וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "גן נעול": כך נערכת המשטרה לפינוי המאחז עמונה

4.12.2016 / 0:25

המבצע, ששמו נודע לוואלה! NEWS, יכלול 1,300 שוטרים ולוחמי מג"ב ויתפרס על פני שלושה מעגלים. במשטרה מעוניינים להימנע מהמראות הקשים של הפינוי ב-2006. אמש הסתיימה פגישת נתניהו בנט ושקד בנושא פינוי המאחז ללא סיכומים

עריכה: ניר חן

(עימות בין ח"כ שולי מועלם לח"כ עמיר פרץ על חוק ההסדרה ופינוי עמונה)

שמה של הפקודה המשטרתית לפינוי המאחז הבלתי חוקי עמונה, שצפוי להיערך אם לא יהיו שינויים עד 25 בדצמבר, הוא "גן נעול" - כך נודע לוואלה! NEWS. ביממה האחרונה השלימה המשטרה את כתיבת הפקודה ועדכונה, ובמהלך הימים הקרובים תשלים המשטרה את ההיערכות לקראת הפינוי והכשרת הכוח המשטרתי. במשטרה רוצים להימנע ככל הניתן מתמונות קשות של עימותים עם המתנחלים כפי שנצרבו בתודעה הציבורית בפינוי עמונה הקודם, בשנת 2006. אמש נפגשו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט ושרת המשפטים, איילת שקד עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כדי לדון בפינוי המאחז ובקידום חוק ההסדרה. עם זאת, הפגישה הסתיימה ללא סיכומים והוחלט על קיום פגישה נוספת בהמשך היום.

השבוע תערוך המשטרה את תרגיל המפקדה המשימתית הרביעית שאמורה להשתתף בפינוי, ובכך תשלים המשטרה את אימון ארבע המפקדות המשימתיות הכוללות יותר מ-1,300 שוטרים ולוחמי מג"ב. צה"ל יהיה הגוף האחראי על פינוי עמונה ומחוז ש"י של המשטרה יהיה זה שיערוך אותו. על פי עיקרי פקודת המבצע, הפינוי ייעשה על ידי שלושה מעגלי כוחות.

לקריאה נוספת:
חרף התנגדות התושבים: השבוע צפויות להתחיל העבודות להעתקת עמונה
חוק ההסדרה אושר לקריאה ראשונה: "כולנו" נעדרו מההצבעה
היועמ"ש אישר: תושבי עמונה יועברו לחלקות זמניות בסמוך למאחז

פינוי המאחז עמונה, פברואר 2006. AP
לא רוצים לחזור על המראות. הפינוי מעמונה ב-2006/AP

מפקד המעגל הראשון והפנימי יהיה מפקד מחוז ש"י, ניצב משה ברקת. תחת פיקודו, יפעלו בתוך היישוב עמונה לפחות שתי מפקדות משימתיות שיורכבו משוטרים כחולים. מדובר בשוטרי סיור בלשים וחוקרים, שיגיעו כולם למשימה לבושים במדים ללא נשק וללא אלות. לצדם יפעלו כוחות של לוחמי יס"מ ויחידות מיוחדות שאמורים להעניק מעטפת פנימית לכוחות אם יתרחשו אירועי קיצון.

מפקד המעגל השני יהיה מפקד מג"ב, ניצב קובי שבתאי. במעגל זה שייסוב סביב המאחז יתפרסו כוחות המפקדות המשימתיות של מג"ב. תפקידם יהיה לבודד את היישוב כדי לאפשר את פעילות הכוחות בתוכו. במעגל השלישי והמרוחק מהיישוב יתפרס הכוח שיורכב כולו מחיילי צה"ל, תחת פיקודם של קציני האוגדה. תפקיד הכוח יהיה לבודד את עמונה ולמנוע הגעה של מפגינים וגורמים מבחוץ שיבקשו למנוע את הפינוי.

פינוי המאחז עמונה, פברואר 2006. AP
"השוטרים מבינים את המשימה". עמונה, 2006/AP

בימים האחרונים נערכו בבסיס מג"ב ובמתקני צה"ל שבמרכז הארץ תרגילי אימון המפקדות. מפקד מג"ב והמטה שלו היו אמונים על ההכשרות ובניין הכוח של כלל הכוחות המשטרתיים המשתתפים בפינוי. גורם במשטרה סיפר כי במסגרת האימונים עברו השוטרים תרגולות בצוותים בטיפול בהפרות סדר, בתפיסת חשודים או מפונים.

על פי התרגולת, כל אדם מפונה או מפר סדר יטופל על ידי ארבעה שוטרים. באימונים התנסו השוטרים באחיזות כך שכל שוטר תופס את אחד מגפיו של האיש והוא פונה בשכיבה כששני שוטרים אוחזים ברגליים ושניים אחרים בידיו מאחור. "לצד התרגולת עברו השוטרים גם שיחות באשר למשימה", אמר הגורם. "כל השוטרים מבינים את המשימה, מבינים את החלטת בית המשפט ולשמחתנו לא שמענו שום דיבור על סרבנות".


(עדכון ראשון: 22:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully