וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע החיפושים אחר שר חוץ: טראמפ נועד עם האויב המר מהקמפיין

19.11.2016 / 21:08

הוא כינה את הנשיא הנבחר "רמאי", אמר שהבטחותיו "שוות כמו תואר מ'אוניברסיטת טראמפ'" וטען כי הוא חסר שיקול דעת, אך כל אלה לא מנעו ממיט רומני להגיע לפגישה באחוזת הגולף בניו ג'רזי. כעת נותר לראות אם טראמפ אכן יבחר לשדר לעולם מסר מאזן

צילום: רויטרס

(בווידאו: רומני תוקף את טראמפ, מרץ)

זאת ככל הנראה הפגישה המסקרנת ביותר שקיים עד כה הנשיא הנבחר של ארצות הברית, דונלד טראמפ, מאז שניצח בבחירות לנשיאות ארצות הברית לפני 11 ימים: הערב (שבת) הגיע המועמד הרפובליקני לנשיאות בשנת 2012, מיט רומני, לאחוזת הגולף בניו ג'רזי שבה שוהה טראמפ בסוף השבוע. הנשיא הנבחר וסגנו המיועד מייק פנס ערכו מחווה לרומני, כאשר עמדו בפתח האחוזה וקיבלו את פניו. כשהאחרון צעד פנימה, הם לחצו את ידיו בחום וטפחו על כתפו. לפי שורה של פרסומים בכלי תקשורת בארצות הברית, השלושה צפויים לדון באפשרות שרומני יקבל את תפקיד שר החוץ בממשל טראמפ.

ההפשרה ביחסים בין השניים החלה כאשר לאחר הבחירות, התקשר רומני לברך את טראמפ ולאחר מכך אף צירף ברכה נוספת בחשבון הטוויטר שלו. טראמפ הודה לו מנגד בחשבון שלו, ולאחר מכן החליטו השניים לתאם פגישה. בכל מקרה, הסיכוי שהודעה על מינויו לשר חוץ תצא עוד היום היא נמוכה, משום שלטראמפ ישנן עוד פגישות עם מועמדים לתפקיד מחר ובהם מקורבו, ראש עיריית ניו יורק לשעבר, רודי ג'וליאני.

עוד בוואלה! NEWS:
התערבות מהמערב: ארה"ב קוראת לרוסיה לעצור מידית ההפגזות בחאלב
שחקן מחזמר בברודווי פנה לפנס בתום המופע - טראמפ דורש התנצלות
בארה"ב חוששים: המינויים של טראמפ "יבטלו עשורים של התקדמות"

דונלד טראמפ נפגש עם מיט רומני בניו ג'רזי, ארצות הברית, 19 בנובמבר 2016. רויטרס
ברכות הדדיות בטוויטר. רומני וטראמפ, היום/רויטרס

רומני התייחס לפגישתו עם טראמפ ופנס, שארכה כשעה וחצי, ואמר כי "הייתה לנו שיחה בנוגע לסוגיות בעולם, לאינטרסים של ארצות הברית והחלפנו דעות. אני מעריך את ההזדמנות לדבר עם הנשיא הנבחר", אמר. רומני לא ענה לשאלות כתבים על הפגישה, אך הוסיף כי "השיחה היתה מעשירה ועמוקה".

מדובר בתפנית מפתיעה ביותר ביחסים של השניים, שהתאפיינו ביריבות אישית ומרה. בחודש מרץ האחרון, כאשר היה ברור שטראמפ בדרך הבטוחה להבטיח את המועמדות הרפובליקנית לנשיאות, תקף אותו רומני בבוטות, כינה אותו "רמאי", אמר ש"חוסר כנות היא סימן ההיכר שלו" והעליב אותו כשאמר: "ההבטחות שלו לא שוות כלום. כמו תואר מ'אוניברסיטת טראמפ'". את דבריו באותו נאום מפורסם חתם כשאמר: "מדיניות הפנים שלו תוביל אותנו למיתון. מדיניות החוץ שלו תהפוך את אמריקה והעולם לפחות בטוחים. אין לו את המזג או את שיקול הדעת להיות הנשיא".

טראמפ, כצפוי, לא נותר חייב וחבט ברומני: "הוא מועמד שנחל כישלון. הוא נכשל בצורה נוראית". הנשיא הנבחר, אז מועמד בפריימריז, הזכיר כי בשנת 2012 ביקש ממנו רומני שיביע בו תמיכה במרוץ לנשיאות, וטראמפ הסכים ועשה זאת. "הוא התחנן לקבל את תמיכתי. יכולתי לומר לו 'מיט, רד על הברכיים', והוא היה יורד על הברכיים", אמר טראמפ, והוסיף: "זה היה מרוץ, אני חייב לומר, שהוא היה צריך לנצח בו. אני לא יודע מה קרה לו. הוא נעלם. אני לא שמחתי על כך, כי אני לא מעריץ של ברק אובמה. אני גיביתי את רומני וכעת אתם רואים כמה הוא נאמן".

ברק אובמה ודונלד טראמפ בבית הלבן, וושינגטון. נובמבר 2016. AP
טראמפ לצד הנשיא אובמה בבית הלבן/AP

רומני מיהר לצייץ בטוויטר בעקבות הדברים של טראמפ: "אם טראמפ היה אומר לפני ארבע שנים את אותם הדברים שהוא אומר היום על הקו קלוקס קלאן, מוסלמים, מקסיקנים ונכים אני לא הייתי מקבל את הבעת התמיכה שלו". מאז, נותרו היחסים של השניים עכורים והם החליפו עקיצות במספר הזדמנויות. רומני עודד את תנועת "לעולם לא טראמפ" להעמיד מועמד שמרן עצמאי כחלופה לרפובליקנים שלא רוצים להצביע לטראמפ, והבהיר במספר הזדמנויות כי לא יתמוך בו. אלא שכאמור, בימים האחרונים חלה התחממות משמעותית ביחסים בין השניים.

אם אכן ייבחר טראמפ ברומני, הרי שיהיה בכך איתות על כוונתו לנסות ולאחד את המפלגה הרפובליקנית ולהתפייס עם יריביו. בנוסף, רומני נתפס במערכת הפוליטית האמריקנית כאדם מתון יותר בדעותיו מיתר המינויים עליהם סיכם עד כה טראמפ, דוגמת סנאטור ג'ף סשנז לתפקיד התובע הכללי והגנרל מייקל פלין ליועץ לביטחון לאומי. מינוי אפשרי שלו עשוי לשדר מסר שמגבה את תדמיתו של טראמפ כמי שמנסה לאזן בין הבטחות הבחירות לציבור תומכיו, ובין הפגת החששות ממנו בקרב מתנגדיו וכן בקרב הקהילה הבינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully