וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצליפו וסטרו לעשרות פעוטות: 4 סייעות הואשמו בהתעללות בגן ברמלה

עודכן לאחרונה: 16.8.2020 / 16:04

מכתב האישום עולה כי הארבע תקפו 26 תינוקות ופעוטות, ביותר מ-200 מקרים שתועדו במצלמות האבטחה. הן נהגו לדחוף אוכל לפיהם של התינוקות, להתעלם מקריאותיהם ולהטיח אותם על הרצפה. הגננת, בן זוגה וסייעת נוספת שוחררו בתנאים מגבילים. הורה בגן: "דורשים להעמידם לדין"

בווידאו: הגשת כתב אישום נגד 4 סייעות בגן "טולי" ברמלה/עריכה: ניר חן

הפרקליטות הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד ארבע סייעות מ"גן טולי" ברמלה בגין ריבוי עבירות של התעללות בקטין, ותקיפת קטין על ידי אחראי. זאת, בתום חקירת המשטרה ופרסום תיעוד ממצלמות האבטחה בגן שתיעדו יותר מ-200 מקרי התעללות במשך חודש וחצי.

מכתב האישום עולה כי ארבע הסייעות, רוחמה סעד, נירית שויד, ננה (חני) צאצאשווילי ואורלי שרגני, עבדו בגן בו שהו 43 תינוקות ופעוטות מגיל שלושה חודשים ועד שלוש שנים וחצי. הסייעות נאשמו בהתעללות ב-26 פעוטות, כשבין היתר אחזו בהם בחוזקה, משכו בידיהם וברגליהם וגררו אותם, הרימו והטיחו אותם בחוזקה על מזרונים או על כיסאות, סטרו להם והשליכו עליהם חבילות מגבונים וצעצועים.

התעללות בילדי גן ברמלה. דוברות המשטרה, צילום מסך
מעל 200 תיעודים. צילומי מצלמות האבטחה מגן "טולי" ברמלה/צילום מסך, דוברות המשטרה

לפי כתב האישום, ההתעללות באה לידי ביטוי בריבוי המעשים והפעוטות שנפגעו, וכן בתדירות היומיומית וגילם הצעיר של התינוקות - חרף היותן האחראיות הבלעדיות על צרכיהם, בריאותם ושלומם. "מכלול הנסיבות הפך את ההתנהלות המתעללת לשגרה אליה נחשפו כל 43 הקטינים ששהו בגן", נכתב.

בבקשת המעצר כתבה עו"ד נעמי מששה מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי) כי הנאשמות "פגעו בתינוקות ובפעוטות רכים, חלקם ללא יכולת שפתית כלל, וחלקם בשלבים הראשוניים של ההתפתחות השפתית, שאין ביכולתם לספר ולפנות לסיוע מהוריהם. כל זאת שעה שהמשיבות אמונות על שמירת שלומם הפיזי והנפשי של הקטינים והן פוגעות בהם שוב ושוב".

עו"ד ירון פורר, המייצג את הנאשמת שוויד, אמר כי בכוונתו לערער את ההחלטה. "בדעתי לעתור לבית המשפט לשחרר את מרשתי לאלתר, שכן המסוכנות נובעת עת היא מטפלת בילדים ולא כשהיא במעצר בית. יתרה מזו לא יעלה על הדעת שבעלי הגן ישוחררו לחלופת מעצר ואילו את הסייעות תחת פיקוחן המדינה תבקש לעצור עד תום ההליכים", טען.

פרשת "גן הזוועות" ברמלה: הגננת ליטל ברסי עם שחורה מנווה תרצה למעצר בית 13 באוגוסט 2020. -, אתר רשמי
הגננת ליטל ברסי עם שחרורה למעצר בית, בשבוע שעבר/אתר רשמי, -

בעלת הגן ובן זוגה, ליטל ומשה ברסי, וסייעת נוספת שוחררו בתנאים מגבילים עם איסור לעסוק בטיפול בקטינים וחסרי ישע. בפרקליטות הבהירו כי "ההחלטה רלוונטית אך ורק להליך המעצר של החשודים והיא אינה משליכה על ההחלטה האם יוגש נגדם כתב אישום בעתיד".

עו"ד סוזי ארניה, המייצגת את בעלת הגן ובעלה, מסרה כי "העובדה שהפרקליטות לא הגישה היום כתב אישום נגד לקוחותיי יחד עם הסייעות, מחזקת את שטענתי לאורך הדרך בהליך המעצרים עד לשחרורם של מרשיי בסוף השבוע, בנוגע לחולשת הראיות בתיק כנגדם והן בהיבט של חולשת הראיות כנגד מרשיי".

אב לילד בגן: "פחות משבע שנות מאסר - בושה"

מאור ביטון, אב לילד ב"גן טולי", קרא להטיל את העונש המקסימלי על הסייעות, וקרא להעמיד לדין גם את יתר המעורבים. "אנחנו רוצים לדעת למה שחררו את המעורבים האחרים, אפילו לא למעצר בית. גם אותם צריכים להעמיד לדין", דרש. "אנחנו רוצים שיוטל העונש המקסימלי לארבע המתעללות האלה, לא פחות משבע שנות מאסר, ואנחנו מצפים מבית המשפט להורות על מעצר עד תום ההליכים. פחות מכך זה יהיה בושה. גם יתר הסייעות מסוכנות וצריכות להיות במעצר - גם אם הן היו מעורבות בפחות מקרים. אנחנו נרדוף אותן עד שגם הן יובאו לדין".

בסרטוני מצלמות האבטחה במקום נראים כמה מקרי אלימות קשים של עובדות הגן כלפי הפעוטות. באחד המקרים, נראית סייעת מושכת ילד מהידיים כשהוא תלוי באוויר וסוטרת לו. במקרה אחר, אחת הגננות נראית כשהיא חובטת בפניו של ילד באמצעות חפץ, תוך שהיא יושבת על כיסא, ולאחר שהחפץ נופל לרצפה היא שבה ומשליכה אותו שוב ושוב בפניו. בסרטון ניתן לראות את אחת מעובדות הגן מכה ילד ששוכב על מזרון בפניו, ומיד מרימה את אותו המזרון כך שהילד נופל לרצפה.

אותה גננת נראית בתיעוד נוסף משפריצה חומר בפניו של אחד הילדים. באותה פעולה תועדה גם עובדת נוספת, שנוהגת באלימות כלפי כמה ילדים בניסיון להושיב אותם על כיסא. עוד נראה בסרטון כי אחת העובדות שופכת חפצים על ראשו של ילד שעוסק בלשחק על הרצפה. בצילום נוסף העובדות נראית כשהיא נכנסת לחדר השינה של הילדים בחושך, ומכה בחוזקה את אחד מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully