וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לממשל טראמפ: רומני מועמד לשר החוץ, בכיר נאט"ו לשעבר - לשר ההגנה

מייק פנס, סגנו של הנשיא הנבחר, אישר כי המועמד לנשיאות בשנת 2012 נבחן לתפקיד, והוסיף כי בכיר הצבא לשעבר ג'יימס מאטיס צפוי לתפוס אף הוא תפקיד מפתח בממשל החדש. על המחאה בברודווי: "לא נעלבתי"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

סגן הנשיא הנבחר של ארצות הברית מייק פנס אישר היום (ראשון) בריאיון לרשת האמריקנית "פוקס ניוז" כי הבכיר הרפובליקני מיט רומני, מושל מסצ'וסטס לשעבר והמועמד לנשיאות בשנת 2012, נמצא "תחת בחינה רצינית להיות שר החוץ". לדבריו, הנשיא הנבחר דונלד טראמפ "היה אסיר תודה על כך שרומני הגיע לפגישה על מנת לדון במינוי".

האישור הרשמי לבחינתו של רומני לתפקיד הבכיר מצטרף לשורת מינויים שעליהם כבר הכריז צוות הקמת הממשל החדש, במסגרת תהליך שאותו מוביל פנס, ולדיווחים על מועמדים נוספים למשרות בכירות. טראמפ אישר היום בהודעה שפרסם בטוויטר כי מפקד הפיקוד המרכזי של צבא ארצות הברית לשעבר ג'יימס מאטיס נבחן לתפקיד שר ההגנה.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: טראמפ יהיה אורחה של המלכה אליזבת בביקור רשמי בבריטניה
בארה"ב חוששים: המינויים של טראמפ "יבטלו עשורים של התקדמות"
"לא עוד, יהודים": המינוי הבכיר והשנוי במחלוקת של טראמפ

דונלד טראמפ נפגש עם מיט רומני בניו ג'רזי, ארצות הברית, 19 בנובמבר 2016. רויטרס
"טראמפ היה אסיר תודה". רומני וטראמפ, השבוע/רויטרס

"הגנרל ג'יימס 'כלב משוגע' מאטיס, שמינויו לשר ההגנה נשקל, היה מרשים מאוד אתמול, גנרל אמיתי!", צייץ טראמפ, בהתייחסות לפגישתו אמש עם הבכיר הצבאי שנודע בכינויו בקרב פקודיו, במועדון הגולף של טראמפ בניו ג'רזי. פנס אישר גם הוא כי מועמדותו מאטיס לתפקיד נבחנת, ורמז בריאיון ל"פוקס": "המשך יבוא".

מאטיס, שפיקד על דיביזיית הנחתים הראשונה של הצבא האמריקני במהלך המלחמה בעיראק שהחלה בשנת 2003, פרש לגמלאות לפני כשלוש שנים. הוא מילא, בין היתר, תפקיד בכיר בברית נאט"ו ונודע בשל קידום האסטרטגיה האמריקנית לסיוע למדינות זרות להתמודדות עם ניסיונות התקוממות.

בריאיונות לכלי התקשורת טען מאטיס כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני, והביע תמיכה נלהבת במאמצי הגישור של שר החוץ ג'ון קרי. כמו כן, הוא התבטא בנוגע לאיראן, והגדיר אותה האיום החמור ביותר ליציבות במזרח התיכון, וטען בדברים שאמר לעיתון "וושינגטון אקזמינר" מוקדם יותר השנה כי "איראן אינה האויבת של דאעש, יש להם הרבה מה להרוויח מהסערה שדאעש יוצר". עם זאת, הוא הביע תמיכה מלאה בהסכם הגרעין עם טהראן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גנרל ג'יימס מטיס. רויטרס
"איראן אינה האויבת של דאעש". מאטיס/רויטרס

גורם המקורב למטה טראמפ מסר היום כי מושל טקסס לשעבר ריק פרי צפוי להיפגש מחר עם הנשיא הנבחר, כמועמד אפשרי למשרת שר ההגנה. עם זאת, הגורם הבהיר כי פרי עשוי לעמוד גם בראשות משרד האנרגיה או המשרד לענייני יוצאי צבא.

בתוך כך, מגישת הרדיו השמרנית לורה אינגרהם הכריזה היום כי היא מועמדת לתפקיד דוברת הבית הלבן תחת ממשל טראמפ החדש. היא התייחסה להצעה כ"רעיון מסקרן" בריאיון לרשת "פוקס".

אינגרהם, שהופיעה בוועידת המפלגה הרפובליקנית בחודש יולי האחרון, הגנה על החלטתו של טראמפ למנוע גישה מלאה של עיתונאים למסע הבחירות שלו. לטענתה, כלי התקשורת "עשו יד אחת נגד טראמפ" במהלך מערכת הבחירות.

לורה גראהם מועמדת לתפקיד דוברת הבית הלבן של נשיא ארצות הברית הנכנס דונלד טראמפ. AP
אינגרהם בוועידת המפלגה הרפובליקנית, בחודש יולי האחרון/AP

פנס עוד התייחס בריאיון למינוי הסנאטור ג'ף סשנז לתפקיד התובע הכללי תחת הממשל החדש, שזכה לביקורת חריפה בקרב חוגים ליברליים במדינה. "כל מי שמכיר אותו יודע שהוא הולך להיות תובע כללי יוצא מן הכלל", הבהיר סגן הנשיא הנבחר, "אתם תראו תמיכה מכל עבר לסנאטור סשנז".

"טראמפ הוא אדם שיודע על מה הוא מדבר", הוסיף פנס, "הוא הולך להקיף את עצמו באנשים מרקע מגוון". בנוגע לביקורת שהופנתה כלפיו בהופעה שבה נכח של מחזמר ההיפ-הופ "המילטון" בברודווי במהלך סוף השבוע, הבהיר פנס כי הוא "לא נעלב", אולם הוסיף: "אני אשאיר לאחרים לקבוע אם זה היה המקום הראוי לכך".

(עדכון ראשון: 17:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully