וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנק וצילם את גופתה: עמית אלמוג נאשם ברצח בת זוגו מאיה ווישניאק

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד אלמוג, בן 21, ממנו עולה כי הוא המתין שאחותו תצא מדירתו - ולפת את צווארה של בת זוגו עד שמתה. הנאשם אף צילם את גופתה כשהוא שר ומפזר עליה שטרות כסף, בטרם שלח את התיעוד לחברו. כמו כן, הוא פצע את אמו בסכין וחדל רק כשהתחננה על חייה

בווידאו: הגשת כתב האישום נגד עמית אלמוג/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד עמית אלמוג בגין רצח בנסיבות מחמירות של בת זוגו, מאיה וושיניאק, ברמת גן. אלמוג בן ה-21 מואשם גם בפציעה בנסיבות מחמירות של אמו. בבקשה להאריך את מעצרו של אלמוג עד תום ההליכים, ציינה הפרקליטות שורת ראיות לכאורה, ובהן הודאתו, הודעה של אמו שמתארת כיצד תוקף אותה וכן תמונות וסרטון של גופתה של ווישניאק.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שירי פרל מפרקליטות מחוז תל אביב, בין אלמוג לווישניאק התקיים קשר רומנטי, והוא שקל להביא למותה וכן למותן של אמו ואחותו. בליל הרצח, 16 במאי, הגיעה ווישניאק לדירתו של אלמוג, ובשלב מסוים הוא המתין עד שאחותו תצא כדי שיוכל להמית את בת זוגו.

כדי להוציא לפועל את תכניתו להמית אותה, הוא ביקש מווישניאק לשכב על צדו והוא נשכב לידה, כשגבו מופנה אליה. הוא לפת בזרועו בחוזקה את צווארה של המנוחה, ובתגובה לקולות שהשמיעה חסם בידו את פיה. מעשים אלה גרמו למותה.

עמית אלמוג, החשוד ברצח חברתו מאיה וישניאק. פייסבוק, אתר רשמי
מואשם ברצח בנסיבות מחמירות. עמית אלמוג/אתר רשמי, פייסבוק

לאחר מכן, הוא נטל סכין מהמטבח, הכניס אותה למגירה בשידה שבחדרו והמתין לשובה של אמו לדירה, בכוונה לגרום למותה בדקירות. כשאמו הגיעה, הוא שאל אותה אם היא רוצה לראות את ווישניאק ישנה.

האם הלכה לחדר ואלמוג הלך אחריה. כשהגיעו למפתן הדלת, אלמוג לפת את צווארה של אמו, נטל את הסכין מהמגירה ופצע אותה בפניה ובפלג גופה העליון. כתוצאה ממעשיו, נגרמו לאם חבלות ופצעים שטחיים בפלג גופה העליון ובפניה.

בהמשך, אלמוג צילם את גופתה של ווישניאק וכן את עצמו, כשהוא שר ומפזר שטרות כסף על הגופה. את הצילומים הוא שלח לחברו באמצעות הווטסאפ.

עוד בוואלה!

שלוש נשים מוכות, שלוש עדויות: "מפחדת מהרגע שהוא יגמור את המלאכה"

לכתבה המלאה
מאיה ווישניאק. באדיבות המשפחה
לפי כתב האישום, אלמוג פיזר שטרות כסף על גופתה ושלח את התיעוד לחברו. ווישניאק/באדיבות המשפחה

עוד בערב הרצח, כוחות משטרה שהוזעקו למקום עצרו אותו, והוא הועבר לחקירה. במהלך שהותו בתחנה, אלמוג התפרע והשתולל. תוצאות בדיקת הדם שנעשו לו העלו כי הוא לא היה תחת השפעת סמים בזמן ביצוע הרצח.

התיק נחקר על ידי צוות חקירה מיוחד של מרחב דן במשטרת מחוז תל אביב. ביום ראשון, עם תום החקירה המשטרתית וגיבוש תשתית ראייתית נגדו, הוגשה נגד אלמוג הצהרת תובע לקראת הגשת כתב האישום היום.

הפרקליטות ציינה בבקשה להארכת מעצרו כי המעשים המיוחסים לאלמוג מגלמים אכזריות רבה ומצביעים על מסוכנות גבוהה. "נגד המשיב קמה עילת מעצר שכן קיים יסוד סביר לחשש כי אם ישוחרר ינסה לשבש הליכי משפט ולהתחמק מהדין", נכתב.

מאיה ווישניאק. באדיבות המשפחה
המעשים המיוחסים לאלמוג מגלמים אכזריות רבה. הנרצחת מאיה ווישניאק/באדיבות המשפחה

עורכי הדין אורית חיון ודין כוכבי, המייצגים את אלמוג, מסרו כי "היום החל משפטו של עמית, שעיקרו יעסוק במצבו הנפשי. הפסיכיאטר המחוזי רדם בחוות דעתו כי מצבו הנפשי מורכב, ולא ניתן לקבוע מה היה מצבו הנפשי בעת ביצוע העבירה, ולפיכך יש צורך בהסתכלות בתנאי אשפוז. אנו נעתור לבית המשפט כדי לשלוח אותו לבית החולים להסתכלות. מעובדות כתב האישום עולה כי לא היה כל מניע, וכי התנהגותו של עמית לאחר ביצוע המעשה מצביעה בבירור - אף אם אינך מומחה - כי הוא לא היה במצב של שפיות".

הרצח של ווישניאק הגיע על רקע שורת מקרי אלימות כלפי נשים בעת האחרונה. בתחילת החודש, נערכה בתל אביב צערת מחאה נגד התופעה, במקביל למחאות נוספות ברחבי הארץ. ביום שבת, גבר כבן 40 על פי החשד דקר את אשתו בת ה-37 בדירתם שבמודיעין עילית, וניסה לשים קץ לחייו בקפיצה מגובה רב. השניים נפצעו קשה.

(עדכון ראשון: 11:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully