וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף התנגדות התושבים: השבוע צפויות להתחיל העבודות להעתקת עמונה

ראש המנהל האזרחי פרסם מסמך המודיע על תחילת עבודות הכשרת הקרקעות כחלק מהמתווה שאושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה. במסמך צוין כי ניתן להגיש התנגדויות למהלך עד 48 שעות מאז פרסומו. בנט ונתניהו ייפגשו הערב לדון בנושא

צילום: מתוך דף הפייסבוק של סטודנטים למען הר הבית, עריכה: שניר דבוש

(הרב של עמונה עוכב ביציאה מהר הבית)

למרות התנגדות התושבים, המנהל האזרחי יחל בעבודות הכשרת הקרקעות כחלק מהמתווה להעתקת המאחז הבלתי חוקי עמונה בתחילת השבוע – כך עולה ממסמך שפרסם שלשום (שישי) ראש המנהל האזרחי. במסמך צוין כי ניתן להגיש התנגדויות למהלך עד 48 שעות מאז פרסומו, אתמול בבוקר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד נפגשו אמש עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כדי לדון בסוגיית עמונה וחוק ההסדרה, שצפוי לעלות לקריאה ראשונה במליאת הכנסת ביום שני. מדובר בפגישה מצומצמת שנייה בימים האחרונים, לאחר שביום חמישי התקיימה היוועצות נוספת בנושא. עם זאת, פגישתם הסתיימה ללא סיכומים ונקבע כי יתקיים דיון נוסף במהלך יום ראשון.

המתווה יוצא לפועל לאחר שבשבוע שעבר אישר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את הפתרון זמני להעתקת מקום מושבם של תושבי המאחז לתקופה של שמונה חודשים. לפי פסיקת בג"ץ, המאחז עמונה יפונה לא יאוחר מ-25 בדצמבר. בחוות הדעת שפרסם מנדלבליט בשבוע שעבר הוא סיפק חותמת למתווה נכסי נפקדים. בעקבות כך אישר הקבינט המדיני-ביטחוני את המתווה ואלוף פיקוד מרכז חתם על צו שמעגן את המתווה בהנחיית הדרג המדיני. לפי החלטת היועץ המשפטי, רק אם חוק ההסדרה – שאליו הוא מתנגד - יאושר המתווה יבוטל.

לקריאה נוספת:
הרצוג: "חוק ההסדרה מכתיר את נפתלי בנט לראש הימין בישראל"
חוק ההסדרה אושר לקריאה ראשונה: "כולנו" נעדרו מההצבעה
"לא יהודים בגלות": יום בעמונה עם התושבים שלא הולכים לשום מקום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השטח שעליו אמור לקום המאחז החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות הפרסום אמר בנט כי "אין שום סיכום לגבי הסדרת ההתיישבות ביו"ש ובעמונה". בציוץ שפרסם בעמוד הטוויטר שלו כתב: "אנו מצפים שחוק ההסדרה יעבור במלואו ביום שני כמתחייב מההסכם הקואליציוני".

הלילה הציע שר הביטחון אביגדור ליברמן לדחות את ההצבעה על חוק ההסדרה, המתוכננת ליום שני, עד כניסתו של דונלד טראמפ לתפקיד נשיא ארצות הברית. בפורום סבן שנערך בוושינגטון אמר כי "ההצעה שלי היא לחכות לממשל החדש וליצור יחד איתם מדיניות משותפת, הבנות, ללא שום הפתעות ולא ליצור עובדות בשטח. ברור לנו שהמפתח לעתיד ההתנחלויות זה הבנות עם ארצות הברית".

המתווה להעתקת עמונה: במקום 400 דונם - 16 דונם

ביום שישי האחרון פורסמה התכנית לשינוי ייעוד הקרקע מחקלאית למגורים לתקופה של שמונה חודשים וניתנו 48 שעות להגשת התנגדויות. אם לא יהיו הסתייגויות למתווה, הכולל הכשרת שלוש חלקות על ההר באדמות כפר סילוואד, עבודות ההכשרה יחלו באופן מידי כדי להספיק ולהעביר את התושבים בטרם יגיע תאריך הפינוי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במתווה קיימות כמה בעיות שמציבות אתגר בפני התושבים. מאחז עמונה בנוי על שטח בגודל של 400 דונם, ואילו המתווה מכיל שלוש חלקות בגודל של 16 דונם ביחד. בנוסף לכך, שתיים מהחלקות צמודות והאחרת נמצאת בצד האחר של המאחז. כמו כן, מדובר בשטח משופע וסלעי שמצריך עבודות הכשרה משמעותיות. בין היתר נבחנת האפשרות של העמדת הקרוואנים בשתי קומות כדי שהשטח המצומצם יכיל את 40 המשפחות המתגוררות כיום במאחז.

מטה המאבק נגד פינוי עמונה: "נעמוד לחסום בגופנו את הטרקטורים"

"תכנית 'נכסי הנפקדים' אינה אלא גירוש מבתינו בשלבים, וכיוון שכך נתנגד לו התנגדות פיזית, פסיבית אך נחרצת, ממש כפי שנתנגד להחרבת היישוב"

ראשי המאחז עמונה ומטה המאבק יצאו נגד המסמך ואמרו כי הם שוללים מכל וכל את הוצאתו לפועל של המתווה האמור. במכתב שממוען לראש הממשלה ועליו חתמו יו"ר המזכירות, רב היישוב ויו"ר מטה המאבק, נכתב: "הכוונה לקפל יישוב פורח ורחב ידיים אל תוך מעברה צפופה וללא אופק התפתחות – כמוה כהחרבת הישוב".

הם הוסיפו כי "המתחם המתוכנן מהווה כ-4% משטחה של עמונה כיום. בנוסף לכך, על פי חוות הדעת, תושבי עמונה ייעקרו מידית כעת לאתר זמני, ממנו ישובו ויעקרו בעוד שמונה חודשים. היש אח ורע להתנהלות הזו? האם יש בנמצא אדם שיסכים ל'פתרון' שכזה?".

כמו כן, ציינו ראשי המאחז כי ממידע שהגיע לידיעתם ביצוע התכנית תוקצב בכ-50 מיליון שקלים. "האבסורד זועק לשמיים: מדוע להשקיע הון עתק בהקמת אתר, אשר ייהרס כליל בעוד חודשים ספורים? האם לא חבל על כספי הציבור הללו? מדוע להשחית את ההר היפה הזה עליו אנחנו חיים, ולהותירו בעוד מספר חודשים מצולק ומשוסע? מי הגה את רעיון העועים הזה?!".

לבסוף כתבו כי לא ישתפו פעולה עם מתווה זה ויעשו כל שעל ידם על מנת לסכלו. "תכנית 'נכסי הנפקדים' אינה אלא גירוש מבתינו בשלבים, וכיוון שכך נתנגד לו התנגדות פיזית, פסיבית אך נחרצת, ממש כפי שנתנגד להחרבת היישוב. אם יגיעו כלי ההנדסה להתחיל לצלק את ההר – אנו וטפנו נעמוד לחסום בגופנו את הטרקטורים. נקרא גם לכל תומכינו להצטרף למחאה". הם קראו לראש הממשלה לתקן את המצב. "אין לנו צורך ב'פתרונות יצירתיים'. יש לנו צורך בפתרון אמיץ", חתמו.

(עדכון ראשון: 17:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully