילת השנה. ופא מסארווה/אתר רשמי, -

זה הרצח השלישי של אישה בטייבה בארבעת החודשים האחרונים. ב-1 במרץ נרצחה נסרין ג'בארה בת ה-36, וב-25 במרץ נרצחה תמאם ג'באלי בת ה-84. כמו כן, ופא היא האישה ה-13 שנרצחת מתחילת שנת 2020, והתשיעית מהמגזר הערבי שנרצחת מאז תחילת השנה.

בעקבות המקרה, בארגוני הנשים קראו לממשלה להעביר את התקציב לתכנית למאבק באלימות נגד נשים, שתקוע כבר שלוש שנים מאז אישור התכנית ב-2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully