וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: לדחות ההצבעה על חוק ההסדרה עד כניסת טראמפ לתפקיד

שר הביטחון התייחס לחוק בפורום סבן בארה"ב, שם הציע שההצבעה תתקיים לאחר פינוי עמונה. "אני מציע לחכות לממשל החדש וליצור איתם מדיניות משותפת, בלי לקבוע עובדות בשטח", אמר

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

(ליברמן על עמונה, בחודש שעבר: "התלהמות יכולה להפיל ממשלה")

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הלילה (שבת) בפורום סבן שנערך בארצות הברית להצבעה הצפויה במליאת הכנסת ביום שני על חוק ההסדרה, ואמר כי יש לדחות אותה עד כניסת דונלד טראמפ לתפקיד נשיא ארצות הברית. "ההצעה שלי היא לחכות לממשל החדש וליצור יחד איתם מדיניות משותפת, הבנות, ללא שום הפתעות ולא ליצור עובדות בשטח. ברור לנו שהמפתח לעתיד ההתנחלויות זה הבנות עם ארצות הברית".

ליברמן הוסיף: "דעתי ידועה והבעתי אותה גם בקבינט. עדיף לדחות כל חקיקה בנושא עד אחרי 20 בינואר".

ליברמן גם התייחס להתבטאויות עבר של נשיא ארצות הברית הנבחר, לפיהן יפסיק את המעורבות האמריקנית בסוריה. "בלתי-אפשרי להגיע לשום פתרון בסוריה ללא מעורבות אמריקנית", אמר והדגיש כי סיום המלחמה מחייב "להוציא את אסד ואת איראן מהמדינה. זו המחויבות של ארצות הברית, שהיא המעצמה החזקה בעולם. היא לא יכולה לבודד את עצמה".

עוד בוואלה! NEWS:
"מנומס, מקצועי - אבל תמיד מוכן להרוג": שר ההגנה החדש של ארה"ב
פוטין: לא רוצה עימותים, מצפה לשיתוף פעולה עם ממשל ארה"ב החדש
טראמפ על התוקף מאוהיו: "הוא לא היה צריך להיכנס בכלל לארה"ב"

שר החוץ אביגדור ליברמן בפורום סבן בארצות הברית. 3 בדצמבר 2016. פורום סבן, מערכת וואלה! NEWS
"המפתח לעתיד ההתנחלויות הוא ההבנות עם ארצות הברית". ליברמן, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, פורום סבן

ליברמן הדגיש כי אסד הוא "מישהו שמשתמש בנשק כימי כלפי בני עמו, שאחראי להרג של מאות אלפים ולעקירה של מיליונים מבתיהם". לדבריו, "חייבים לשים את אסד ואת האיראנים במקומם הראוי".

כשנשאל שר הביטחון על התבטאותו של טראמפ כי יבטל את הסכם הגרעין עם איראן, טען ליברמן כי אין צורך לערוך שינויים בהסכם, אלא רק להפעיל את הסנקציות שנוסחו בו במקרה של הפרתו. "אחרי חתימת ההסכם ראינו טילים בליסטיים במרכז טהראן שכתוב עליהם 'למחוק את ישראל', ראינו תחרות קריקטורות להכחשת שואה, ראינו את החדירה שלהם לתימן, ללבנון, לסוריה. הם מנסים לחתור תחת היציבות במזרח התיכון".

"חשוב להמשיך עם עוד סנקציות כי הם הפרו את ההסכם. כל החבר'ה המשוגעים בעולם מבינים שאין מחיר להפרת מחויבויות מוסכמות. תראה מה קרה בצפון קוריאה. בחור משוגע אחד לקח את האוכלוסייה שלו כבת ערובה. אותו דבר עם האיראנים, הם חייבים לשלם על ההפרות שלהם. מה שקרה עם הטילים הבליסטיים זה הפרה של ההסכם שהם חתמו עליו".

נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ בנאום בסינסינטי שבמדינת אוהיו, 2 בדצמבר 2016. רויטרס
טראמפ בנאום בסינסיניטי, אוהיו, השבוע/רויטרס

כשנשאל ליברמן על הבטחתנו של טראמפ להעביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים, אמר: "ראינו את ההבטחה הזו במערכות בחירות קודמות בארצות הברית, נחכה ונראה". מנגד, הדגיש ליברמן כי עניין השגרירות לא צריך להיות המוקד של היחסים בין שתי המדינות. "אנחנו צריכים להגיע להבנות בשלל נושאים: איראן, הפלסטינים, ההתנחלויות, סוריה. צריך להסתכל על כל הדברים, השגרירות זה רק אחד מהם".

ליברמן גם נשאל, כהגדרת המראיין, על "תהליך השלום הישראלי-פלסטיני". "אין שלום ואין תהליך", אמר. "לפני יומיים אבו מאזן אמר בוועידת פתח שהוא לעולם לא יוותר על הרעיון של הפליטים והוא לעולם לא יכיר בישראל כמדינה יהודית. עם שני התנאים הללו אין לנו באמת משהו לדון עם הפלסטינים. זכות השיבה היא סוף הרעיון הציוני. על מה יישאר לנו לדון?".

ליברמן הוסיף כי לאבו מאזן "אין סמכות לייצג את הפלסטינים, הבחירות לנשיאות ברשות היו אמורות להיות בינואר 2010, אין לו שליטה בעזה. אפילו את הבחירות המקומיות הוא דחה. להשיג פריצת דרך בינינו לבין הפלסטינים צריך מישהו חזק שיש לו תמיכה מאנשיו, מישהו פופולרי ומנהיג שמוכן להקריב משהו עבור השלום. ישראל כבר הוכיחה את מחויבותה לשלום, אבל לפתרון אמיתי צריך פרטנר אמיתי. אני לא רואה כיום כזה".

שר החוץ אביגדור ליברמן, איש העסקים חיים סבן, מרטין אינדיק ותמרה וויטס בפורום סבן בארצות הברית, 3 בדתמבר 2016. פורום סבן, מערכת וואלה! NEWS
ליברמן בפורום סבן, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, פורום סבן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully