וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "טראמפ הודיע לי כי הוא מוכן לשקם את יחסי רוסיה-ארה"ב"

21.11.2016 / 3:20

נשיא רוסיה אמר כי ארצו תמתין כדי לראות עד כמה העמדות שנשמעו במהלך הקמפיין של הנשיא הנבחר יהיו תואמות למדיניות בפועל. בפסגה כלכלית בלימה נועד פוטין עם אובמה והודה: "השיח בינינו לא היה קל, היה לנו קשה לעבוד יחד"

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר הלילה (שני) שהנשיא האמריקני הנבחר, דונלד טראמפ, אישר בפניו כי הוא מוכן לשקם את היחסים בין המדינות. "הנשיא הנבחר אמר כי הוא מוכן לנרמל את יחסי רוסיה-ארצות הברית. אמרתי לו שגם אני. לא דנו במועד או במקום פגישתנו העתידית", אמר פוטין. במהלך פסגה כלכלית שנערכה בלימה, בירת פרו, הוסיף נשיא רוסיה כי ארצו "תצטרך לחכות ולראות עד כמה העמדות שנשמעו במהלך קמפיין טראמפ לנשיאות יהיו שונות מהמדיניות שתיושם בפועל בבית הלבן".

במהלך הפסגה הכלכלית בלימה נפגש נשיא רוסיה עם הנשיא המכהן ברק אובמה, והזמין אותו לבקר במדינתו. "אמרתי לו שנשמח לראות אותו ברוסיה בכל זמן שהוא רוצה ויכול", הצהיר פוטין לאחר שיחתם של השניים. במסיבת עיתונאים אמר פוטין כי בשיחתם סיכמו השניים שבע שנים של "עבודה משותפת על נושאים עולמיים". לדבריו, "הכרנו בעובדה שעל אף שהשיח בינינו לא היה קל – אם להודות על האמת, היה לנו קשה לעבוד אחד עם השני – תמיד כיבדנו את עמדותיו האחד של האחר, וכן את אופיו".

עוד בוואלה! NEWS:
בדרך לממשל טראמפ: רומני מועמד לשר החוץ, בכיר נאט"ו לשעבר - לשר ההגנה
דיווח: "מלניה טראמפ ובנה יישארו בניו יורק - ולא יעברו לבית הלבן"
דיווח: טראמפ יהיה אורחה של המלכה אליזבת בביקור רשמי בבריטניה

ולדימיר פוטין וברק אובמה לוחצים ידיים בפסגה הכלכלית בפרו, 21 בנובמבר 2016. AP
"תמיד כיבדנו אחד את השני". פוטין ואובמה בפרו, הלילה/AP

מהבית הלבן נמסר כי מלבד שיחת נימוסים, הנשיא אובמה הפציר במקבילו הרוסי לדבוק בהסכמי מינסק ולשמר את הפסקת האש באוקראינה. כמו כן, נמסר מהבית הלבן, התייחס הנשיא האמריקני לשיחות על סיום מלחמת האזרחים בסוריה. "הנשיא ציין כי שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב צריכים להמשיך ולחפש יוזמות למיגור האלימות והקלת הסבל של העם הסורי".

מוקדם יותר ערך הנשיא אובמה מסיבת עיתונאים בלימה ואמר כי הוא "לא יכול להבטיח שהנשיא הנבחר לא ינסה ליישם כמה מהעמדות שלקח בקמפיין". עם זאת, בתדרוך, שהיה האחרון שלו במדינה זרה לפני שיסיים את תפקידו, אמר אובמה כי "כדאי לחכות ולראות כמה מהצעות המדיניות שלו כשיהיה בבית הלבן יהיו תואמות לרטוריקה שלו בקמפיין. כשנשיא מגיע לבית הלבן הוא מתמודד עם הרבה סוגיות שהוא לא ציפה להן, המציאות תאלץ את טראמפ להתאים את הגישות שלו לסוגיות הללו".

אובמה נשאל אם ימשיך במסורת שהנהיג קודמו בתפקיד, ג'ורג' בוש הבן, שלא ביקר אותו פומבית אחרי שהחליפו, גם אם טראמפ יהפוך את ההחלטות שלו. "בכוונתי לסיים את תפקידי, לקחת את מישל לחופש, לנוח, להקדיש זמן לבנות, לכתוב, לחשוב", ניסה לחמוק באלגנטיות מהשאלה, אך ציין: "אני רוצה לכבד את המשרד ולתת לנשיא הנבחר הזדמנות לממש את הרעיונות שלו מבלי שמישהו יתערב כל הזמן. עם זאת, אכפת לי כאזרח. אם יש דברים שלא נוגעים לחקיקה ספציפית אלא לשאלות ליבה לגבי הערכים שלנו, ואם אני אחשוב שזה הכרחי או עוזר שאגן עליהם, אז אני אבחן זאת. אבל מה שאני יודע זה שאני צריך לקחת את מישל לחופשה".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
ולדימיר פוטין וברק אובמה בפסגה הכלכלית בפרו, 21 בנובמבר 2016. רויטרס
דיברו על אוקראינה ועל סוריה. פוטין ואובמה בפרו, הלילה/רויטרס

פגישת אובמה ופוטין, שבמהלך כהונתם המקבילה יחסיהם ידעו מורדות רבות, הייתה הראשונה מאז היוודע תוצאות הבחירות בארצות הברית. מנגד, יחסיו החמים של הנשיא הנבחר טראמפ כלפי רוסיה ונשיאה פוטין, היוו מוקד רגיש בקמפיין הבחירות שלו. מתנגדיו, וכן סוכנויות המודיעין האמריקניות, אף טענו כי רוסיה עומדת מאחורי מתקפות הסייבר והדלפות המיילים של מטה הילרי קלינטון והוועידה הדמוקרטית. רוסיה הכחישה את מעורבותה בהליך הבחירות בארצות הברית וכן את הקשרים עם המועמד הרפובליקני.

עם זאת, לפני כשבועיים הודה סגן שר החוץ של רוסיה, סרגיי ריבקוב, כי למוסקבה היו קשרים עם קמפיין טראמפ. ריבקוב צוטט אומר לסוכנות הידיעות "אינטרפקס" כי "היו קשרים" עם אנשים בעלי השפעה במעגל הקרוב של טראמפ. "אני לא אומר שכולם, אבל רובם, תמכו בקשרים עם נציגים רוסים. אנחנו ממשיכים בשיתוף פעולה זה", הוסיף וסירב לפרט.

דונלד טראמפ לאחר נאום הניצחון בעצרת בחירות במנהטן, ניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
יחסיו עם רוסיה היוו נקודה רגישה בקמפיין. טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully