וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: לא רוצה עימותים, מצפה לשיתוף פעולה עם ממשל ארה"ב החדש

2.12.2016 / 2:25

בנאומו השנתי לאומה אימץ נשיא רוסיה טון פייסני, לאחר שבנאומים קודמים תקף את ארצות הברית ובעלות בריתה. "אף פעם לא חיפשנו אויבים, אנו זקוקים לידידים", אמר אך הבהיר: "לא נאפשר פגיעה באינטרסים שלנו"

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: פוטין ואובמה שוחחו בפסגה הכלכלית בפרו, בחודש שעבר)

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נשא אתמול (חמישי) במוסקבה את הנאום השנתי לאומה, ובו הביע תקווה לתקן את הקרע שנוצר ביחסים עם ארצות הברית ולאחד מאמצים במלחמה בטרור. בנאומו הפייסני אמר פוטין כי מוסקבה מוכנה לשתף פעולה עם הממשל האמריקני החדש, וכי נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ יכול לעזור לתקן את הקשרים עם וושינגטון שהגיעו לשפל הקשה ביותר מאז המלחמה הקרה בצל המשבר באוקראינה, המלחמה בסוריה ומחלוקות אחרות בין המדינות.

"מוסקבה מקווה לעבוד עם וושינגטון במלחמה בטרור באחריות משותפת לביטחון העולם", אמר פוטין, והדגיש כי יחסי ידידות בין שתי המעצמות חיוניים ליציבות העולמית. "אנו חולקים אחריות משותפת להבטחת ביטחון ויציבות העולם, וחיזוק המדיניות של מניעת הפצת נשק גרעיני".

לקריאה נוספת:
פוטין: "טראמפ הודיע לי כי הוא מוכן לשקם את יחסי רוסיה-ארה"ב"
מקיין: "המחיר של חידוש היחסים עם רוסיה לא מתקבל על הדעת"
פוטין וטראמפ שוחחו: "נקדם שיתוף פעולה המבוסס על כבוד הדדי"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נושא את הנאום השנתי לאומה במוסקבה, 1 בדצמבר 2016. רויטרס
פוטין נושא את נאומו השנתי בקרמלין, אתמול/רויטרס

נאומו של פוטין, שרובו הוקדש לנושאים כלכליים וחברתיים בארצו, הועבר בשידור חי והיה מנוגד לחלק מנאומיו האחרונים שבהם תקף בחריפות את ארצות הברית ובעלות בריתה. המתיחות בין המעצמות גברה במיוחד במהלך מערכת הבחירות בארצות הברית, אז האשים ממשלו של הנשיא האמריקני ברק אובמה את מוסקבה בפריצה לאתרים אמריקניים ולחשבונות דואר אלקטרוניים במטרה להשפיע על התוצאות. הקרמלין דחה את ההאשמות על הסף.

בנאומו לאומה אמר פוטין כי רוסיה התמודדה עם "ניסיונות של גורמים זרים להפעיל עליה לחץ תוך שימוש בכלים שונים – מסיפורים על מעשי תוקפנות רוסית, דרך טענות על התערבות בבחירות בארצות הברית ועד להשעיית ספורטאים שלנו". הוא גם הדגיש כי רוסיה אינה נוטרת טינה כלפי המערב והיא פתוחה לדיאלוג "ידידותי ושוויוני" על נושאים גלובליים.

דונלד טראמפ בנאום ניצחון בעצרת בחירות במנהטן, ניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. AP
"חולקים אחריות משותפת להבטחת ביטחון ויציבות העולם". טראמפ/AP

"אנחנו לא רוצים עימות עם אף אחד", אמר לבכירי הממשל שצפו בנאומו בקרמלין. "שלא כמו עמיתינו הזרים שרואים ברוסיה אויבת, אנחנו אף פעם לא חיפשנו אויבים. אנחנו זקוקים לידידים. אבל לא נאפשר שום פגיעה באינטרסים שלנו ולא נאפשר להתעלם מהם".

פוטין התייחס גם לפעילותה הצבאית של רוסיה בסוריה, שסייעה לכוחות התומכים בנשיא בשאר אסד להתחזק באופן ניכר. "אנשינו ממלאים שם את המשימה", אמר. הוא הוסיף כי הוא מקווה לשתף פעולה עם הממשל האמריקני החדש ולשלב מאמצים במלחמה בטרור הבינלאומי. בשיחת טלפון שקיים עם טראמפ ב-16 בנובמבר אמר הנשיא האמריקני הנבחר כי הוא מצפה ל"מערכת יחסים חזקה וממושכת עם רוסיה ועם העם הרוסי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully