וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגופה נקברה בחצר: דוד חיים הורשע ברצח גרושתו אופירה בתל מונד

12.7.2020 / 12:38

שופטי בית המשפט המחוזי מרכז הרשיעו את הנאשם ברצח אופירה חיים, וכן בשיבוש הליכי משפט ומסירת ידיעות כוזבות. ב-2018, על רקע סכסוך משפחתי וכספי עמה, פנה דוד לאדם שעבד עבורו בגינון וביקש ממנו לחפור בור בחצר האחורית, שבו הסתיר את גופתו של גרושתו

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

בית המשפט המחוזי מרכז שבלוד הרשיע היום (ראשון) את דוד חיים ברצח גרושתו אופירה חיים בתל מונד בשנת 2018. כמו כן, חיים הורשע בשיבוש בהליכי משפט ובמסירת ידיעות כוזבות. השופטים - מנחם פינקלשטיין, ליאורה ברודי ורמי אמיר - הרשיעו אותו פה אחד.

על פי כתב האישום, דוד ואופירה חיים היו נשואים והתגרשו בשנת 2004. השניים חלקו מתחם מגורים אחד, יחד עם בני משפחה נוספים. על רקע סכסוכים משפחתיים וכספיים בין השניים, החליט דוד חיים לרצוח את אופירה והחל בתכנון הרצח.

אופירה חיים הנעדרת בתל מונד. באדיבות המשפחה, שלומי גבאי
נרצחה וגופתה הוסתרה מתחת לעצי הפרי. אופירה חיים/שלומי גבאי, באדיבות המשפחה

במסגרת זו, פנה דוד לאדם שעבד עבורו בגינון וביקש ממנו לחפור בור בחצר האחורית של ביתה של אופירה, בסמוך לעצי פרי, בטענת כזב כי הוא זקוק לבור לצורך טיפול בנזילת מים. ב-20 ביוני 2018, בשעות אחר הצהריים, הצטייד דוד בחוט ניילון והכניסו לכיס מכנסיו. הוא ביקש לשוחח עם אופירה מחוץ לביתה, ובשיחה ביקש ממנה מספר דברים הקשורים למגוריהם ולבני המשפחה, אך היא סירבה לכל בקשותיו.

בפתח משפטו לפני כשנה, העיד דוד: "הלכתי מטר לכיוון המוסך, לקחתי שם חוט דק, של תותים וזהו. לא ידעתי מה קרה נכנסתי לאמוק ועשיתי את מה שעשיתי. חנקתי אותה - אך לא יודע כמה זמן, לא ידעתי איפה אני נמצא שם".

לדבריו, אחרי שחנק אותה למוות הוא העמיק את את הבור שהכין מבעוד מועד סמוך לעצי הפרי לאחר שחש בפחד מהמעשה. את הגופה כיסה בחול עד שלא ניתן היה להבחין בדבר.

החשוד ברצח אופירה חיים במהלך דיון בענינו בבית המשפט המחוזי מרכז (לוד) 14 במאי 2019. יותם רונן
"נכנסתי לאמוק". דוד חיים בדיון בבית משפט המחוזי מרכז, ב-2019/יותם רונן

לאחר ביצוע המעשה, פעל דוד כדי להסתיר את מעשה הרצח ולמנוע את גילויו. כך, דוד ריסק את מכשיר הטלפון הנייד של אופירה, לקח את תיקה מביתה וגזר את כרטיסי האשראי שהיו בארנקה. את כל אלו, יחד עם חוט הניילון באמצעותו ביצע את הרצח, השליך לפח אשפה המרוחק מביתו.

כשהחלו החיפושים בעקבות אופירה, מסר דוד עדות כוזבת בתחנת המשטרה לפיה אינו יודע דבר אודות היעלמותה, ואף הציג עצמו כמי שמסייע בחיפושים אחר אופירה, על אף שכל העת ידע שאינה בין החיים.

לאחר מעצרו של הגרוש, סיפרו מכריה של המשפחה על הסכסוך המשפחתי בין חיים לבין בנותיה. הן אף סירבו לספוד לה מעל לקברה הטרי, ולאחר פרסום שמו של אביהן החשוד ברצח, קראו לעברו בבית המשפט: "אבא אנחנו אוהבות אותך".

בשנת 2005 הורשע דוד באיומים על אופירה. על פי פסק הדין בעניינו, הוא איים "לשבור את העצמות" לאחד מחבריה של אופירה, על מנת להפחידה. בנוסף לכך נקבע כי באותו יום שהשמיע את האיום, חסם את רכבה של אופירה ואמר לה: "השבוע עוד יקרה לך משהו, אל תצאי". ב-2002 הורשע בתקיפה ואיומים, במסגרת סכסוך הגירושים עמה ונידון לשבעה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים ולקנס של 2,000 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully