וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על התוקף מאוהיו: "הוא לא היה צריך להיכנס בכלל לארה"ב"

הנשיא הנבחר גינה את האירוע באוניברסיטה, שבו תקף צעיר ממוצא סומלי סטודנטים ופצע 11 מהם. "דאעש קיבל אחריות על פיגוע הדקירה הנורא הזה", אמר טראמפ. הרשויות סבורות כי התוקף הושפע מארגונים קיצוניים

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ אמר אתמול (רביעי) כי הסטודנט הסומלי שפצע 11 במתקפה באוניברסיטת אוהיו "לא היה צריך להיכנס למדינה שלנו". זאת לאחר שארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על המעשה של עבדול ראזק עלי ארטן בן ה-18. "דאעש קיבל אחריות על פיגוע הדקירה הנורא", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

הצהרתו התקיפה של הנשיא הנבחר נמסרה במקביל להמשך החקירה של הרשויות, שסבורות כי ארטן, שקיבל מעמד של קבע בשנה שעברה, פעל בהשראת ארגוני טרור אסלאמיים, אולם לא כחלק מתא מאורגן. ארטן הגיע לארצות הברית עם משפחתו ב-2014, אחרי שבע שנים שבמהלכן שהה בפקיסטן.

במהלך קמפיין הבחירות, הבטיח טראמפ ליישם תכנית "סינון קפדנית" שתגביל את ההגירה לארצות הברית ממדינות שמהן יש סכנה מוגברת לטרור. בתחילת הקמפיין הציע טראמפ לאסור כניסת מוסלמים לארצות הברית ועורר ביקורת נרחבת, גם מצד חברי מפלגתו הרפובליקנים.

במהלך האירוע, דרס ארטן קבוצת סטודנטים בקמפוס בעיר קולומבוס ולאחר מכן תקף אותם עם סכין קצבים, בטרם נורה על ידי אחד מהשוטרים במתחם. לאחר מכן, נחשף פוסט שכתב בפייסבוק זמן קצר לפני התקיפה ובו התלונן על היחס כלפי מוסלמים ברחבי העולם. "לא נאפשר לכם לישון עד שלא תניחו למוסלמים", כתב ארטן.

עבד א-ראזק עלי ארתאן, חמוש שפצע 11 בני אדם באוניסרסיטת אוהיו שבארצות הברית, נובמבר 2016. AP
עבר לארה"ב מפקיסטן. ארטן, מבצע המתקפה באוהיו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully