וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיוע בני משפחתו: מאסר עולם לתושב הנגב שרצח את בת דודתו

11.6.2020 / 11:05

מחמד אלבחירי הורשע במסגרת הסדר טיעון ברצח של קרובתו, חנאן, בגלל החשד שהיא מקיימת קשר עם גברים. שני נאשמים נוספים הורשעו בסיוע לרצח, לאחר שאבטחו אותו בעת שביצע את מעשיו. את גופתה הם הכניסו לפח ושרפו. השופט: "לא מדובר בכבוד המשפחה - אלא בבושה ובביזיון"

צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (חמישי) את תושב הנגב, מחמד אלבחירי, ברצח בת דודתו, חנאן אלבחירי בת ה-20, במאי 2017 ביישוב לקיה. במסגרת הסדר הטיעון, הושת על אלבחירי עונש של מאסר עולם.

בנוסף אליו, הורשעו גם אביו יונס ואחיו סאגר, בסיוע לרצח. השניים הנוספים יישלחו לעשר שנות מאסר בפועל. כמו כן, הם הפקידו בקופת בית המשפט 300 אלף שקלים כפיצוי למשפחתה של חנאן.

במסגרת הסדר הטיעון שהושג עם הפרקליטות, הנאשמים הודו ונטלו אחריות כי רצחו את חנאן בשל מה שמכונה "כבוד המשפחה", לאור החשד שהיא מקיימת קשר עם גברים. במהלך האירוע, הם הגיעו לשטח הסמוך לביתם בלקיה ומחמד המית אותה בדרך שאינה ידועה.

חנאן אל-בחירי, צעירה מלקיה שנחטפה ונרצחה בידי קרובי משפחה, 18 ביוני 2017. חטיבת דובר המשטרה
"היה לה אולי את האומץ לנהוג אחרת". חנאן אלבחירי/חטיבת דובר המשטרה

שני הנאשמים הנוספים, יונס וסאגר, סייעו לו בכך שהיו נוכחים עמו, אבטחו אותו והקלו עליו בביצוע מעשיו. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד טלי פלדמן, נוכחותם של יונס וסאגר נועדה לתת למחמד את הביטחון הדרוש לביצוע המעשים, וכן למנוע מאחרים שאולי יכולים היו להיות נוכחים במקום ולהפריע לו בביצוע תכניתו לעשות כן. בנוסף לכך, הם סייעו לו להיפטר מגופתה של חנאן כדי שלא ייתפס.

בהמשך, הכניסו הנאשמים את חנאן לתוך חבית פח יחד עם חפציה, שפכו בנזין ושרפו אותה, כדי למנוע כל אפשרות לזהותה ולאתרה. כעבור כשעתיים, לקחו הנאשמים את שרידי גופתה של חנאן, הכניסו לשק, וקברו אותה בבור עמוק מחוץ לביתו של מחמד על מנת למנוע את מציאתה. בעקבות זאת, הנאשמים הורשעו גם בהשמדת ראיה.

"לא מדובר בכבוד, אלא בבושה ובביזיון"

הסדר הטיעון נערך לאור קשיים ראייתיים שהתעוררו במהלך שמיעת ההוכחות בתיק, ולאחר הליך גישור בפני נשיאת בית המשפט המחוזי. בגזר הדין, בית המשפט המחוזי ציין כי "מדובר ברצח מזעזע ואכזרי, שהרקע לו הוא מה שמכונה, משום מה, 'כבוד המשפחה'. לא בכבוד מדובר, אלא בבושה ובביזיון שכך נוהגים בני אנוש במאה ה-21. הנוהגים כך מכריזים על עצמם שאיבדו צלם אנוש".

בית המשפט הוסיף כי "בחורה צעירה איבדה את חייה על מזבח מנהג עתיק, אכזרי, מיותר ולא אנושי, רק משום שהיה לה אולי את האומץ לנהוג אחרת ממה שמכתיב המשטר הפטריארכלי, דהיינו - מה שמכתיבים לה בני המשפחה - הגברים".

הארכת מעצר לרוצחים של חנאן אל-בחירי מלקיה 18 ביוני 2017. בני בן סימון
הנאשמים שהורשעו בבית המשפט, ב-2017/בני בן סימון

השופט, נתן זלוצ'ובר, קרא להילחם בתופעה בכל האמצעים העומדים לרשות מערכת אכיפת החוק. "מדובר במלחמה עיקשת, קשה, שההצלחה בה לא מובטחת, אך חברה מתוקנת לא יכולה להרשות לעצמה להרים ידיים ולוותר", אמר זלוצ'ובר. "ברור שלמלחמה זו חייבים להירתם כל הגורמים ולא רק מערכת אכיפת החוק ומערכת החינוך היא זו שצריכה לעמוד בראש המאבק. מדובר בצורך חיוני לגרום להפנמת נורמות מוסריות שיוקיעו את הנורמה החברתית הפסולה, שמובילה לאותו רצח המכונה 'רצח על רקע כבוד המשפחה'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully