וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות דגימת DNA: חשוד ברצח אישה באשדוד נעצר אחרי 14 שנה

7.6.2020 / 18:00

קלרה רבין בת ה-67 נמצאה על ידי ילדיה ללא רוח חיים בשנת 2006, ומאז מאמצי המשטרה להגיע לרוצחיה לא צלחו. כעת, דגימה שנלקחה מקרוב משפחתו הובילה אל החשוד, אולג דוליה, שמכחיש את המיוחס לו. מפרטי החקירה עולה כי דקר וחנק למוות את רבין בעת ניסיון פריצה לביתה

צילום: דוברות המשטרה/קרדיט: דוברות המשטרה

תושב אשדוד נעצר בחשד לרצח שאירע לפני כ-14 שנים בעיר בעקבות התאמה שנמצאה ב-DNA של קרוב משפחתו - כך הותר היום (ראשון) לפרסום. העצור, אולג דוליה בן ה-54, חשוד ברצח של קלרה רבין בשנת 2006, ככל הנראה במהלך פריצה לביתה שהסתבכה.

רבין בת ה-67 נמצאה בביתה באשדוד ב-23 באוגוסט, סמוך לשעה 19:05 בערב. בנה ובתה הגיעו לבית לאחר שלא ענתה לטלפונים כשהיו אמורים לקחת אותה לאירוע משפחתי. כשפתחו את הדלת במפתח שהיה ברשותם - גילו את אמם ללא רוח חיים כשעל גופתה סימני דקירה וחניקה.

בערב הרצח, הגיעו לזירה חוקרים וכן מעבדה ניידת שטיפלה בזירה ואספה מוצגים רבים. החקירה הוטלה על היחידה המרכזית לכיש ומאז, נעשו לאורך השנים פעולות חקירה שונות במטרה להגיע לחשודים המעורבים ברצח, ללא הצלחה.

קלרה רבין. -, אתר רשמי
בנה ובתה מצאו אותה ללא רוח חיים בביתה בשנת 2006. קלרה רבין/אתר רשמי, -

פריצת הדרך לפענוח תיק הרצח הגיע לידי חוקרי היחידה המרכזית של מרחב לכיש בחודש אפריל השנה. החוקרים ביקשו לבצע בדיקות חוזרות של המוצגים שנאספו מזירת הרצח באמצעות כלים טכנולוגיים חדשים. בבדיקות זוהה ה-DNA של קרוב משפחה של החשוד שנעצר בעבר בגין עבירות רכוש.

בעקבות זאת, החשוד ברצח אותר ב-24 במאי. דוליה נעצר כמה פעמים בעבר, אך לא נלקחה ממנו בדיקת DNA, מאחר שלא היה מדובר בעבירות שמצריכות דגימה זו. ה-DNA של קרוב משפחתו של דוליה נמצא תואם לזה שנמצא בזירת הרצח, ובכך הצליחו החוקרים לשים עליו את ידיהם. מאז, מעצרו של דוליה הוארך מעת לעת בבית משפט השלום, וביום שלישי צפויה המשטרה לבקש פעם נוספת את הארכת מעצרו. הוא מכחיש את המיוחס לו.

עוד בוואלה!

אחרי 82 שנה של שתיקה, משפחת נהג המונית שנרצח איתרה את קברו

לכתבה המלאה

רבין התגוררה בדירה עם בעלה, שבעת הפריצה לבית שהה בחו"ל. הנרצחת נהגה לספר לאנשים כי היא ובן זוגה מחזיקים כסף בביתם, מה שהעלה את החשד שהיא נרצחה במהלך פריצה לביתה שהסתבכה לצורך גניבת הכסף. לפני שנסע לחו"ל, בעלה העביר את הכסף לאחד מבניו.

"תיקי רצח נמצאים על שולחן העבודה של החוקרים כל העת ומושקעים בהם מיטב המשאבים המצויים בארגון ועד לפענוחם", ציינו במשטרה. עוד נמסר כי הפיתוחים הטכנולוגיים שהמשטרה הכניסה לשימוש בשנים האחרונות, "תוך שיתופי פעולה הדדיים עם רשויות החוק בארץ ובחו"ל, מסייעים לחוקרי המשטרה לקדם את תיקי הרצח וזאת על מנת להגיע לכל חשוד ולהביאו לדין בגין מעשיו החמורים".

החומר הועבר לבחינת הפרקליטות, וטרם הוחלט אם יוגש כתב אישום נגד החשוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully