וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח בטייבה: גבר חשוד שדקר את אשתו למוות

מחקירה ראשונית עולה כי הגבר דקר את אשתו בת ה-40 בדירתם. היא ניסתה להימלט והתמוטטה בחדר המדרגות. צוות מד"א החל בפעולות להחייאתה, אך בסופן נאלץ לקבוע את מותה. בעלה של האישה נעצר ונלקח לחקירה, לא היו תלונות קודמות על אלימות מצדו. היא הנרצחת ה-47 בחברה הערבית

באדיבות פאנט

אישה בת 40 נדקה למוות היום (חמישי) בטייבה. כוחות משטרה גדולים שהוזעקו למקום עצרו את בעלה בחשד לרצח. על פי החשד, הגבר דקר את בת זוגו, ופאא ג'והר מסארווה בביתם, היא ניסתה להימלט והתמוטטה בחדר המדרגות. אחד מקרובי המשפחה ששמע על המתרחש התקשר למשטרה ודיווח על הרצח. מבדיקה ראשונית עולה כי בני הזוג לא היו מוכרים למשטרה, וכי לא היו תלונות קודמות על אלימות.

הדיווח על המקרה התקבל במוקדי החירום סמוך לשעה 14:30. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לדירה ומצאו את האישה מחוסרת והכרה. הצוות פתח בפעולות להחייאתה, אולם בסופן נאלץ לקבוע את מותה בזירה.

הנרצחת בטייבה ופאא ג'והר מסארווה,אם לתאומים שנולדו אחרי 16 שנות נישואים. -, אתר רשמי
נדקרה למוות בביתה. ופאא ג'והר מסארווה/אתר רשמי, -

"כשהגענו למקום ראינו אישה בת 40 מחוסרת הכרה בבית עם פציעות בגופה", סיפר חובש מד"א מוחמד נאטור. "הענקנו לה טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וביצוע פעולות החייאה שבסופן לצערנו נאלצנו לקבוע את מותה".

זירת הדקירה בטייבה 2 ביולי 2020. תיעוד מבצעי מד"א, אתר רשמי
בני הזוג לא היו מוכרים למשטרה. זירת האירוע בטייבה, היום/אתר רשמי, תיעוד מבצעי מד"א

לבני הזוג ילדה בת חמש, וכעת נבדק אם שהתה בזירה בזמן המקרה. בני משפחתם של בני הזוג התגודדו סביב השוטרים והפרמדיקים שהגיעו לזירה, אולם המשטרה פיזרה אותם.

זה הרצח השלישי של אישה בטייבה בארבעת החודשים האחרונים. ב-1 במרץ נרצחה נסרין ג'בארה בת ה-36, וב-25 במרץ נרצחה תמאם ג'באלי בת ה-84.

אלימות בחברה הערבית

בעקבות הרצח, יו"ר נעמת חגית פאר, אמרה כי גל הטרור נגד נשים נמשך. לדבריה, "אנו עדים לעלייה של מאות אחוזים בפניות לקו החירום שלנו בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מבלי שאנו יודעים עדיין בוודאות מה הרקע לאירוע בטייבה - ברור לחלוטין שהלחץ הכלכלי המתמשך, האבטלה, הלחצים הנפשיים- כל אלו מובילים לעלייה בתופעת האלימות במשפחה. אני מצפה מקבינט הקורונה לדון לאלתר בגל הטרור הזה ולהפשיר אחת ולתמיד את התכנית למאבק באלימות במשפחה שהיא עצמה אישרה בשנת 2017".

יו"ר ויצו העולמית, אניטה פרידמן, קראה לראש הממשלה בנימין נתניהו לקחת אחריות על הטיפול בתופעה. "האישה שנרצחה היום היא קורבן לא רק של הרוצח הנתעב, אלא גם של חוסר מדיניות וחוסר ההשקעה של ממשלת ישראל", אמרה. "בשעה זו חיות אלפי נשים בסיכון בישראל, תחת טרור ואלימות, וכל אחת מהן מועמדת לצערנו להיות הנרצחת הבאה. הגיע זמן שמישהו בממשלה יזדעזע ממגפת האלימות ויתייחס אליה באותה חומרה שבה מתייחסים למגיפות אחרות. אנו קוראות לראש הממשלה לקחת אחריות אישית על הטיפול בתופעה ולהתייצב בראש המאבק, ובראש ובראשונה לפעול ליישום מידי של התכנית הלאומית למניעת אלימות נגד נשים".

זירת הדקירה בטייבה 2 ביולי 2020. באדיבות פאנט, אתר רשמי
"גל הטרור נגד נשים נמשך". זירת הדקירה בטייבה, היום/אתר רשמי, באדיבות פאנט

רדא ג'אבר, מנהל "מרכז אמאן" למאבק באלימות, אמר כי תשע הנשים שנרצחו בחברה הערבית מאז תחילת השנה "אינם מאפשרות לנו לשוב ולהתייחס לתופעה הזו כמו בעבר". הוא הוסיף כי "אנחנו נדרשים כחברה לסוג אחר של התארגנות גם כלפי הממשלה, לשינוי עמוק ומסיבי בסביבה החברתית המאפשרת זו וגם לחדל העשייה ברמה הממשלתית בסוגיה".

‏לדברים הצטרפה גם ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת). "עוד רצח של אישה, עוד גבר רוצח", אמרה. "אלו עוד חיים שהיה אפשר להציל אם המדינה הייתה שמה את האלימות כלפי נשים בראש סדר העדיפויות. יותר מדי נשים בישראל חיות בבית שהוא מלכודת מוות. החיים שלנו הפקר".

ח"כ סונדוס סאלח מסר כי פנה השבוע לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה בנושא. "המשטרה חייבת לזהות נשים שנמצאות בסכנה בתוך הבתים שלהן, לתת להם מענה ותמיכה ולא לחכות לנרצחת הבאה", מסר.

גם מיכל גרא מרגליות, מנכ"לית שדולת הנשים, הגיבה על הרצח ומסרה כי "עוד רצח של אישה על ידי בן זוגה. שוב מול ילדים קטנים. הלב נשבר. המענים הקיימים פשוט לא מספיקים. 12 נשים ותינוקת נרצחו מתחילת השנה, ולמרות הזינוק דרמטי בהיקף הדיווחים על אלימות במשפחה מתחילת משבר הקורונה, הנושא הזה לא נמצא מספיק גבוה בסדרי העדיפויות של הממשלה". לדבריה, "רק בשבוע האחרון הודה נציג משרד האוצר בדיון בוועדה לקידום מעמד האיש. שההקצאה לתוכנית הלאומית ממשיכה להיות נמוכה משמעותית מהמתוכנן. אנחנו דורשות שבתקציב הקרוב ישריינו לפחות 100 מיליון שקלים במסגרת התוכנית הלאומית למאבק באלימות נגד נשים".

זירת הדקירה בטייבה 2 ביולי 2020. באדיבות פאנט, אתר רשמי
"אלפי נשים חיות בסיכון בישראל". זירת האירוע בטייבה, היום/אתר רשמי, באדיבות פאנט

אתמול נעצר בן 53 בחשד שדקר את בתו, צעירה בשנות ה-20 לחייה, בחיפה. היא נפצעה באורח קשה ופונתה לבית החולים רמב"ם בעיר, שם נותחה והיא מאושפזת מורדמת ומונשמת בטיפול נמרץ. זמן קצר לאחר מכן, עצרה המשטרה את האב, מוופק זובידאת.

האירוע התרחש מעט אחרי חצות, אז הזעיקה המשטרה את מד"א לדירה ברחוב רוטשילד שבשכונת קריית אליעזר. הנסיבות טרם התבררו. בהמשך היום, הובא זובידאת לדיון בעניינו בבית משפט השלום בחיפה, שם השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב האריכה את מעצרו בשישה ימים לבקשת המשטרה. היא מייחסת לו עבירת ניסיון רצח.

(עדכון ראשון: 15:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully