וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי גופה ובלי הודאה: הבעל מואשם ברצח אשתו

4.12.2016 / 11:38

לפני כחודש וחצי פנה עאוני זיאדאת מנצרת עילית למשטרה וטען כי אשתו נחטפה. בעקבות סתירות בגרסתו הוא נעצר בעצמו. כעת, הוגש נגדו כתב אישום - אף שלא נמצאה גופה והוא לא הודה במעשים. אירוע דומה התרחש עד כה רק פעם אחת בישראל - לפני כ-40 שנה

צילום: ערן גילווארג ודוברות המשטרה, עריכה: שניר דבוש

כתב אישום הוגש היום (ראשון) נגד עאוני זיאדאת, תושב נצרת עילית בן 24, בגין רצח אשתו ההרה, אחלאם בת ה-20, אף שגופתה לא נמצאה ולמרות העובדה שהנאשם לא הודה במעשיו בפני חוקרי המשטרה. מדובר במקרה משפטי נדיר שהתרחש עד כה רק פעם אחת בישראל - לפני כ-40 שנים.

הפרשה החלה לקראת סוף חודש אוקטובר, אז הגיע זיאדאת לתחנת המשטרה בנצרת כשהוא מלווה בחמותו. הוא סיפר לשוטרים במקום כי כמה שעות לפני כן הוא שב עם אשתו מחיפה, ובמהלך הנסיעה בכביש 79, חסמו את דרכם שני אלמונים חמושים שנסעו במכונית פרטית וחטפו את האישה. עם זאת, קצין תורן שחקר את זיאדאת וגילה סתירות בגרסתו, החליט לעצור אותו בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע ובחשד למסירת הודעה כוזבת.

עוד בוואלה! NEWS:
"בעטו בעודו שרוע על המדרכה": שני צעירים מואשמים שהרגו סודאני בפ"ת
48 הרוגים בעשור: ההיסטוריה המדממת של הכביש המוביל לנצרת
"האקונומיסט" על נתניהו: "מעולם לא נהנה מכזו עליונות"

אחלאם זיאדאת, נרצחה על ידי בעלה. 4 בדצמבר 2016. באדיבות המשפחה
הייתה בהריון כשנרצחה. אחלאם/באדיבות המשפחה

במהלך החקירה, שהוביל רב-פקד עוזי הדר מהיחידה המרכזית צפון, החלו להיחשף פרטים נוספים הקושרים את זיאדאת לרצח אשתו, שלה נישא רק לפני כחצי שנה. עוד התברר כי בניגוד לגרסתו, הוא ואשתו כלל לא היו בחיפה, וגם טענותיו כי הם ישנו על חוף הים בעיר נדחו. לחוקרים התברר כי בני הזוג הגיעו לדירת אירוח בנצרת עילית. כשעתיים לאחר שנכנסו, הוא נראה יוצא לבדו, שב פנימה לדירה ויוצא כשאשתו נישאת על זרועותיו, כשידיה וראשה שמוטים. הוא נראה דוחף אותה בבוטות למכוניתו, אוסף את חפציה ונוסע מהמקום.

בהמשך החקירה עלה כי באותו הלילה הגיע הנאשם לבית אחותו ובעלה בנצרת עילית. חוקרי המשטרה פנו אליהם, אך משלא שיתפו פעולה באופן מלא, עצרו אותם בחשד לשיבוש הליכי חקירה. לאחר מכן התוודתה האחות כי כשאחיה היה בביתה, הוא הודה בפניה שחנק את אחלאם למוות. היא הוסיפה כי הוא אמר לה שגופתה לא תימצא. מאז המעצר ערכה המשטרה חיפושים נרחבים אחר הגופה, אולם עד כה היא לא נמצאה. כמו כן, החוקרים גילו כי כשהיה בבית אחותו ובעלה, ביקש זיאדאת מהבעל מעדר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עאוני זיאדאת הנאשם ברצח אשתו אחלאם זיאדאת, בית משפט מחוזי נצרת 4 בדצמבר 2016. ערן גילווארג
לא הודה. הנאשם ברצח, עאוני זיאדאת/ערן גילווארג

הגשת כתב אישום בתנאים דומים נעשתה רק לפני קרוב ל-40 שנה, לאחר היעלמות יוסף ארביב, בן 20 משדרות, בשנת 1977. המשטרה עצרה אז שני חשודים, אבישי נגר ואלברט אלחרר, אסירים שהכירו את ארביב בתקופת מאסרם. בחקירה עלה כי במהלך חופשתו מהכלא שמע נגר שארביב אנס את גיסתו ואת אחותו, והחליט לנקום.

שני האסירים, שהיו אז בחופשה, הציעו לארביב לנסוע איתם למעון לנוער שממנו יבריחו נשים כדי להעסיקן בזנות. כמה שעות לאחר מכן, סיפרו השניים לאדם אחר כי ארביב "התבזבז".

אף שנגר ואלחרר כפרו באשמה, ושמעולם לא נמצאה גופתו של ארביב, בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע אותם ברצח. השניים ערערו על ההרשעה לבית המשפט העליון, אך הוא השאיר את ההרשעה על כנה. השופטים מאיר שמגר, מנחם אילון ומשה בייסקי קבעו כי "במקרה של רצח ללא גופה, בית המשפט בודק את מכלול הראיות הנסיבתיות, את הסבריו של הנאשם ורק אחרי כל זאת קובע בית המשפט שיש מקום להסיק מסקנה חד משמעית שהיא ההגיונית והיחידה, לפיה לא נותר ספק סביר בדבר אשמת הנאשם".

תושב נצרת עילית הואשם ברצח אשתו שגופתה לא נמצאה - על אף שלא הודה במעשה. ערן גילווארג
המשטרה לא הצליחה לאתר את הגופה. זיאדאת בבית המשפט/ערן גילווארג
עאוני זיאדאת הנאשם ברצח אשתו אחלאם זיאדאת, בית משפט מחוזי נצרת 4 בדצמבר 2016. ערן גילווארג
הואשם ברצח. זיאדאת בבית המשפט/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully