וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

48 הרוגים בעשור: ההיסטוריה המדממת של הכביש המוביל לנצרת

כביש 79, שבו התרחשה הלילה התאונה הקטלנית שגבתה את חייהם של שלושה בני אדם, מוכר כ"כביש אדום". בקטע המסוים שבו אירעה התאונה נפצעו כאלף בני אדם בתאונות דרכים. משרד התחבורה פרסם מכרז לשדרוגו, אך העבודות טרם החלו

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

על רקע התאונה הלילה (ראשון) בכביש 79 שבגליל התחתון שבה נהרגו שלושה בני אדם, הודיע הבוקר משרד התחבורה כי לאחרונה פורסם מכרז לשדרוג קטע הכביש שבו אירעה התאונה. בתאונה שהתרחשה בקטע הכביש שבין צומת המוביל לצומת משהד, נהרגו מוחמד רחאל, בן 20 מזרזיר, ושתי נשים כבנות 30 שטרם זוהו. בתאונה נפצעו באורח קשה שלושה בני אדם, בהם פעוטה בת שלוש שפונתה במצב קשה באמצעות מסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהיא מורדמת ומונשמת.

בהודעת משרד התחבורה נמסר כי המכרז לשדרוג קטע הכביש נערך כחלק מהטיפול ב"כבישים אדומים" בכל רחבי הארץ. בעבודות יהפוך הכביש לדו-מסלולי עם שני נתיבי נסיעה לכל כיוון ועם גדר הפרדה בטיחותית בין המסלולים. הזכיין שיבצע את עבודות השדרוג צפוי להיבחר כבר בשבוע הבא.

בחינת נתוני תאונות הדרכים בכביש 79 בכלל, ובקטע הכביש שבו התרחשה התאונה הלילה בפרט, מציגה תמונה עגומה של עשרות הרוגים ומאות פצועים, רבים מהם במצב קשה. מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נמסר כי מאז שנת 2005 נהרגו 48 בני אדם בכביש.

עוד בוואלה! NEWS:
מבצע "גן נעול": כך נערכת המשטרה לפינוי המאחז עמונה
סוף השבוע הגשום שבר שיאים; הימים הקרובים צפויים להיות יבשים
בדרך לעוד טלטלה באירופה? אזרחי איטליה מצביעים במשאל עם

שלושה הרוגים וחמישה פצועים בתאונה בכביש 79 בגליל התחתון, 4 בדצמבר 2016. מד"א, מד"א
כביש אדום. זירת התאונה, הלילה/מד"א, מד"א

על פי נתוני ארגון "אור ירוק", בקטע הכביש המצומצם בו אירעה התאונה הקטלנית, תשעה קילומטרים בסך הכל, התרחשו מאז שנת 2003 קרוב ל-300 תאונות דרכים, שבהן נהרגו 24 בני אדם ונפצעו כאלף, כמאה מהם באורח קשה. כמו כן, מניין ההרוגים ב-2016 חצה את המספר שנרשם בשנה שעברה. מתחילת השנה נהרגו 336 בני אדם בתאונות דרכים, לעומת 334 הרוגים בתקופה המקבילה אשתקד.

"כביש 79 ידוע ככביש אדום ומסוכן בשל התשתית הרעועה בו", אמר מנכ"ל אור ירוק שמואל אבואב. "כל נסיעה היא הימור על החיים בשל היעדר גדר הפרדה בין הנתיבים שתמנע תאונות חזיתיות. לו הייתה קיימת גדר כזו אפשר היה למנוע את התאונה. לא ברור מדוע שיפרו את התשתית רק בחלק אחד של הכביש וזנחו את החלק השני, האדום והמסוכן". הוא הוסיף כי "הכי קל תמיד להאשים את הנהג אבל גם משרד התחבורה אחראי כאשר הכביש פשוט לא סולח לטעויות הנהג. חייבים לשפר את התשתית בכביש, להקים מפרדה בין הנתיבים ולהסדיר את הכניסות והיציאות מהישובים לכל אורך קטע הכביש, אסור לחכות להרוג הבא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שלושה הרוגים וחמישה פצועים בתאונה בכביש 79 בגליל התחתון, 4 בדצמבר 2016. מד"א, מד"א
שתי ההרוגות טרם זוהו. מקום התאונה, הלילה/מד"א, מד"א

ד"ר האני בחאוס, מנהל מערך הטראומה ברמב"ם, עדכן הבוקר על מצבה של הפעוטה ואביה שנפצעו באורח קשה בתאונה. "הילדה נמצאת בטיפול נמרץ ילדים, היא יציבה ומטופלת. יש תכנית להתקדם הלאה מבחינת הטיפול, אך עדיין מונשמת ומורדמת", אמר ד"ר בחאוס. "האבא, שהפציעה שלו בינונית, סובל גם מפציעה קלה בגב ושבר בירך והוא בהכרה מלאה". לדבריו, האב ייכנס לניתוח תוך זמן קצר. "עוד לא דיברנו איתו על מצבה של בתו".

פרמדיק מד"א עמית נוריאני שטיפל הלילה בפצועים סיפר כי שתי המכוניות בזירת התאונה היו מעוכות ואנשים שהתגודדו מסביב ורצו לסייע לפצועים יצרו המולה גדולה במקום. "באחד הרכבים נלכדו שני גברים ואישה שישבה במושב האחורי, הם היו מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה".

שלושה צוותים של מכבי אש הוזעקו למקום כדי לחלץ את השלושה מהמכונית. נוריאני וחובשים נוספים בדקו את מצבם של השלושה ונאלצו לקבוע את מותם כעבור זמן קצר. "מחוץ לרכב השני שכבו חמישה פצועים, בהם ילדה כבת שלוש שהייתה בהכרה מעורפלת וסבלה מחבלת ראש. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים, הרדמנו והנשמנו אותה והעברנו אותה למסוק מד"א שנחת בסמוך", סיפר נוריאני.

שלושה הרוגים וחמישה פצועים בתאונה בכביש 79 בגליל התחתון, 4 בדצמבר 2016. מד"א, מד"א
צוותי כיבוי אש נקראו לחלץ את שלושה מנפגעי התאונה/מד"א, מד"א

בנוסף לפעוטה העניקו צוות החובשים טיפול רפואי לפצועים נוספים. "גבר בשנות ה-40 לחייו שהיה בהכרה מלאה סבל מפגיעות בראש ובבטן, לאחר טיפול מהיר בשטח פינינו אותו בניידת טיפול נמרץ כשמצבו קשה. אישה כבת 30, נער ונערה שנפגעו קל ונחבלו, פונו להמשך טיפול בבית חולים בנצרת", המשיך נוריאני על מאמצי הפינוי.

לפני פחות מחודש נפצעו חמישה בני אדם בתאונה בין מכונית פרטית לבין רוכב על סוס בקטע הכביש שבין היישובים סוללים וציפורי. הרוכב, צעיר כבן 16 נפצע באורח בינוני עד קשה ופונה במסוק לבית החולים רמב"ם. נוסעי המכונית נפצעו פצעים קלים בלבד, אך שניים מהם נלכדו בה ולוחמי אש מתחנה אזורית נצרת הוזעקו למקום כדי לחלץ אותם. הסוס לא שרד את התאונה.

תאונת דרכים בין רכב לבין סוס בצפון הארץ, נובמבר 2016. מד"א
זירת התאונה בין מכונית פרטית לסוס, לפני כחודש/מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully