וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: החשוד ברצח מאיה ווישניאק משתף פעולה באופן חלקי

24.5.2020 / 19:50

מעצרו של עמית אלמוג, החשוד ברצח בת זוגו ברמת גן בסוף השבוע שעבר, הוארך בבית משפט השלום בתל אביב בשמונה ימים נוספים, בפעם השנייה. לדברי נציג המשטרה, החשוד עבר כבר שתי בדיקות פסיכיאטריות והוא מכחיש כי היה תחת השפעת סמים ואלכוהול בעת המעשה

עריכה: איתי עמרם

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (ראשון) בשמונה ימים את מעצרו של עמית אלמוג, החשוד ברצח בת זוגו מאיה ווישניאק בסוף השבוע שעבר. לדברי נציג המשטרה, אלמוג כבר עבר שתי בדיקות פסיכאטריות, ומשתף פעולה באופן חלקי, "מה שמייצר פעולות חקירה נוספות", נטען.

זו הארכת המעצר השנייה של אלמוג, בן 21 מרמת גן. לטענת המשטרה, לאחר שרצח את בת זוגו, הוא ניסה לרצוח גם את אמו. במהלך שהותו בתחנה הוא התפרע והשתולל. בדיון נכחה אימו של אלמוג, ושני ספסלים ממנה ישבו בני משפחתה של מאיה.

נציג המשטרה אמר בדיון כי אלמוג הכחיש בחקירתו שהיה תחת השפעת סמים או אלכוהול בעת ביצוע העבירה. הוא טען כי בעת האחרונה הוא לא השתמש בסמים, וסירב לעבור בדיקת דם. בית המשפט קבע לבקשת עו"ד אורית חיון המייצגת את אלמוג כי יעבור בדיקת דם. השופטת אישרה את בקשת ההגנה, כי תישלח מבחנת דם אחת לבדיקה פרטית מטעמם.

במהלך הדיון, ביקשה עורכת דינו של אלמוג לקבל את חוות הדעת הפסיכיאטרית של הפסיאטר המחוזי, אך במשטרה התנגדו לכך ואמרו כי מחשש לשיבוש החקירה, הם לא ימסרו פרטים לנוכח מספר גרסאות שמסר אלמוג, מלבד תוצאות הבדיקה.

עמית אלמוג, החשוד ברצח חברתו מאיה וישניאק. פייסבוק, אתר רשמי
התפרע והשתולל בתחנת המשטרה. עמית אלמוג/אתר רשמי, פייסבוק

מחקירה ראשונית בליל הרצח, עלה כי הצעירה הגיעה לביתו ברחוב אבטליון בעיר. בעת שהיו לבד בדירה פרץ בין השניים ויכוח, במהלכו חנק אותה למוות. על פי החשד, כעבור זמן מה הגיעה לדירה אמו של החשוד, שאמר לה: "בואי תראי מה עשיתי לה". האם התקשרה למוקד 100, ואז החל הבן לדקור אותה. היא נפצעה באורח קל ופונתה לבית החולים איכילוב בתל אביב. כוחות משטרה שהוזעקו למקום עצרו את החשוד, והוא הועבר לחקירה. על יתר פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום.

תגובת עו"ד אורית חיון ועו"ד דין כוכבי ממשרדה המייצגים את החשוד אלמוג: "השגנו היום החלטה חשובה למען שמירת זכויותיו של החשוד. האחת היא שלמרות התנגדות המשטרה בית המשפט חייב אותה להעביר לידנו את חוות דעתו של הפסיכיאטר המחוזי אותה סירבו להעביר בטענה שזה חומר חקירה".

לדבריהם, "בקשת המשטרה לקבל את חוות הדעת של הפסיכיאטר מטעם ההגנה דחה בית המשפט על הסף. כמו כן חייב בית המשפט את המשטרה לבצע בדיקת דם לחשוד תוך שמירה של דגימת דם במבחנה נפרדת ובתנאים מתאימים לצורך העברתה למומחה הגנה לאחר הגשת כתב האישום. המשטרה בהנחיית הפרקליטות ביקשה עיכוב ביצוע עד מחר לצורך הגשת ערר".

עוד בוואלה!

עונשים מקלים, ללא מעקב: נשים משלמות בחייהן על אוזלת היד של המדינה

לכתבה המלאה
מאיה וישניאק. -, אתר רשמי
הגיעה לביתו של אלמוג - ונחנקה למוות. מאיה ווישניאק/אתר רשמי, -

זהו המקרה השלישי של רצח נשים תוך שבועיים. ב-28 באפריל נרצחה מאסטוואל אלאזה, אם לשניים בת 31 מחולון. בסוף השבוע האחרון הוגש כתב אישום נגד בעלה, מאנדפרו אלאזה בן 37, שדקר אותה למוות לעיני ילדיהם לאחר שסירבה לדרישתו לסייע לו בהכנת קפה.

ב-3 במאי נרצחה טטיאניה חייקין, בת 50 מבת ים. על פי כתב האישום שהוגש נגד החשוד, בן זוגה איגור צ'פיקוב, הוא דקר אותה עשרות פעמים בסכין בעלת להב באורך של 25 ס"מ בחלקים שונים בגוף. לאחר שמתה, הוא ביתר את גופתה, השחית חלק מאיבריה והשליך חלקים מגופתה לפח בחדר אשפה בבניין שבו התגוררו, בכוונה להעלים ראיות ולשבש מהלכי משפט.

בתוך כך, היום הואשמו בבית המשפט המחוזי בבאר שבע שלושה בני משפחה ברצח נבין עמרני, בת 21 מחורה, לפני כחודשיים. כל השלושה הם קרובי משפחתה של הצעירה - אביה, אחיה ואחיינה של עמרני, ועל פי כתב האישום הם רצחו אותה לפני חודשיים.

על פי כתב האישום, השלושה רצחו את עמרני בתוך חצר ביתה, ולאחר מכן החביאו את גופתה במקום לא ידוע. מחקירת המשטרה עולה כי זירת הרצח כוסתה בבטון כדי להעלים את כתמי הדם - אך החוקרים הצליחו להגיע אליהם באמצעות חומרים מיוחדים, ולוודא התאמה בינם לבין דמה של הצעירה. כתב האישום שהוגש חריג, לאור זאת שגופתה של עמרני עדיין לא נמצאה. זו הפעם השלישית בלבד בתולדות המדינה שאישום ברצח מוגש מבלי שנמצאו גופות הקורבנות.

(עדכון ראשון: 16:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully