וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מחלקת תביעות תעבורה לשעבר תיחקר בחשד לשיבוש הליכי משפט

עודכן לאחרונה: 20.8.2020 / 0:36

הפרקליטות פתה בחקירה פלילית נגד נצ"מ (בדימוס) שרית פיליפסון, החשודה גם באי-מילוי חובה רשמית, בשל התנהלותה בתיק שנגע לסוגיית אמינות מצלמות המהירות מסוג א3. בנוסף אליה ייחקר גם רפ"ק דוד כתר, תובע משטרתי לשעבר שעזב מאז את המשטרה

בווידאו: שר המשפטים והיועמ"ש מציגים את הרפורמה במח"ש/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: ניר חן

הפרקליטות החליטה לפתוח בחקירה פלילית נגד נצ"מ שרית פיליפסון, לשעבר ראש מחלקת תביעות תעבורה במשטרת ישראל - כך נודע היום (רביעי). פיליפסון חשודה בשיבוש הליכי משפט ואי מילוי חובה רשמית, בשל התנהלותה בתיק שנגע לסוגיית אמינות מצלמות המהירות מסוג א3. בנוסף אליה ייחקר גם רפ"ק דוד כתר, תובע משטרתי לשעבר שעזב מאז את המשטרה.

מי שהמליץ על החקירה הוא נציב הביקורת על מערך התביעה, השופט בדימוס דוד רוזן, שבחן תלונה בנושא. לפני כשנה וחצי מצא רוזן כי פיליפסון והתובע הסתירו במכוון עובדות מהותיות בתיק מהצד השני ומבית המשפט, והמליץ להדיח את פיליפסון ולפתוח בחקירה נגד השניים.

חומרי החקירה בתיק עברו לבדיקת מח"ש, שהמליצה גם היא על חקירה פלילית - והיום (רביעי) המשנה לפרקליט המדינה, נורית ליטמן, החליטה לקבל את ההמלצה והורתה לפתוח בחקירה.

סנ"צ שרית פיליפסון 7 בנובמבר 2018. יואב איתיאל
עורכות דינה טוענות כי אין הצדקה לפתוח בחקירה. נצ"מ שרית פיליפסון/יואב איתיאל

בעקבות תלונה של עו"ד תומר גונן, בדק רוזן את התנהלות התביעה המשטרתית בתיק. הוא כתב כי נציג מכון התקנים העיד בבית המשפט שנכח בעשרה ניסויים בהולנד בנוגע לאמינות מצלמות המהירות, וכי עוזרו נכח ב-490 ניסויים נוספים. לאחר העדות, כותב רוזן, התברר שנציג מכון התקנים שיקר וכי הוא או כל נציג אחר של מכון התקנים כלל לא נכחו בניסויים שעליהם העיד, ולמעשה כלל לא התקיימו ניסויים בהולנד.

התובעים בתיק סברו שיש להעביר את הגילוי החדש להגנה, וכך גם הנחה נציג של פרקליטות המחוז שאיתו התייעצו, אלא שהדבר לא נעשה. "התביעה, בידיעתה המלאה ובהנחייתה של הקצינה הבכירה (נצ"מ פיליפסון), בחרה לנהוג אחרת", כתב רוזן. "התביעה הלכה למעשה הסתירה לאורך כשנה וחצי את המידע החדש שהובא לפניה - בתקופה בה נמשכו הדיונים בבית המשפט - עד להתערבות פרקליטות המדינה בעניין".

עוד בוואלה!

"הסתירה עובדות על מצלמות המהירות": המלצה לחקור בכירה במשטרה

לכתבה המלאה

בהמשך, נכתב בהחלטה, התובע המשטרתי טען בדיון בבית המשפט כי גם הבאת נציגים מהולנד לא תוכל לשפוך אור על עדותו של נציג מכון התקנים. על פי רוזן, הצהרה זו ניתנה אף שברור שהבאת נציגים מהולנד לעדות הייתה חושפת כי כלל לא נערכו שם ניסויים, ובוודאי שלא השתתף בהם שום נציג של מכון התקנים.

עורכות דינה של נצ"מ פיליפסון, איריס ניב-סבאג ונוית נגב, מסרו כי "פנינו מטעמה של נצ"מ פיליפסון בבקשה ליועץ המשפטי לממשלה, שיקבע כי החלטת הנציב רוזן ניתנה בחוסר סמכות, ובבקשה שיורה על ביטולה של ההחלטה לאלתר. פנייתנו טרם נענתה". הן הוסיפו כי "היינו בטוחות שבעקבות בדיקה שיקיים היועמ"ש יימצא כי עו"ד פיליפסון פעלה במסגרת תפקידה, במקצועיות, ללא דופי ובהתאם לאחריותה וסמכותה, ולכן לטעמנו ההחלטה על פתיחה בחקירה אינה מוצדקת".

"מכל מקום, אנו משוכנעות שבחקירה יתברר שנצ"מ פיליפסון לא עברה שום עבירה ופעלה כראוי בעניין האמור, יחד ובתיאום עם הממונים עליה והפרקליטות", הוסיפו עורכות הדין.

הבכיר במכון התקנים הוא אילן כרמית, לשעבר ממלא מקום מנכ"ל המכון. בחודש מרץ הודיעה לו פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) כי נשקלת העמדתו לדין בכפוף לשימוע בשל חלקו בפרשה. הוא חשוד בשיבוש הליכי משפט ובעדות שקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully