וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 1,753 בני אדם אובחנו ביממה; עלייה בחולים הקשים

משרד הבריאות הודיע כי מניין הנדבקים בנגיף הוא כעת 82,279, מהם 24,617 חולים פעילים, כשמתוכם 389 במצב קשה. מספר המתים עלה ב-8 ל-592 ומספר המונשמים ירד ל-106. אתמול, התבצעו 25,279 בדיקות ואחוז החיוביים היה 7.2%

בווידאו: פרופ' גמזו הציג את התכנית למאבק בקורונה/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: איתי עמרם

משרד הבריאות הודיע הערב (שבת) כי 1,753 בני אדם נדבקו בקורונה ביממה האחרונה. בנוסף לכך, כשמונה נפטרו מהנגיף. בכך, עלה מספר המקרים בארץ ל-82,279, כשמתוכם 24,617 הם חולים פעילים.

אתמול התבצעו 25,279 בדיקות ואחוז החיוביים מהן היה 7.2%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מתוך כלל החולים הפעילים בישראל, 389 הם במצב קשה וכ-106 מהם מונשמים. מדובר בירידה של אחד מאתמול במספר המונשמים. עד היום, מתו מהנגיף בישראל כ-592 בני אדם.

בדיקות קורונה במעבדות קופת חולים לאומית באור יהודה 13 ביולי 2020. ראובן קסטרו
מעבדת קורונה באור יהודה, 13 ביולי/ראובן קסטרו

אמש, דווח כי בשבוע החולף אובחנו 10,052 בני אדם בקורונה - ירידה של כ-14.95% מהשבוע שקדם לו, אז אובחנו 11,820 בני אדם. כמו כן, נרשמה עלייה בתמותה מהנגיף באותו השבוע עלה הנתון ל-75 - עלייה של כשני מקרי מוות ביממה.

כמו כן, מספר החולים קשה עלה ל-53 בבשבוע, לעומת 19 בשבוע שלפני כן. בנוסף לכך, חלה ירידה במספר המונשמים החדשים, שעלה ב-7 בשבוע זה, לעומת עלייה של 18 בשבוע שלפניו.

פרוייקטור הקורונה הלאומי, פרופ' רוני גמזו, אמר בחמישי כי המטרה המרכזית שאליה חותרת מערכת הבריאות היא צמצום היקף התחלואה למאות נדבקים עד לחודש ספטמבר. בהצגת תכנית "מגן ישראל", הסביר גמזו כי "ישראל נמצאת כרגע בתחלואת קורונה גבוהה. מדובר בתחלואה הגבוהה בעולם לפי נפש, וזה אומר שלאורך זמן אי אפשר להמשיך ככה".

עוד בוואלה!

בהוראת גנץ: "המכון הביולוגי יחל בניסוי חיסון לקורונה בבני אדם"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרופ' גמזו מציג את תכנית "מגן ישראל", בחמישי/מערכת וואלה!, צילום מסך

באותו היום פורסם כי במכון הביולוגי התקדמו במציאות חיסון לנגיף. וכי שר הביטחון בני גנץ הורה למכון בנס ציונה להתחיל בניסויים בבני אדם מיד לאחר חגי תשרי. גנץ אמר את הדברים במהלך סיור שערך במכון, במהלכו הציג בפניו המנהל, פרופ' שמואל שפירא, את ההתקדמות בפיתוח החיסון והנוגדן לנגיף.

לאחר הודעתו של גנץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על ההתקדמות בתהליך. "קצב ההתקדמות של המכון עד כה תואם ללוחות הזמנים שהוגדרו כבר בתחילת הדרך עם המל"ל, משרד הביטחון ומשרד הבריאות", נמסר בהודעת לשכתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully