וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופירה חיים הובאה למנוחות בתל מונד: "למה זה מגיע לך?"

11.7.2018 / 18:30

ההלוויה נערכה בבית העלמין בעיר מגוריה של חיים, שגופתה אותרה אתמול בחצר הבית לאחר שלושה שבועות של חיפושים. גרושה של חיים בת ה-56, שהותירה אחריה שלוש בנות, נעצר בחשד לרציחתה, הודה במעשה ושחזר אותו

צילום: אור רביד, עריכה: איתי עמרם

עשרות בני אדם הגיעו היום (רביעי) להלווייתה של אופירה חיים, שנרצחה על פי החשד בידי בעלה לשעבר. ההלוויה בשעה זו בבית העלמין בתל מונד. גופתה אותרה אתמול בחצר ביתה שבתל מונד לאחר שלושה שבועות של חיפושים, שבהם הוגדרה חיים נעדרת. הגרוש החשוד במעשה, שחזר את הרצח אתמול בערב. "אופירה, למה זה מגיע לך?", זעקו חלק מהמתאבלים בהלוויה. בנותיה של חיים ובני משפחתו של בעלה הגיעו להלווייתה. "מה לא מגיע לאופירה שהבנות שלה יספידו אותה?", אמרו קרובי משפחתה.

לפני כשלושה שבועות נעלמו עקבותיה של חיים, בת 56, גרושה ואם לשלוש בנות, שהייתה בדרכה לחוג בית ביישובה. שעות ספורות לפני האירוע התקשר אליה ידידה שארגן את חוג הבית וביקש ממנה להביא מגש בורקסים, ככיבוד. מחקירת המשטרה עולה כי חיים נכנסה למרכול במרכז מסחרי באזור מגוריה ורכשה את המאפים, שאותם הניחה במושב האחורי של רכבה. אולם, כלי הרכב נמצא בחצר ביתה כשהמאפים עדיין בתוכו.

כדי לאתר את גופתה, בין היתר ביצעו החוקרים האזנות סתר למכשירי הטלפון של רבים ממקורביה של חיים. בנוסף לכך ניטרה המשטרה את הטלפונים של אנשים שנכנסו ויצאו מאזור ביתה של חיים ואף עקבה אחר חשודים אפשריים הקשורים להיעלמותה.

עוד בוואלה! NEWS
נרצחה ונקברה בחצר ביתה: אותרה גופתה של אופירה חיים
מפתח חשוד וכלבי גישוש: שלב אחר שלב - כך אותרה גופתה של אופירה חיים
"אופירה הייתה מנותקת": האזינו לחשוד ברצח גרושתו - לפני מציאת הגופה

אור רביד, וואלה!NEWS שוחח עם ד', החשוד ברציחתה של אופירה חיים מתל מונד: "לא הכרנו אותה 
היא פשוט הייתה מנותקת". אתר רשמי
מעצרו של הגרוש החשוד ברציחתה הוארך בשישה ימים. אופירה חיים/אתר רשמי
בנותיה וקרובת המשפחה של אופירה חיים שנרצחה ונקברה בגינת ביתה הובאה למנוחות בבית העלמין בתל מונד. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
בנותיה של חיים וקרובת משפחתה בבית העלמין בתל מונד, היום/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד

מוקדם יותר הותר לפרסום כי הגרוש דוד חיים נעצר בחשד למעורבות ברצח ואף הודה במעשה. בנותיה של חיים קראו לעבר אביהן עם תחילת הדיון בהארכת מעצרו: "אבא אנחנו אוהבות אותך" והתקוממו כשצלמי העיתונות החלו לצלמו, בעקבות החלטת השופט עודד מורנו להתיר לפרסם את שמו. מעצרו הוארך בתום הדיון בעניינו בשישה ימים, עד ליום שלישי בשבוע הבא.

בשיחה עם וואלה! NEWS בתחילת השבוע בזמן שנערכו החיפושים אחר חיים שעדיין הייתה בגדר נעדרת, אמר דוד כי "אופירה הייתה מנותקת". הוא הוסיף כי אינו יכול להעריך מי עומד מאחורי הרצח של חיים. על השאלה אם היא הייתה מסובכת באופן אישי או מקצועי עם אדם כלשהו השיב כי אינו מעוניין "לענות על שאלות שאני לא יודע את התשובות להן".

בשנת 2005 הורשע דוד באיומים על חיים. על פי פסק הדין בעניינו, הוא איים "לשבור את העצמות" לאחד מחבריה של חיים, על מנת להפחידה. בנוסף לכך נקבע כי באותו יום שהשמיע את האיום, חסם את רכבה של חיים ואמר לה: "השבוע עוד יקרה לך משהו, אל תצאי". ב-2002 הורשע בתקיפה ואיומים, במסגרת סכסוך הגירושים עמה ונידון לשבעה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים ולקנס של 2,000 שקל.

הלוויתה של אופירה חיים בבית העלמין תל מונד, שנרצחה ע"פ החשד ע"י הגרוש שלה  11 ביולי 2018. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
בית העלמין בתל מונד, היום/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד
הלוויתה של אופירה חיים בבית העלמין תל מונד, שנרצחה ע"פ החשד ע"י הגרוש שלה  11 ביולי 2018. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
בית העלמין בתל מונד, היום/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד

מקורבת נוספת לחיים שנעצרה בחשד למעורבות ברצח שוחררה בהוראת בית המשפט למעצר בית למשך שלושה ימים בבית קרובת משפחתה. אולם לבקשת המשטרה עוכב ביצוע ההחלטה ביממה.

בדיון בעניינה אמר נציג המשטרה כי היא נחקרה חמש פעמים, בהם אחת תחת אזהרה. לדבריו, מרבית העדויות שמסרה נלקחו בזמן שחיים עדיין הייתה בגדר נעדרת. לדברי השופט מורנו הראיות נגד החשודה הנוספת הן חלשות.

מקום מציאת הגופה של אופירה חיים בתל מונד 10 ביולי 2018. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
אזור בית מגוריה של חיים בתל מונד, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי
מקום מציאת הגופה של אופירה חיים בתל מונד 10 ביולי 2018. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
ביתה של חיים בתל מונד, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully