וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנתק מהבנות, המתיחות עם הגרוש: הקרע המשפחתי שהסתיים ברצח אופירה חיים

יום לאחר שהובאה למנוחות, בתל מונד מזועזעים מרצח האישה שכולם הכירו. "לא היה אחד שלא אמר לה שלום", סיפרו. עם זאת, מכרים העידו על סכסוכים בין בני המשפחה, שבמהלך החיפושים אחר האם התנהלו באופן מעורר תמיהה. מעצרה של קרובת משפחתה החשודה במעורבות ברצח הוארך

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: יאיר דניאל

רצח אופירה חיים עורר תדהמה גדולה ביישוב תל מונד בו התגוררה. ההודעות על מותה וידיעה בדבר הודאתו של הגרוש דוד חיים ברצח זעזעה רבים במשפחה וביישוב כולו. "לא היה אחד שלא היה עוצר ואומר לה שלום", סיפרו הורים לתלמידים בבית הספר שבו לימדה כמורה מחליפה. " תמיד מחייכת, מסבירה פנים כזאת, אישה חמה, הילדים חיכו לפגוש את אופירה, ידעו שאצל אופירה כיף בשיעורים".

יום לאחר שהובאה למנוחות, בני משפחה ומכרים נוספים חושפים טפח ממערכת היחסים המעורערת בין במשפחה שהסתיימה באירוע הקשה. משפחת חיים הייתה מוכרת למדי ביישוב. אופירה, שגדלה והתחנכה בתל מונד, עבדה בכמה עבודות ביישוב, בהן בין השאר גם כמורה מחליפה באחד מבתי הספר. הגרוש דוד, עמד בראש עסק של חלוקת בלוני גז, והיה בקשר עם רבים מהתושבים. אמש, בסיום מסע ההלוויה, כמה מקרובי המשפחה עזבו את המקום בזעם לאחר ששתי בנותיה - מור ועדיה - בחרו שלא לספוד לה מעל לקברה הטרי.

לקריאה נוספת:
"אופירה הייתה מנותקת": האזינו לחשוד ברצח גרושתו - לפני מציאת הגופה
החשוד ברצח אופירה חיים: בעלה לשעבר - שהורשע בעבר באיומים עליה
מפתח חשוד וכלבי גישוש: שלב אחר שלב - כך אותרה גופתה של אופירה חיים

אור רביד, וואלה!NEWS שוחח עם ד', החשוד ברציחתה של אופירה חיים מתל מונד: "לא הכרנו אותה 
היא פשוט הייתה מנותקת". אתר רשמי
אופירה חיים/אתר רשמי
"אין אחד שלא ידע שדוד חולה. אין מצב שהוא הצליח לבדו לרצוח, לחנוק, לגרור ולקבור אותה"

עם זאת, מכר אחר של המשפחה לא הופתע מהעניין החריג. "עצוב לומר זאת, אבל אופירה לא הייתה אימא טובה", אמר. "היא לא דאגה להן ולא עזרה להן. אימא לא מתנהגת כך עם בנותיה - גם אם יש להן חילוקי דעות". לדבריו, היחסים בין האם לבנות כללו עלבונות והשפלות שהובילו לכמה מהן ניתקו קשר.

בתוך כך, מעצרה של קרובת משפחתה החשודה במעורבות ברצח הוארך היום לבקשת המשטרה בארבעה ימים. ביום שלישי האחרון, לאחר 22 ימים בהם התנהלו חיפושים אחריה, נמצאה גופתה של חיים קבורה בחצר המשפחתית תחת עץ פרי. בתום חקירה מאומצת של חוקרי מחוז השרון, הוארך אמש מעצרו של דוד הגרוש בשבוע.

ההתפתחות בעלילה שהסעירה מדינה שלמה, עוררה תהיות בקרב כמה ממקורבים למשפחה. לדבריהם, הודאתו המהירה של חיים ברצח והשחזור העלו ספק באשר לחלקו במעשה. "אין אחד ביישוב שלא ידע שדוד היה אדם חולה מאוד, כל כך חלש שבקושי מצליח להתהלך לבדו", אמרו. "אין מצב שהבן האדם הזה יצליח לבדו, לרצוח, לחנוק, לגרור ולקבור אותה. בטוח דוד לקח על עצמו את האשמה כדי להגן על הבנות שכל כך אהב. כל הסיפור הזה מעוות ומעורר שאלות רבות", אמרו.

עוד באותו נושא

אופירה חיים הובאה למנוחות בתל מונד: "למה זה מגיע לך?"

לכתבה המלאה

"אימא שאלה מתי אני חוזרת לארץ"

חיים נעלמה ב-20 ביוני כשהייתה בדרך ל"חוג בית" בהשתתפות השר יואב גלנט. חבריה ביקשו ממנה להביא עמה מאפים ועל כן עצרה בסניף של רשת "ויקטורי" בישוב כדי לקנות את הכיבוד. אותה שקית נמצאה ברכב שהושאר מחוץ לביתה, יחד עם הטלפון הנייד שלה שנותר כבוי. עדיה בתה של אופירה ששהתה אז בהודו, הייתה הראשונה שהבחינה בהיעדרותה של אמה, "הטלפון שלה לא היה זמין לאורך זמן", סיפרה בתחילת השבוע.

אלא שלא בכך הסתכמה התנהגותה מעוררת התמיהה של הבת. עם הגעת צוות וואלה! NEWS לבית המשפחה בימי דאגה לעדכן בכך שנפלה בתיאור פרטי ההיעדרות של אימם. הריאיון ששודר במהדורה המרכזית לווה בצחקוקים וחיוכים מצד הבנות שרק לאחרונה התבשר להן שאימן נעדרת. הן אף דרשו שלא ליצור קשר עם הדייר ששוכר מאימם דירה ואף ערכו מעקב רשום בפנקס על אילו פרטים נאמרו לכל כלי תקשורת.

בנותיה וקרובת המשפחה של אופירה חיים שנרצחה ונקברה בגינת ביתה הובאה למנוחות בבית העלמין בתל מונד. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
לא ספדו מעל הקבר. בנותיה של אופירה בבית העלמין/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד
"התביעה לקבלת אחוזים מהעסק הייתה ממש אצבע בעין המשפחה. היא יצאה לא רק נגד דוד אלא גם נגד החתן שלה"

עדיה אף שחזרה שיחה שטענה שקיימה עם אמה אופירה בעת ששהתה בהודו. "אימא אמרה לי שהיא אוהבת ומתגעגעת", אמרה. "היא שאלה מתי אני חוזרת כבר לארץ, להמשיך בחיים שלי, להמשיך בלימודים שהפסקתי, ומתי כבר אתחתן".

מיד לאחר מכן, הגרוש דוד אמר בשיחה עם וואלה! NEWS שהתקיימה בזמן שנערכו החיפושים כי אינו יכול להעריך מי עומד מאחורי רציחתה. באותה שיחה נשאל חיים אם אשתו לשעבר הייתה מסובכת באופן אישי או מקצועי עם אדם כלשהו והשיב כי אינו מעוניין "לענות על שאלות שאני לא יודע את התשובות להן". על כך הוסיף כי לא הכיר ממש את גרושתו, שלדבריו "פשוט הייתה מנותקת". זמן קצר לאחר מכן, יצרה הבת מור קשר וביקשה לצנזר את השיחה.

מכר המשפחה שהעיד על היחסים העכורים עם הבנות, סיפר על מתיחות גבוהה גם מול הגרוש. "העסק של דוד התחיל לנסוק ולהתפתח לאחר שהחתן שלו, הבעל של הבת מור נכנס לתמונה", סיפר. "אלא שאז, משום מה הגיעה אופירה ותבעה ממנו 50% מערך העסק, תוסיף לזה שבמהלך הגירושים אופירה קיבלה את בית המשפחה שקיבל דוד בירושה מהוריו ויושב על הקרקע המשפחתית בישוב. התביעה לקבלת אחוזים מעסק בלוני הגז, הייתה ממש אצבע בעין למשפחה. כי כאן היא לא רק יצאה נגד הגרוש שלה, אלא גם נגד החתן שלה, הבעל של בתה מור".

החיפושים אחר הנעדרת בתל מונד נמשכים, 8 ביולי 2018. ניב אהרונסון
החיפושים אחר אופירה חיים, השבוע/ניב אהרונסון

אותו מכר הוסיף כי כששמע אמש את תיאור הרצח במהדורות החדשות, הופתע מהתדמית ששיוו לגרוש. "דוד חיים כשמו כן הוא, אוהב את חיים", אמר. "איש חייכן וחיובי מלא בשמחת חיים ונתינה לזולת, הבנות שלו והנכדים היו הדבר שהכי חשוב לו בעולם, הוא היה עוזר לבנות כלכלית, ולא פעם הוא היה מתנדב לסייע בשמירה והטיפול בהם. בטוח שהיה קשה לו לראות מן הצד, מה הן עוברות עם אימן, גרושתו". לדבריו הפרסומים אמש לפיהם לפני 13 שנים הוא הורשע באיומים כלפיה נוגעים לתקופה שממש לא רלוונטית: "יותר מ-15 שנה הוא בזוגיות עם אישה אחרת לבבית וטובת לב, הוא היה מאושר, ראו בישוב שטוב לו, הוא היה במקום אחר לגמרי".

"הימנעו מניסוחים דרמטיים"

לאחר הפרסום בדבר מציאת הגופה, בבית הספר בו עבדה נשלחו ההודעה להורי התלמידים. "הצוות החינוכי הונחה על ידינו כיצד לנהוג אם וכאשר הילדים מעלים את הנושא", נכתב. "אנו משערים שהילדים הבוגרים שמעו על האירוע בכלי התקשורת כולל הווטסאפ והנושא מעסיק אותם מאוד. במידה והילדים מעלים זאת בבית, חשוב לאפשר להם לשוחח על כך מבלי להביע עמד או שיפוט בעניין".

גם ראש המועצה עו"ד שמואל סיסו התייחס לנושא וקרא לשיתוף הפעולה של ההורים: "ברגעים אלה, יש חשיבות רבה לדרך, בה מתנהגים המבוגרים היות והילדים לומדים דרכם כיצד לפרש את המציאות וכיצד להבין את מה שקרה. כשמדובר בילדים צעירים, תיווך המציאות עבורם, על ידי ההורים ומתן הסברים על מה שקורה, מהווים עוגן ונקודת אחיזה, הנותנים תחושות של ביטחון בסיסי ורגיעה".

דוד חיים, גרושה של אופירה חיים, הנעדרת מתל מונד שגופתה נמצאה בחצר ביתה. מערכת וואלה!
"הוא היה במקום אחר לגמרי", דוד חיים/מערכת וואלה!

סיסו הוסיף: "סביר להניח, שילדים ישאלו שאלות ויש חשיבות לענות על שאלותיהם בצורה פשוטה, בהירה ואופטימית. רצוי לומר לילדים בניסוח עובדתי את מה שקרה, באופן קצר וברור, בהתאם לגילם ולשלב ההתפתחותי שלהם. יש להימנע מניסוחים דרמטיים ועמוסי פרטים, העלולים להגביר את תחושות אובדן השליטה וחוסר האונים. חשוב לציין, שיש לשים לב לתגובותיהם של הילדים בבית, כמו למשל: פחד, קושי להירדם, קושי להישאר לבד, כאבי בטן, בכי וכעס לעיתים תכופות. תגובות אלה נורמטיביות לאירוע מעין זה, והן הולכות ונחלשות עם הזמן. חשוב לזכור שחזרה לעשייה ולפעילות השגרתית מגבירות תחושת שליטה ומפחיתות חרדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully