וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנק בחבל - והלך לשחק בקלפים: אישום נגד רוצח גרושתו אופירה חיים

30.7.2018 / 10:10

כתב אישום הוגש לבית המשפט המחוזי בלוד נגד דוד חיים, בגין רצח בכוונת תחילה של גרושתו אופירה חיים, שיבוש הליכי משפט ומסירת ידיעות כוזבות. הפרקליטות: "מדובר במעשים אכזריים וקשים המלמדים על דפוסי החשיבה האלימים והמסוכנים של המשיב"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: איתי עמרם

(בווידאו: דיווח ממהדורת וואלה! News ההתפתחויות בחקירת הרצח)

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד דוד חיים, בגין רצח בכוונת תחילה של גרושתו אופירה חיים, שיבוש הליכי משפט ומסירת ידיעות כוזבות.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד יעל זליג, הנאשם ואופירה חיים היו נשואים והתגרשו בשנת 2004. השניים חלקו מתחם מגורים אחד, יחד עם בני משפחה נוספים. על רקע סכסוכים משפחתיים וכספיים בין השניים, החליט הנאשם לרצוח את המנוחה והחל בתכנון הרצח. במסגרת זו פנה לאדם שעבד עבורו בגינון וביקש ממנו לחפור בור בחצר האחורית של ביתה של המנוחה, בסמוך לעצי פרי, בטענת כזב כי הוא זקוק לבור לצורך טיפול בנזילת מים.

אופירה חיים הנעדרת בתל מונד. באדיבות המשפחה, שלומי גבאי
הגרוש חנק אותה במשך כעשר דקות. הנרצחת אופירה חיים/שלומי גבאי, באדיבות המשפחה

ביום 20.06.18, בשעות אחר הצהריים, הצטייד הנאשם בחוט ניילון והכניסו לכיס מכנסיו. הוא ביקש לשוחח עם המנוחה מחוץ לביתה, ובשיחה ביקש ממנה מספר דברים הקשורים למגוריהם ולבני המשפחה, אך המנוחה סירבה לכל בקשותיו. בעודם משוחחים הוביל הנאשם את המנוחה אל חצר הבית בסמוך לבור. אז התנפל על המנוחה מאחור, כרך בחוזקה את חוט הניילון סביב צווארה וחנקה באמצעותו במשך כ-10 דקות, על אף תחנוניה של המנוחה, עד שאפסו כוחותיה והיא נפלה ארצה. הנאשם שחרר את המנוחה, אחז בפרק כף ידה על מנת לוודא כי היא אינה בחיים וכן וידא כי אינה נושמת עוד. בהמשך, נטל את חפירה והעמיק את הבור עד שהתאים למידותיה של המנוחה. הנאשם הטמין את גופתה בבור וכיסה אותה בחול, עד שלא ניתן היה להבחין בדבר.

לאחר ביצוע המעשה פעל הנאשם במטרה להסתיר את מעשה הרצח ולמנוע את גילויו. כך, הנאשם ריסק את מכשיר הטלפון הנייד של המנוחה, לקח את תיקה של המנוחה מביתה וגזר את כרטיסי האשראי שהיו בארנקה. את כל אלו, יחד עם חוט הניילון באמצעותו ביצע את הרצח, השליך לפח אשפה המרוחק מביתו. לאחר שהחלו החיפושים בעקבות המנוחה מסר הנאשם עדות כוזבת בתחנת המשטרה לפיה אינו יודע דבר אודות היעלמותה, ואף הציג עצמו כמי שמסייע בחיפושים אחר המנוחה, על אף שכל העת ידע שאינה בין החיים.

דוד חיים החשוד שרצח את אשתו לשעבר בדיון בבית משפט השלום בפתח תקווה, 26 ביולי 2018. ניב אהרונסון
דוד חיים בהארכת מעצרו בשבוע שעבר/ניב אהרונסון

בבקשת המעצר כתבה עו"ד זליג כי מסוכנות הנאשם עולה בין היתר מן "הדרך הברוטלית שבה רצח המשיב את המנוחה, כשהוא חונק אותה בחצר ביתה, מוודא כי היא אינה בחיים, משליך אותה לבור שנחפר מבעוד מועד, ומכסהו בחול. מדובר במעשים אכזריים וקשים המלמדים על דפוסי החשיבה האלימים והמסוכנים של המשיב. נדבך נוסף המעיד על מסוכנותו הרבה הינו קור הרוח של המשיב לאחר שרצח וקבר את המנוחה. מיד לאחר הרצח הגיע המשיב לבית אמו על מנת לשחק עימה משחק קלפים כפי שנהג לעשות בשגרת היומיום".

בנותיה וקרובת המשפחה של אופירה חיים שנרצחה ונקברה בגינת ביתה הובאה למנוחות בבית העלמין בתל מונד. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
בנותיה של חיים על קברה/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully