וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב הצפון הורשע ברצח אשתו - למרות שגופתה טרם אותרה

8.6.2020 / 10:02

עאוני זיאדאת, תושב נוף הגליל, הורשע כי רצח את בת זוגו ההרה לפני 4 שנים ומאז לא נמצא זכר לגופתה. ההרשעה התקבלה בעקבות צילומים בהם נראה נושא את אשתו כשידיה וראשה שמוטים, ודוחף אותה לרכב. מקרה דומה אירע לאחרונה בחורה, כששלושה נאשמו ברצח אישה ללא מציאת הגופה

צילום: אלי אשכנזי, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בית המשפט המחוזי בנצרת הרשיע הבוקר (שני) את עאוני זיאדאת ברצח אשתו ההרה לפני ארבע שנים - על אף שגופתה לא נמצאה עד היום. זיאדאת, תושב נוף הגליל כבן 28, אף הורשע בשיבוש מהלכי משפט, וזוכה מעבירת חטיפה לשם רצח. מדובר במקרה משפטי נדיר, שמצטרף לכתב האישום שהוגש בחודש שעבר נגד שלושה בני משפחה בגין רצח קרובתם בחורה - כשגם במקרה זה הגופה טרם אותרה.

זיאדאת שמע את הכרעת הדין דרך ה"זום", בעוד הוא נמצא בבית כלא צלמון. הרכב השופטים כלל את אסתר הלמן, יפעת שטרית וסאאב דבור.

הפרשה החלה לקראת סוף חודש אוקטובר 2016, אז הגיע זיאדאת, צעיר תושב נוף הגליל, לתחנה המשטרה בנצרת כשהוא מלווה בחמותו. הוא סיפר לשוטרים במקום כי כמה שעות לפני כן הוא שב עם אשתו, אחלאם בת ה-20, מחיפה, ובמהלך הנסיעה בכביש 79, חסמו את דרכם שני אלמונים חמושים שנסעו במכונית פרטית וחטפו את האישה. עם זאת, קצין תורן שחקר את זיאדאת וגילה סתירות בגרסתו, החליט לעצור אותו בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע ובחשד למסירת הודעה כוזבת.

עאוני זיאדאת שהורשע ברצח אשתו למרות שגופתה טרם אותרה שומע את הכרעת הדין דרך הזום, 8 ביוני 2020. ללא, אתר רשמי
זיאדאת מקבל את הכרעת הדין דרך הזום מבית הכלא צלמון, היום/אתר רשמי, ללא

במהלך החקירה החלו להיחשף פרטים נוספים הקושרים את זיאדאת לרצח אשתו, שלה נישא רק לפני כחצי שנה. עוד התברר כי בניגוד לגרסתו, הוא ואשתו כלל לא היו בחיפה, וגם טענותיו כי הם ישנו על חוף הים בעיר נדחו. לחוקרים התברר כי בני הזוג הגיעו לדירת אירוח בנוף הגליל.

כשעתיים לאחר שנכנסו, הוא נראה יוצא לבדו, שב פנימה לדירה ויוצא כשאשתו נישאת על זרועותיו, כשידיה וראשה שמוטים. הוא נראה דוחף אותה בבוטות למכוניתו, אוסף את חפציה ונוסע מהמקום.

עוד בוואלה!

שלושה בני משפחה יואשמו ברצח צעירה בחורה, שגופתה עדיין לא נמצאה

לכתבה המלאה
אחלאם זיאדאת, נרצחה על ידי בעלה. 4 בדצמבר 2016. באדיבות המשפחה
הייתה בהיריון בעת שנרצחה. אחלאם זיאדאת/באדיבות המשפחה

בהמשך החקירה עלה כי באותו הלילה הגיע הנאשם לבית אחותו ובעלה בנצרת עילית. חוקרי המשטרה פנו אליהם, אך משלא שיתפו פעולה באופן מלא, עצרו אותם בחשד לשיבוש הליכי חקירה. לאחר מכן התוודתה האחות כי כשאחיה היה בביתה, הוא הודה בפניה שחנק את אחלאם למוות. היא הוסיפה כי הוא אמר לה שגופתה לא תימצא. מאז המעצר ערכה המשטרה חיפושים נרחבים אחר הגופה, אולם עד כה היא לא נמצאה.

"תיק יוצא דופן"

עו"ד דניאל וייס, המייצג את זיאדאת מטעם הסנגוריה הציבורית אמר כי יגיש ערעור לבית המשפט העליון. לדבריו מדובר ב"הכרעת דין לא פשוטה".

עו"ד עביר בכר, המייצגת את משפחת הנרצחה, מסרה כי הם "מקבלים את ההחלטה בסיפוק. המנוחה חוותה אלימות קשה טרם הרצח. היו עדויות שהוא התעלל בה. המשפחה עד היום לא יודעת היכן בתה קבורה".

עו"ד אבי פסטרנק מפרקליטות מחוז הצפון ציין כי זהו "תיק יוצא דופן. בית המשפט הרשיע את הנאשם ברצח ושיבוש מהלכי משפט. הוא העלים את גופת אשתו ומאז הגופה לא נמצאה. היא הייתה בהיריון.
הפסיקה קבעה שאין דרישה להמצאות גופה, כמובן שראיות נסיבתיות צריכות להיות איתנות יותר, וכך סברנו ובית המשפט קיבל זאת".

(עדכון ראשון: 09:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully