וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכני החשוד בניסיון רצח אשתו: "הילדים הסתכלו מהחלון, שמענו צעקות"

הדיירים במודיעין עילית ראו את הגבר קופץ מהקומה השביעית ונוחת בקומה השנייה, ממנה קפץ פעם נוספת, לאחר שעל פי החשד ניסה לרצוח את זוגתו. "קראנו לעברו, אבל הוא לא התייחס", סיפר אחד השכנים. מצבם של בני הזוג עדיין קשה, ומעצר החשוד הוארך עד ליום רביעי

צילום: רוני כנפו, דובורת מ"י, מד"א, עריכה: עמית שמחה

מצבם של האישה שנדקרה במודיעין עילית ובעלה החשוד בניסיון לרצוח אותה ולהתאבד ממשיך היום (ראשון) להיות קשה. השניים מאושפזים בבית החולים שיבא שבתל השומר. במקביל, מעצרו של החשוד הוארך עד ליום רביעי.

שכניהם של בני הזוג, שעברו להתגורר בבניין לפני כמה חודשים, סיפרו כי הגבר קפץ מהקומה השביעית של הבניין, נחת במרפסת של הקומה השנייה - וקפץ פעם נוספת למטה. "הילדים שלי באו לרדת למטה והסתכלו דרך התריסים כדי לראות אם יש ילדים למטה", סיפר אחד מהשכנים. "ואז שמעתי צעקות, וישר הכנסתי את הילדים. ראיתי אותו בקומה השנייה וניסיתי להבין מה קרה. וכשהוא קפץ פעם שנייה - הבנתי".

לדבריו, השכנים עוד ניסו לעצור בעדו לפני שהוא קפץ פעם נוספת. "קראנו לו כשהוא קם בקומה השנייה כדי לנסות לעזור לו, הוא לא התייחס. השכנים כולם יצאו והתקשרו למד"א", סיפר השכן.

זירת הרצח במודיעין עילית 6 ביוני 2020. רוני כנפו
"כשהוא קפץ פעם שנייה – הבנתי". זירת ניסיון הרצח וההתאבדות במודיעין עילית. שבת/רוני כנפו

הקורבן והחשוד בדקירתה נפצעו באורח קשה ופונו לבית החולים. הצוותים הוזעקו בתחילה כדי לטפל בגבר, כבן 40, שנמצא כשהוא שרוע ברחוב עם פגיעה רב-מערכתית. רק אחר כך הם הבינו שיש פצועה נוספת - ואיתרו בתוך הבניין את האישה, בת 37, כשהיא עם סימני דקירות בכל גופה.

"כשהגענו למקום ראינו את הפצוע שוכב בסמוך לבניין כשהוא בהכרה מעורפלת וסובל מפגיעה רב מערכתית. תוך כדי הטיפול הרפואי שכלל הנשמה הבנו שיש פצועה נוספת באחת הדירות בבניין", שחזר פרמדיק מד"א אורן קיינר. "התחלנו את הפינוי הדחוף לבית החולים כשהצוות הנוסף עלה לדירה".

הפרמדיקית טל מורג, החברה בצוות הנוסף של מד"א שעלה לדירה, תיארה כי "כשנכנסו לדירה ראינו את הפצועה, אישה בת 37, כשהיא בהכרה מעורפלת עם פציעות בגופה. מיד התחלנו בטיפול רפואי מציל חיים שכלל חבישות ועצירת דימומים, הכנסנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה במצב קשה ולא יציב לבית החולים".

זירת הרצח במודיעין עילית 6 ביוני 2020. -, אתר רשמי
"הבנו שיש פצועה נוספת באחת הדירות בבניין". הבניין בו אירע ניסיון הרצח וההתאבדות במודיעין עילית/אתר רשמי, -

מצבו של הגבר התייצב אתמול בבית החולים והוא עבר ניתוח. במקביל לפינויים לטיפול רפואי, כוחות משטרה הוזעקו למקום כדי לפתוח בחקירה, בעת שחוקרי מז"פ אספו ממצאים. לבני הזוג אין ילדים, ובמשטרה לא התקבלו בעבר תלונות על אלימות במשפחה.

ניסיון הרצח וההתאבדות מצטרף לשורת מקרים של אלימות כלפי נשים שאירעו בעת האחרונה. מאז תחילת סגר הקורונה נרצחו שמונה נשים בישראל, ומתחילת השנה - 11 נשים בסך הכול. בין היתר, בשבועות האחרונים נרצחו מאיה ווישניאק ברמת גן, מאסטוואל אזאלה בחולון, טטיאניה חייקין בבת ים ונבין עמרני בחורה.

בעקבות זאת, ביום שני השתתפו אלפי בני אדם בעצרת מחאה נגד התגברות התופעה בגן צ'ארלס קלור בתל אביב. במקביל, התקיימו מחאות נוספות במוקדים שונים ברחבי הארץ. מארגני ההפגנה דרשו לממן את התכנית למניעת אלימות במשפחה, שאושרה עוד בשנת 2017, אך מאז תוקצבה חלקית בלבד.

עו"ס תמר שוורץ, מנכ"לית רוח נשית, אמרה: "שוב חוזר הריטואל המחריד של ניסיון לרצח אישה. למה זה מגיע לרצח? מה קרה לזוג הזה בכל השלבים המקדימים? מאז הביקור של ראש הממשלה במקלט לנשים מוכות לפני כשנתיים והפרחת ההבטחות לאוויר - שום דבר לא נעשה. מה עוד צריך לקרות כדי שהוא יורה לתקצב את יישום התכנית הבין-משרדית למניעת אלימות שאושרה כבר ב2017?".

(עדכון ראשון: 15:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully