וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפתח חשוד וכלבי גישוש: שלב אחר שלב - כך אותרה גופתה של אופירה חיים

11.7.2018 / 1:20

אחרי שלושה שבועות של חיפושים נמצאה גופתה של הנרצחת מתל מונד בחצר ביתה. מהכנס הפוליטי, דרך ההיעלמות הבלתי מוסברת, הדיווח למשטרה שהתעכב בימים שלמים והסכסוך הכספי - שלבי החקירה המשטרתית המורכבת עד כה

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

חוקרי המשטרה הפעילו אתמול בבוקר (שלישי) כלבי גישוש בחצר ביתה של אופירה חיים, שעל פי החשד נרצחה ונקברה במקום ביישוב תל מונד שבשרון. פעם אחר פעם הוליכו הכלבנים את הכלבים ברחבי החצר, אבל אלה התקשו להצביע על המקום שבו נקברה הנעדרת. אנשי צוות החקירה צפו מהצד בדריכות וחששו שהתוצאה תהיה שלילית באשר למקום הקבורה.

לאחר כמה ניסיונות החליטו השוטרים לבצע בדיקה של הקרקע, ובאמצעות כלי חפירה ידניים החלו לחפור בין שני עצים בחצר. ניתוח הממצאים שאספו החוקרים מיקד אותם בנקודה מסוימת בחצר, ומרגע שהחלו לחפור לא עבר זמן רב והבינו כי תחת רגליהם, בדיוק במקום שבו החלו לחפור, נמצאת הגופה שאותה חיפשו שלושה שבועות. בשלב הזה מיהרו החוקרים לעכב לחקירה כמה ממקורביה של הנרצחת. במשטרה מסרבים לחשוף מה הוביל אותם אל הנקודה המסוימת בחצר ביתה של חיים.

עוד בוואלה! NEWS:
משפחת נתניהו ליועמ"ש: בדוק שוב חקירות ניצב ריטמן בענייננו
סגירת מעבר כרם שלום: חבית הנפץ של נתניהו עלולה להבעיר את הרצועה
יום אחר יום: מבצע החילוץ הדרמטי שריתק את תאילנד - והעולם כולו

מקום מציאת הגופה של אופירה חיים בתל מונד 10 ביולי 2018. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
מקורביה של הנרצחת נעצרו. מקום מציאת הגופה בתל מונד, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי

תחילתה של הדרמה הזו לפני שלושה שבועות. אופירה, גרושה ואם לשלוש בנות בוגרות הייתה אמורה להגיע לחוג בית שארגן ידיד שלה, שבו אמור היה להשתתף שר הבינוי והשיכון יואב גלנט. כמה שעות לפני האירוע התקשר הידיד לחיים, וביקש ממנה שתביא לאירוע מגש של בורקסים. היא נכנסה לסניף רשת "ויקטורי" במרכז מסחרי בתל מונד, קנתה את הבורקסים והניחה אותם במושב האחורי של רכבה. אחר כך היא נסעה כמה רחובות אל ביתה, והחנתה את כלי הרכב בחצר הבית, מתחת לעץ. טרם ידוע מה התרחש מאז שיצאה מהרכב ונכנסה לביתה ועד שבסופו של דבר נרצחה ונקברה בחצר הבית.

הבית שבו התגוררה חיים שייך מזה שנים רבות למשפחת בעלה לשעבר. הבית שוכן בחלק הוותיק של תל מונד, בלב השרון הירוק. עם השנים, הבית חולק. כיום מתגוררת אמו של הגרוש בחלק המקורי והישן של הבית. בחזית המבנה נמצא ביתה של אופירה, ובחלק האחורי נמצאות שתי יחידות דיור שבאחת מהן גר הגרוש, דוד, ובשנייה בתם הגדולה יחד עם בעלה. במתחם גר גם דייר נוסף ששכר מאופירה את דירת החדר הקטנה שמעל ביתה.

אופירה חיים נעלמה ב-20 ביוני, ובתה הקטנה עדיה שהייתה בטיול בהודו חשדה שדבר רע קרה לאם. במשך יומיים היא ניסתה ליצור קשר טלפוני עם אמה ללא הצלחה, וב-24 ביוני, אחרי שניסתה לברר עם אחיותיה ואביה מדוע נעלמה האם, המשפחה הודיעה למשטרה על ההיעלמות. ארבעת הימים שחלפו היוו מוקד של בעיה בחקירה, והעלו סימני שאלה קשים באשר למעורבות קרוביה ומכריה של אופירה בהיעלמותה. במשטרה הבינו כי זירת ההיעלמות מורכבת, וככל הנראה עברה "שיפוץ והתאמת ראיות" כדי להקשות על מציאתה.

עוד באותו נושא

נרצחה ונקברה בחצר ביתה: אותרה גופתה של אופירה חיים

לכתבה המלאה
אופירה חיים הנעדרת בתל מונד. באדיבות המשפחה, שלומי גבאי
אופירה חיים/שלומי גבאי, באדיבות המשפחה
מקום מציאת הגופה של אופירה חיים בתל מונד 10 ביולי 2018. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
אנשים רבים מתגוררים במתחם הבית. זירת מציאת הגופה בתל מונד, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי

כך למשל, מכשיר הטלפון של אופירה הושבת בסמוך למועד האחרון שבו תועדה עוזבת את המרכול. החולצה שאותה לבשה בעת הקנייה נמצאה בדירה, ולא ברור אם נעלמה חולצה אחרת מארון הבגדים שלה. גם העובדה כי הבית היה נעול ומפתח כלי הרכב היה בבית, בעוד מפתח הדירה לא נמצא, העלתה שאלות.

כבר בתחילה מצאו החוקרים רקע בעייתי בהתנהלות בני המשפחה שהקיפו את חיים, וגרסאותיהם שמסרו לחוקרים לא היו תמיד מלאות, אחידות ועקביות. בימים האחרונים הבינו במשטרה כי שבוע לפני היעלמותה של חיים נתגלע סכסוך כספי משמעותי בינה לבין מי מהסובבים אותה. לפני כחודשיים סגרה ומכרה את מסעדת הפועלים שהפעילה באזור התעשייה של עמק חפר, והחשד הוא כי היה מי שחשב שמגיע לו חלק בכספי מכירת העסק.

מור ועדייה, שתיים מבנותיה של אופירה חיים בתל מונד. שלומי גבאי
בנותיה של אופירה/שלומי גבאי
החיפושים אחר הנעדרת בתל מונד נמשכים, 8 ביולי 2018. ניב אהרונסון
החיפושים אחר אופירה חיים, בשבוע שעבר/ניב אהרונסון

כך או כך, ההודעה על היעלמותה של חיים נלקחה ברצינות על ידי המשטרה. מפקד משטרת קדמה סגן-ניצב דוד גרונין, שהיה עד לאחרונה אחד מחוקרי מעשי הרצח המובילים במשטרה, הורה על מבצע חיפושים נרחב. דוברת מרחב שרון רב-פקד יפעת זיו פרסמה הודעה שבה ביקשה המשטרה את עזרת הציבור בחיפושים אחר אופירה. בכל אזור השרון נתלו תמונות של הנעדרת, ועשרות אנשים תושאלו.

המשטרה החליטה לבצע שורה של פעולות טכנולוגיות, בכללן האזנות סתר, למספר גדול של אנשים שהוגדרו מקורביה של חיים. היא אף ביצעה ניטור של מכשירי טלפון ניידים שנכנסו ויצאו מהאזור, ונקטה פעולות טכנולוגיות ופעולות מעקב אחרי כמה דמויות שעוררו חשד כי היו מעורבות בהיעלמותה.

ביום שישי האחרון הגיעה פריצת הדרך - אינדיקציה מודיעינית הועברה לצוות החקירה באשר לסכסוך הכספי, והחשד כי אופירה נרצחה התחזק אצל החוקרים. במשטרה החליטו לבצע תרגיל חקירה, והוצא צו איסור פרסום על הפרשה, דבר שיצר עניין תקשורתי בתיק. במקביל הוגבר הפיקוח הסמוי של המשטרה על הדמויות המקורבות לאופירה מתוך הבנה כי ההתעניינות התקשורתית תוביל אותם לבצע טעויות. אמש קיים מפקד מרחב שרון דיון מקיף שבו השתתפו כל העוסקים בחקירה, וההבנה בחדר הייתה כי אופירה נקברה בחצר ביתה. החוקרים החליטו כי כבר בשעות הבוקר יגיעו לבית, יעצרו את מקורביה של הנרצחת ויחלו לחפור כדי לחשוף את הגופה.

(עדכון ראשון: 21:00)

אופירה חיים הנעדרת בתל מונד. באדיבות המשפחה, שלומי גבאי
נקברה בחצר ביתה שבתל מונד. אופירה חיים/שלומי גבאי, באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully