וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקאות בעשרות מיליונים: עובד בגוף ביטחוני הורשע בשוחד ונידון ל-5 שנות מאסר

16.8.2020 / 17:05

העובד הודה בהסדר טיעון כי יחד עם עובד נוסף, קיבלו אחזקות סמויות בחברות למכירת ציוד לגופי ביטחון - ובתמורה קידמו עסקאות איתן במיליוני שקלים. הוא הורשע בין השאר בלקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה, גניבה, הפרת אמונים וכן בהלבנת הון ומס

-

עובד בגוף ביטחוני הורשע במסגרת הסדר טיעון בשורת עבירות שחיתות חמורות, ונידון לחמש שנות מאסר. הפרשה כולה נמצאת תחת צו איסור פרסום גורף. עם זאת, בית המשפט המחוזי בתל אביב התיר לחשוף מעט פרטים על הסדר הטיעון, שהוגש לבית המשפט לפני כחודש, המתפרסמים לראשונה היום (ראשון) בוואלה! NEWS.

על פי כתב האישום שבו הודה העובד, הוא ובעל תפקיד נוסף בארגון הביטחוני קיבלו אחזקות סמויות בחברה שעוסקת במכירת ציוד לגופי ביטחון, וקיבלו שוחד מחברה נוספת ומבעליה. בתמורה קידמו עסקאות בין הגוף הביטחוני בו עבדו, וכן גופים ביטחוניים נוספים, לבין אותן חברות. היקף העסקאות נאמד בעשרות מיליוני שקלים.

בית המשפט המחוזי תל אביב. -, אתר רשמי
הורשע בלקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה, גניבה והפרת אמונים. ביהמ"ש המחוזי בת"א/אתר רשמי, -

במסגרת עסקת הטיעון, הודה העובד בלקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה על ידי עובד ציבור, מרמה והפרת אמונים, קשירת קשר לפשע, השמדת ראיה ושיבוש מהלכי משפט, רישום כוזב במסמכי תאגיד, ובעבירות הלבנת הון ומס. מלבד המאסר בפועל, הוא נידון גם למאסר על תנאי ולחילוט וקנסות בגובה 1.3 מיליון שקלים.

עוד בוואלה!

אזרחים "מוכתמים" לשנים בגלל תיקים שנסגרו, אצל שוטרים המצב שונה

לכתבה המלאה

על פי הודעת הפרקליטות מדצמבר האחרון, זומנו כמה עובדים בגוף הביטחוני לשימוע לפני הגשת כתב אישום, אולם זוהי ההרשעה הראשונה בפרשה. התיק מנוהל על ידי עורכי הדין רואי כחלון שאול אשחר ומיכל מזרחי מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, ואת הפרשה חקרה היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433, ויחידת יהלום ברשות המיסים.

סנגורו של העובד, עו"ד ירון לונדון, מסר כי "מדובר בהסדר טוב ומאוזן שמביא בחשבון את כלל השיקולים בפרשה המורכבת הזו. אנחנו מברכים על כך שבית המשפט בחר לאשר את ההסדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully