וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך יומיים: 3 נעצרו בחשד לתקיפת בנות זוגם, אך ביהמ"ש שחררם למעצר בית

7.6.2020 / 23:09

בשלושה מקרים שונים הובאו חשודים באלימות כלפי נשותיהם לדיון בהארכת מעצרם, שם החליטו השופטים להסתפק במעצר בית. זאת, חרף ההסכמה כי "קיים חשד סביר לביצוע העבירות". אירועי העבר מלמדים כי הוראות אלו אינן מרתיעות מספיק, וכי חשודים שבים לסורם

צילום: רוני כנפו, דובורת מ"י, מד"א, עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: גבר דקר את אשתו במודיעין עילית וקפץ מהחלון, אתמול)

שלושה גברים שונים החשודים באלימות כלפי בנות זוגם הובאו ביומיים האחרונים לדיון בהארכת מעצרם בבתי משפט במרכז הארץ. שם החליטו השופטים, בניגוד להמלצת המשטרה, לשחררם למעצר בית בלבד מבלי להאריך את מעצרם.

הגבר הראשון, תושב מרכז הארץ, תקף אתמול את רעייתו בעת נסיעה חזרה מהצפון, אל מול עיני שלושת ילדיהם. על פי החשד, הגבר סטר לרעייתו, בעט בה, שבר לה את הטלפון הנייד ודחף אותה מהרכב. מחומר החקירה עולה כי ישנה היסטוריה של אלימות פיזית ומילולית בין בני הזוג שהלכה והחמירה. נציג המשטרה, רס"ר ניר מלכה, ציין בדיון שהתנהל אמש (שבת) בבית המשפט השלום בתל אביב, כי ניתן לגבר טיפול תרופתי שאותו הוא לא נוטל, וכי יש בידיהם סרטונים שמגבירים את החשדות נגד הגבר. עורך דינו של החשוד אמר כי מדובר באדם נורמטיבי ללא עבר פלילי.

אילוסטרציה ניידת משטרה, 2019. שלומי גבאי
משוחררים למעצר בית בניגוד להמלצות המשטרה/שלומי גבאי

במסגרת החקירה בוצע עימות בין בני הזוג, ולאחר מכן ביקשה המשטרה מבית משפט להאריך את מעצרו של הגבר בחמישה ימים. הגבר אמר בחקירתו כי הוא סובל מאלימות מילולית ונפשית קשה מרעייתו, והאישה נחקרה באזהרה גם כן. השופט רז נבון החליט להאריך את המעצר ביממה בנימוק כי "עיון בתיק החקירה מלמד על קיומו של חשד סביר ביחס לעבירות המיוחסות לו, לרבות סרטונים שהוצגו. הבאתי בחשבון שמדובר בחשוד ללא עבר פלילי ושזהו מעצרו הראשון, כמו גם את העובדה שלחשוד יש גם טענות כלפי רעייתו ויתכן והמצב לאשורו מורכב יותר".

מעצר החשוד הוארך ביממה עד היום בצהריים, אז התקיים דיון נוסף בעניינו, שבסיומו שוחרר למעצר בית. בדיון הסכים שופט השלום בתל אביב, עלאא מסארווה, עם פסיקת השופט נבון ואמר כי "עיון בתיק החקירה מלמד על קיומו של חשד סביר כנגד החשוד". עם זאת, השופט הדגיש כי הוא לא למד על מסוכנות גבוהה לאחר בדיקה פסיכיאטרית שנערכה לחשוד, וכי ניתן להסתפק בהרחקה מהאישה המתלוננת.

עוד בוואלה!

שכני החשוד בניסיון רצח אשתו: "הילדים הסתכלו מהחלון, שמענו צעקות"

לכתבה המלאה

"אדם המעדיף לפתור כל קונפליקט באלימות"

במקרה נוסף, התלוננה אמש תושבת חולון במשטרה כי בעלה תקף אותה. לדבריה, הוא משך בשיערה והטיח אותה ברצפה. המתלוננת תיארה בפני חוקרי משטרת חולון אלימות מתמשכת של שנים מצד הגבר כלפי ילדיהם המשותפים, היום בני 18 ו-24. לגבר עבר פלילי והוא אותר אתמול על ידי המשטרה כשהוא שיכור.

נציג המשטרה, רס"ר מלכה, אמר היום בדיון שנערך בעניינו של החשוד בבית משפט השלום בתל אביב, כי "מדובר באדם המעדיף לפתור כל קונפליקט באלימות ולא בהליך של הידברות". לטענת עו"ד לירון שרקובניק, המייצגת את החשוד מטעם מהסנגוריה הציבורית, הזוג שתה לשוכרה ואז האישה מעדה בבית ונפלה, ובשל כך מופיעות חבלות על גופה. עוד טענה העו"ד כי האישה היא זו שתקפה את הגבר, ולפיכך, עליו להיות משוחרר למעצר בית.

בית משפט השלום תל אביב. מאי 2016. ראובן קסטרו
בית משפט השלום בתל אביב/ראובן קסטרו

שופט השלום נבון דחה את בקשת המשטרה לחמישה ימי מעצר, והחליט להאריך את מעצרו של החשוד ביומיים, ומחר אמור הגבר להשתחרר. השופט קבע בהחלטתו כי "מעיון בתיק החקירה עולה כי קיים חשד סביר כנגד החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו", השופט הוסיף "לעת הזו סבורני גם כי נשקפת מסוכנות מהחשוד ומשלא הוצגה לי חלופת מעצר טובה וממשית, יש להותירו במעצר", ולמרות זאת הסתפק בשני ימי מעצר בלבד.

לדבריה של עו"ד שרקובניק, החשוד מכחיש את החשדות נגדו והוא משתף פעולה עם השוטרים, להם מסר את גרסתו להשתלשלות האירועים, "אנו ממתינים שהמשטרה תסיים לחקור את גרסתו", אמרה.

בית משפט בראשון לציון, מאי 2015. ראובן קסטרו
בית משפט השלום בראשון לציון/ראובן קסטרו

במקרה השלישי, תושב פתח תקווה הובא מוקדם יותר היום לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון. החשוד נעצר אתמול לאחר ששכנים דיווחו על זעקותיה של אשתו העולות מדירתם המשותפת ברחוב ההסתדרות בעיר.

החשוד מוכר למשטרה. בשנת 2009 נעצר וב-2014 הורשע בגין תקיפת בת זוג. אמו של החשוד, שנכחה בדיון בבית המשפט, אמרה כי "לא הייתי שם אז אני לא יודעת מה הוא עשה. אמרו שהם רבו והשכנים הזמינו את המשטרה כי היה רעש". לדברי גיסתו של החשוד, שביקשה מהשופט לשחרר אותו למעצר בית, אמרה בדיון כי לדעתה השניים שתו לשוכרה. "הם רבו ביניהם מכות, אני לוקחת אותו על אחריותי".

שופטת השלום בראשון לציון, צבייה גרדשטיין פפקין, אמרה כי מעיון בחומר החקירה קיים חשד סביר לביצוע העבירה, והוסיפה כי "לאור טיב המעשים המיוחסים לחשוד, ובשים לב לעברו הפלילי, סבורני כי מתקיימת גם עילת המסוכנות". אולם, חרף דבריה, מצאה לנכון השופטת לשחרר את הגבר למעצר בית בביתה של גיסתו בעיר לוד. בנוסף, הוציאה לגבר צו הרחקה מרעייתו למשך 30 יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully