וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם לדוד חיים שרצח את גרושתו: "תכנן את המעשה בקור רוח"

6.8.2020 / 18:22

בית המשפט גזר על חיים, שהורשע ברצח גרושתו אופירה חיים בתל מונד בשנת 2018, שנתיים נוספות של מאסר על שיבוש הליכי משפט, ובנוסף עליו לפצות את בנותיה ב-258 אלף שקלים. "הוא תכנן מראש את חפירת הבור שאליו השליך את גופתה לאחר שחנק אותה למוות", כתבו השופטים

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

דוד חיים, שהורשע ברצח גרושתו אופירה חיים בתל מונד, נידון היום (חמישי) למאסר עולם, בתוספת שנתיים של מאסר בפועל על שיבוש הליכי משפט. כמו כן, קבע בית המשפט כי על חיים לשלם לשלוש בנותיה של גרושתו פיצוי בגובה 258 אלף שקלים. "גוללה בפנינו מסכת חיים כואבת ומורכבת בין הנאשם לבין אשתו המנוחה. הנאשם תכנן את רצח המנוחה מראש ובקור רוח מקפיא דם", כתבו השופטים בגזר הדין.

עוד כתבו השופטים כי "הוא תכנן מראש את חפירת הבור, שאליו השליך את גופתה לאחר שחנק אותה למוות. ביום הרצח נטל הנאשם חוט ניילון, ובאמצעותו חנק את המנוחה למוות באכזריות. לאחר מכן, המשיך ופעל בקור רוח, העמיק את הבור על מנת שיתאים למידות גופה של המנוחה, טמן את המנוחה בבור, כיסה את הבור, וטשטש את השטח (באמצעות ערוגות) על מנת שדבר מותה לא יתגלה".

השופטים הוסיפו בגזר הדין כי "הנאשם ריסק את מכשיר הטלפון הנייד של המנוחה, נטל את תיקה מביתה, גזר את כרטיסי האשראי שלה, ואת כל הפריטים הללו, יחד עם חוט הניילון, השליך בפח אשפה מרוחק". בנוסף לכך, נקבע בבית המשפט כי "הנאשם מסר למשטרת ישראל הודעה כוזבת, שלפיה נעלמה המנוחה בנסיבות שאינן ידועות לו".

החשוד ברצח אופירה חיים במהלך דיון בענינו בבית המשפט המחוזי מרכז (לוד) 14 במאי 2019. יותם רונן
החשוד ברצח דוד חיים במהלך דיון בענינו בביהמ"ש/יותם רונן

השופטים אף ציינו את העובדה כי במהלך שלושת השבועות שבהם נערכו חיפושים אחר הגרושה שנרצחה, השתתף גם הרוצח בחיפושים. הוא אף כינס מיוזמתו "ישיבה" שלו עם הבנות, שבה העלה את נושא חלוקת הרכוש. "במקרה זה, מעבר להודעה הכוזבת שנמסרה למשטרת ישראל ביום הרצח וטשטוש הזירה כמפורט, פעל הנאשם במשך תקופה של כשלושה שבועות כשהוא מוביל מסע של חיפושים אחר המנוחה, שנעלמה כביכול, תוך שהוא מטעה את בני המשפחה המודאגים, וגוזל משאבים יקרים מהציבור", כתבו השופטים מנחם פינקלשטיין, ליאורה ברודי ורמי אמיר.

עוד בוואלה!

הגופה נקברה בחצר: דוד חיים הורשע ברצח גרושתו אופירה בתל מונד

לכתבה המלאה

הסנגורית של חיים, עו"ד ימימה אברמוביץ', ביקשה מבית המשפט שלא לגזור עליו במצטבר את מאסר העולם ואת העונש על שיבוש החקירה - אולם בקשתה נדחתה. באופן חריג, השופטים גזרו עונשים נפרדים על הרצח ועל השיבוש, וקבעו כי הם ירוצו במצטבר, כך שגם אם מאסר העולם של חיים ייקצב, עדיין יצטרך לרצות עוד שנתיים של מאסר בפועל על עבירות השיבוש.

אופירה חיים הנעדרת בתל מונד. באדיבות המשפחה, שלומי גבאי
"רצח מתוכנן מראש בקור רוח מקפיא דם". אופירה חיים/שלומי גבאי, באדיבות המשפחה

"מדובר במי שרצח את גרושתו, אם בנותיו, ועל פני תקופה ארוכה גרם לבנותיהם לסבל ולטלטלה נפשית, שהשאירו את חותמם בנפשן של הבנות עד עצם היום הזה, בנוסף לאובדן ולחלל שנותר אצלן כתוצאה מעצם ביצוע הרצח", נימקו השופטים את החלטתם.

במהלך הדיון שנערך היום בבית המשפט המחוזי מרכז פנה חיים לשופטים ואמר: "אני רוצה שתקשיבו טוב מאוד, את האמת שלי אני יודע, הבנות שלי יודעות את האמת, השכנים שלי יודעים את האמת וגם המשפחה שלה יודעים את האמת, וחבל שאתם לא יודעים את האמת".

חיים פנה לשופטת ברודי והוסיף כי "אם את רוצה לשמוע את מה שאת רוצה לשמוע את לא תשמעי. זה מה שיש לי לומר, מה שאגיד או לא אגיד זה לא משנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully