וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טראמפ שוקל למנות את מתנגדו מיט רומני לשר החוץ

18.11.2016 / 0:38

מאז שטראמפ תמך במיט רומני בבחירות לפני ארבע שנים, עברו הרבה חילופי מילים קשות בין השניים. למרות זאת, רומני התקשר לטראמפ לברך אותו לרגל נצחונו - ונראה שזה השתלם. השניים צפויים להיפגש בסוף השבוע

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

(בווידאו: טראמפ מינה אדם המואשם באנטישמיות ליועץ מיוחד)

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ שוקל למנות את מיט רומני, אחד ממבקריו הגדולים במפלגה הרפובליקנית, לתפקיד שר החוץ - כך דיווחה אתמול (חמישי) רשת NBC. רשת CNN דיווחה, מפי גורם במפלגה הרפובליקנית, כי השניים ייפגשו במהלך סוף השבוע. עם זאת, הגורם שמסר את הדברים לרשת CNN לא ידע לומר איזה תפקיד מייעד טראמפ לרומני, שהיה מועמד לנשיאות בשנת 2012.

הפגישה בין השניים תיערך במסגרת מסע פגישות שעורך הנשיא הנבחר עם מתנגדיו בתוך שורות המפלגה כדי לנסות ולאחד אותה מחדש. טראמפ, שהיה מתומכיו של רומני במהלך המרוץ לבית הלבן לפני ארבע שנים, הפך למבקרו המר, בלשון שרק טראמפ מעז להשתמש בה, עם הפסדו לאובמה. רומני, מצדו, לא נותר חייב וחזר וטען כי לטראמפ אין את הכישורים לכהן כמפקד הכוחות המזוינים האמריקנים. בחודש מרץ האחרון, עוד לפני שטראמפ זכה במועמדות המפלגה במרוץ לבית הלבן, רומני כינה אותו "נוכל" ו-"מזויף".

עוד באותו עניין:
מוקדם מהצפוי: ראש קהילת המודיעין של ארה"ב התפטר מתפקידו
המשיח התורן: ניצחון טראמפ מסמל את שובה של הרוח הרעה משנות ה-30
רוב האמריקנים מאמינים: לטראמפ אין את הסמכות ליישם את מדיניותו

מיט רומני, מועמד לנשיאות ארה"ב, נואם ביוטה. מרץ 2016. רויטרס
אחד המתנגדים הבולטים. מיט רומני/רויטרס

רומני סירב לתמוך בטראמפ בבחירות לנשיאות, וניסה להריץ מועמד מחוץ למפלגה לבחירות, תוך שהוא ממשיך בביקורת החריפה נגד המועמד הרפובליקני. עם זאת, לאחר היוודע דבר ניצחונו של טראמפ בבחירות, התקשר אליו רומני ובירך אותו לרגל המאורע.

בתוך כך, הלילה דווח כי טראמפ הציע את תפקיד היועץ לביטחון לאומי לגנרל מייקל פלין, שהיה יועץ קרוב שלו במהלך הקמפיין לנשיאות. לפי הדיווח, שהגיע ככל הנראה מאחד מאנשי המטה של טראמפ, לא ברור אם פלין כבר הסכים לקבל את המינוי. התפקיד אינו דורש את אישור הסנאט וכולל גישה רבה לחדר הסגלגל.

בנוסף, טראמפ רמז היום כי הוא נוטה למנות את סנאטור ג'ף סשנס מאלבמה לתפקיד התובע הכללי של ארצות הברית. בהודעה שפרסמה לשכתו של טראמפ לאחר פגישתם של השניים נכתב כי "בעוד שדבר טרם סוכם, וטראמפ עדיין שוקל את מבנה הקבינט, הנשיא הנבחר התרשם בצורה שלא תיאמן מהרקורד של סנאטור ג'ף סשנס כתובע הכללי של אלבמה. זה לא פלא שאנשי אלבמה בחרו בו שוב לתפקידו". שם אחר שהוזכר בהקשר למשרת התובע הכללי הוא של יריבו בפריימריז טד קרוז.

דונלד טראמפ בנאום ניצחון בעצרת בחירות במנהטן, ניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. AP
מנסה לאחד שוב את המפלגה. דונלד טראמפ/AP

אתמול דווח כי טראמפ שוקל למנות את מושלת דרום קרוליינה ניקי היילי לתפקיד שרת החוץ בממשלו. על פי הדיווח, טראמפ ייפגש עם היילי, כמו גם עם שר החוץ לשעבר הנרי קיסינג'ר, עם מושל פלורידה, ריק סקוט, ועם אישים נוספים. היילי, האישה הראשונה לכהן כמושלת במדינתה, ביקרה את טראמפ במהלך מערכת הבחירות, שבתורו ביקר את עמדתה בנושא הגירה.

(עדכון ראשון: 21:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully