וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה נתניהו: "אני אישה מוכה והילדים שלי מוכים"

עודכן לאחרונה: 12.8.2020 / 19:17

רעייתו של ראש הממשלה אמרה בריאיון בחדשות 12 כי היא "מרגישה שעברתי הטרדה ואלימות מינית". נתניהו הלינה על התנהגות המפגינים במחאות נגד ראש הממשלה ואמרה כי "הגינוי על מה שעשו לי צריך להגיע מכל צידי המפה הפוליטית". יו"ר נעמת, חגית פאר: "מדובר בזילות של המושג"

בווידאו: שרה נתניהו לאחר גל השמועות בעניינה/מערכת וואלה! NEWS

שרה נתניהו, רעייתו של ראש הממשלה, אמרה היום (רביעי) כי היא חשה מאוימת כמי שעברה אלימות מינית. בריאיון ששודר בחדשות 12 אמרה נתניהו כי "אני אישה מוכה והילדים שלי מוכים והתקשורת לא זועקת". היא הלינה על התנהגות המפגינים במחאה נגד ראש הממשלה וטענה כי המיצגים שנראו בהפגנות בבלפור מסיתים לאלימות ופוגעניים כלפיה.

"אתמול הגיעה חוקרת בכירה במשטרה שעוסקת בנושאים האלה והיא דיברה איתי, לשמחתי בהבנה, מאחר וכך צריך לנהוג באנשים שמגישים תלונה על הטרדה מינית", סיפרה נתניהו בריאיון. "אני בפירוש מרגישה שעברתי, לא רק הטרדה מינית אלא אלימות מינית. חוץ מהמצעד המזעזע של הבלונים בהפגנה, שבאמת חצה את כל הגבולות, היה גם פוסט שקורא לאנוס אותי, בצורה בוטה ובמילים נמוכות". הפוסט, שנתניהו הזכירה כפוגעני כלפיה, לא פורסם בתקופת המחאה הנוכחית.

נתניהו אמרה שהמפגינים מגיעים להפגנות "על סמים", וכי היא חוששת מאלימות כלפי משפחתה. "האבטחה לא כל כך שמורה ומהודקת, אנחנו גם לא נמצאים בבית כל הזמן", ציינה. "אני לא מאובטחת כמו ראש הממשלה, שאולי מאובטח יותר. אני לא מאובטחת גם כמו שר הביטחון גנץ". היא הוסיפה כי "לפני כמה שבועות הם באמת ניסו לזרוק לפידים על הבית ושברו רגליים לבלש משטרה".

דיון שירה רבן נגד שרה נתניהו, בית הדין לעבודה בירושלים , דצמבר 2019. ראובן קסטרו
"אסור לתת לזה להתרחש". שרה נתניהו/ראובן קסטרו

עוד טענה נתניהו כי היא "מצפה מהח"כיות שמצקצקות ומדברות על זכויות נשים, כמו תמר זנדברג ומירב מיכאלי, שגם הן יהיו קול נגד ההטרדות". לדברי נתניהו, "הם מתארים איך הם ירצחו אותנו. אני קוראת איך יחתכו איברים לילדים שלי, דברים מזעזעים".

בנוסף לכך, רעיית ראש הממשלה התריעה כי "מה שאני רוצה להגיד זה שאסור לתת לזה להתרחש. אני שומעת רק צד אחד ולצערי זה כאילו מדובר בפוליטיקה, זה לא צריך להיות פוליטי. הגינוי למה שעשו לי צריך לבוא מכל הנשים, מכל האנשים".

יו"ר נעמת, חגית פאר, התייחסה אף היא לדבריה של נתניהו, ואמרה כי "הגברת נתניהו אינה אישה מוכה. מדובר בזילות של המושג והגברת נתניהו, שביקרה בעבר במקלטים לנשים מוכות, יודעת זאת".

עוד בוואלה!

נתניהו: "בשתיקתו נוכח ההסתה, היועמ"ש מתיר דמי". מנדלבליט: טענה חסרת בסיס

לכתבה המלאה

פאר הוסיפה כי "השימוש של הגברת נתניהו במינוח 'אישה מוכה' הוא בבחינת זילות של המושג. אני יודעת שהנושא קרוב לליבה של אשת ראש הממשלה, בעבר אף סיירה במקלטים לנשים נפגעות אלימות ולכן גם היא יודעת שהשימוש במינוח פשוט לא נכון". עם זאת, היא הבהירה כי "במקביל וללא שום קשר, יש לחקור כל חשד לכאורה להטרדה או אלימות נגד הגברת נתניהו, ובמסגרת זו אני מברכת על החלטת המשטרה מאתמול לחקור חשד להטרדה מינית לכאורה בפוסט שכוון נגדה".

מטעם ויצ"ו נמסר כי "ויצ"ו מגנה כל גילוי אלימות ותוקפנות, הן במרחב הציבורי והן במרחב האישי, וקוראת לציבור כולו להסיר מכל שיח ציבורי באשר הוא, מסרים אלימים ומיניים שאינם מכבדים ואינם משקפים את ערכי החברה".

בארגון הוסיפו כי "זו הזדמנות לקרוא לציבור ולקברניטי המדינה להצטרף למאבקנו למיגור תופעת האלימות והאלימות המינית כלפי נשים וגברים כאחד, ולפעול יחד ליישום התכניות הלאומיות בנושא שממתינות לקידום הממשלה".

"האנשים שמגיעים להפגנות לא על סמים, אלא מובטלים"

ארגון "הדגלים השחורים" מסר בעקבות דברי נתניהו נגד המפגינים כי "גברת נתניהו, האנשים שמגיעים להפגנות הם לא על סמים, הם רעבים ומובטלים בגלל שבעלך עסוק במשפטו ובשיפוץ הבריכה בקיסריה ולא בניהול המדינה". עוד הוסיפו כי "זאת בדיוק הסיבה שגם בשבת הקרובה יגיעו עשרות אלפים לבלפור, כדי למחות נגד הכישלון של בעלך".

מטעם "קריים מיניסטר" מסרו בתגובה לדברי נתניהו כי "רעיית המושחת מבלפור טוענת שהיא אישה מוכה ושהמפגינים מסוממים. אין גבול לניתוק ולהסתה בבלפור". הם הוסיפו כי "גברת נתניהו, השלטון הכושל והמושחת של בעלך מכה באזרחים והופך רבים מהם למובטלים חסרי תקווה. את שקרנית ומסיתה בדיוק כמו בעלך".

אברי מין ועליהם קריאה לאשת ראש הממשלה במהלך הפגנה בבלפור, ירושלים, 1 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
בלונים בצורת אברי מין במהלך הפגנה בבלפור/ראובן קסטרו

אתמול, תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בטענה שאינו מתייחס ברצינות למה שהוא מתאר כהסתה נגדו. "אפסות הפעולה שלך נוכח הקריאות לרצח שלי ושל בני משפחתי והאיומים באונס של רעייתי היא לא פחות מאשר התרה שערורייתית של דמנו", כתב נתניהו במכתב ששיגר לו. הוא דרש לפתוח בחקירה פלילית של כל המעורבים במעשים אלו.

מנדלבליט דחה את טענות נתניהו בנוגע להתעלמות מהסתה ואיומים נגדו ונגד בני משפחתו, וטען כי אין להן בסיס. היועמ"ש טען כי "כל גורמי מערכת אכיפת החוק - לרבות משטרת ישראל, פרקליטות המדינה ואני באופן אישי - מטפלים ברצינות רבה ובנחישות בכל תלונה על הסתה על איום המופנה כלפיך או כלפי בני משפחתך, אשר מעוררת חשד לפלילים". הוא הבהיר כי בחודשים האחרונים נפתחו 19 חקירות הקשורות לאיומים כלפי נתניהו ובני משפחתו, ש"טופלו באופן מהיר והחלטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully