וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין וטראמפ שוחחו: "נקדם שיתוף פעולה המבוסס על כבוד הדדי"

נשיא רוסיה והנשיא הנבחר של ארצות הברית דיברו בטלפון, והביעו תקווה להיפגש בקרוב. השניים הסכימו "לשמור על עקרונות של אי-התערבות בעניינים פנימיים", וטענו כי "מצב היחסים הנוכחי לא מספק בעליל"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח אמש (שני) עם הנשיא הנבחר של ארצות הברית דונלד טראמפ – כך נמסר בהודעה רשמית מהקרמלין. בשיחתם, הסכימו השניים לפעול למען "שיתוף פעולה חיובי" בין שתי המעצמות, ולקדם "עקרונות של כבוד הדדי ואי-התערבות בענייניה הפנימיים של כל מדינה". כמו כן, בהודעה נמסר כי פוטין וטראמפ ישמרו על קשר טלפוני קבוע וכי השניים מקווים להיפגש בקרוב.

השניים דנו ב"עבודה המשותפת במסגרת המאבק נגד האויב המשותף הראשון במעלה - הטרור הבינלאומי והקיצוניות", ושוחחו על המשבר בסוריה. יתרה מכך, לפי הודעת הקרמלין, "הם הדגישו את החשיבות של בניית בסיס יציב ליחסים הבילטראליים, באמצעות פיתוח הסחר והכלכה".

הם "לא רק הסכימו על המצב הלא מספק בעליל של היחסים בין שתי המדינות, אלא גם הביעו תמיכה במאמצים פעילים משותפים לנורמליזציה ביחסים ולשיתוף פעולה חיובי, בטווח הרחב ביותר של נושאים". עוד נמסר כי השניים "מעודדים חזרה לשיתוף פעולה פרגמטי ומועיל לשני הצדדים, בהתאם לאינטרסים של כל מדינה ולמען יציבות וביטחון בינלאומיים".

עוד בוואלה! NEWS:
ההשקעה השתלמה: פוטין מחכה לשלטון טראמפ - ולשינוי הסדר העולמי
"משימות קרביות": אוניות מלחמה רוסיות הגיעו לחופי סוריה
ראש ממשלת רוסיה נפגש עם נתניהו: "צריך ללכת ביחד נגד הטרור"

ברק אובמה ודונלד טראמפ בבית הלבן, וושינגטון. נובמבר 2016. AP
שינוי רוחות בבית הלבן כלפי מוסקבה. טראמפ ואובמה/AP

ביום חמישי האחרון הודה סגן שר החוץ של רוסיה סרגיי ריבקוב כי למוסקבה היו קשרים עם קמפיין טראמפ לפני היבחרו לנשיאות ארצות הברית. ריבקוב צוטט אומר לסוכנות הידיעות "אינטרפקס" כי "היו קשרים" עם אנשים בעלי השפעה במעגל הקרוב של טראמפ. "אני לא אומר שכולם, אבל רובם, תמכו בקשרים עם נציגים רוסים. אנחנו ממשיכים בשיתוף פעולה זה", הוסיף וסירב לפרט.

קשריו של טראמפ עם רוסיה היו אחד מהנושאים הרגישים ביותר בקמפיין שלו, במיוחד לאור מחמאותיו לנשיא פוטין, שאותו תיאר כמנהיג חזק. מתנגדיו של טראמפ וכן סוכנויות המודיעין האמריקניות סברו כי רוסיה אחראית למתקפות הסייבר ולהדלפות המיילים של מטה הילרי קלינטון והוועידה הדמוקרטית. אך רוסיה הכחישה את מעורבותה בהליך הבחירות בארצות הברית וכן את הקשרים עם המועמד הרפובליקני.

הנשיא פוטין שיגר מברק לטראמפ לאחר ההכרזה על ניצחונו בבחירות, ובירך אותו על זכייתו. פוטין כתב לטראמפ כי הדיאלוג בין מוסקבה לוושינגטון ישרת את שתי המדינות, והביע תקווה לשיפור היחסים עם וושינגטון עם כניסתו של איל ההון מניו יורק לבית הלבן. פוטין טען כי ארצו אינה אשמה במצב היחסים עם ארצות הברית, והוסיף כי לאחר בחירתו של טראמפ לנשיאות, "רוסיה מוכנה למלא את חלקה כדי לבנות מחדש את היחסים".

במהלך הקמפיין לבחירות לנשיאות קרא טראמפ לשיפור היחסים עם רוסיה ואף הצהיר על תמיכתו בכמה ממהלכיה השנויים במחלוקת, כמו הפלישה לחצי האי קרים, בניגוד לדעת הממשל האמריקני. בנוסף לכך, טראמפ אף קרא לרוסיה לפרוץ למחשביה של המועמדת הדמוקרטית, כדי למצוא את 30 אלף המיילים שלא הוגשו לבדיקה במסגרת החקירה בגין שימושה בחשבונה הפרטי בעת שכיהנה כשרת החוץ.

(עדכון ראשון: 22:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully