וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהוראת גנץ: "המכון הביולוגי יחל בניסוי חיסון לקורונה בבני אדם"

שר הביטחון הורה למנהל המכון בנס ציונה להתחיל בסדרת הניסויים אחרי חגי תשרי, זאת לאחר שהוצגה בפניו ההתקדמות בפיתוח החיסון. בשיחה עם מנהל המכון, פרופ' שמואל שפירא, ציין גנץ כי הניסויים יבוצעו בתיאום עם משרד הבריאות ובהתאם לדרישות הבטיחותיות

בווידאו: המכון הביולוגי יחל בניסוי חיסון קורונה בבני אדם/צילום: טל עוז - משרד הביטחון, עריכה: איתי עמרם

שר הביטחון בני גנץ הורה היום (חמישי) למכון הביולוגי בנס ציונה להתחיל בניסויים לחיסון לנגיף הקורונה בבני אדם מיד לאחר חגי תשרי. גנץ אמר את הדברים במהלך סיור שערך במכון, במהלכו הציג בפניו המנהל, פרופ' שמואל שפירא, את ההתקדמות בפיתוח החיסון והנוגדן לנגיף. לאחר הודעתו של גנץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על ההתקדמות בתהליך.

גנץ ביקש להודות לאנשי המכון ומשרד הביטחון, וקרא לפעול ליישום המהלך. "כל הניסויים הראשונים שעברו בהצלחה הם בבחינת בשורה מאוד גדולה ותקווה מאוד גדולה", אמר. "הניסויים יעשו בתיאום עם משרד הבריאות ועל פי כל התהליכים הנדרשים מבחינת בטיחות רפואית".

גנץ פנה לעובדי המכון ואמר כי "כמו שלצה"ל יש יחידות מיוחדות שפורצות ופותחות לו את הדרך - אתם הסיירת של מדינת ישראל במשרד הביטחון בתחום החיסונים. אני לשירותכם ומבקש לערב אותי בכל נושא שאפשר להשפיע בו".

שר הביטחון, בני גנץ, ביקר במכון הביולוגי, ביחד עם מנהל המכון, פרופ' שמואל שפירא, ועוזר השר להתגוננות. במהלך הביקור הוצגו לשר ההתקדמויות בפיתוח החיסון והנוגדן לקורונה. 6 באוגוסט 2020. אריאל חרמוני / משרד הביטחון, אתר רשמי
"הניסויים יעשו בתיאום עם משרד הבריאות". גנץ ופרופ' שפירא/אתר רשמי, אריאל חרמוני / משרד הביטחון

נתניהו בירך על ההתקדמות בפיתוח החיסון, ואמר כי הנחה להמשיך בתהליך לקראת השלמת הניסויים וייצור החיסון מתוך כוונה להביא לכך שעד סוף הרבעון הראשון של 2021, יהיו בישראל חיסונים לכלל התושבים. "קצב ההתקדמות של המכון עד כה תואם ללוחות הזמנים שהוגדרו כבר בתחילת הדרך עם המל"ל, משרד הביטחון ומשרד הבריאות", נמסר בהודעת לשכתו.

עוד הנחה ראש הממשלה לפעול להגדרת מתווה שיאפשר למדינות אחרות לרכוש מישראל אופציות לחיסון. "אני שמח לשמוע על ההתקדמות ואני רוצה לברך אתכם על כך. תמשיכו בנתיב הזה, במהירות המירבית שאתם חושבים שהיא מספקת מבחינה מדעית", אמר נתניהו בשיחה עם מנהל המכון פרופ' שמואל שפירא וראשי צוותי המחקר.

מנהל המכון הביולוגי, פרופ' שפירא, סיפר כי אנשיו יצאו לדרך בניסיון לפתח חיסון לנגיף לפני כחצי שנה, תוך קבלת גיבוי ממשרד הביטחון וממשרד ראש הממשלה. "ניהלנו אינטראקציה טובה עם משרד הבריאות, ומשר הביטחון גנץ - כמי שמלווה אותנו", אמר. "האצת בנו, ולמעשה אני גאה להראות שיש קבלות. יש חיסון מצוין, יש תהליכי רגולציה שהחיסון צריך לעבור לפי לוח הזמנים שציינת, אנחנו מתחילים אחרי החגים בניסויי בטיחות ויעילות אבל יש לנו את המוצר ביד".

שר הביטחון, בני גנץ, ביקר במכון הביולוגי, ביחד עם מנהל המכון, פרופ' שמואל שפירא, ועוזר השר להתגוננות. במהלך הביקור הוצגו לשר ההתקדמויות בפיתוח החיסון והנוגדן לקורונה. 6 באוגוסט 2020. אריאל חרמוני / משרד הביטחון, אתר רשמי
"יש מוצר ביד". גנץ ופרופ' שפירא במהלך הסיור/אתר רשמי, אריאל חרמוני / משרד הביטחון

חברות רבות ברחבי העולם משקיעות מאמצים ומשאבים רבים כדי לפתח חיסון שיסייע לבלימת מגיפת הקורונה. כך, בחודש שעבר, חיסון נגד נגיף הקורונה שפותח על ידי חברת הביוטכנולוגיה האמריקנית "מודרנה" ומכוני הבריאות הלאומיים, הביא לזירוז תגובת המערכת החיסונית אצל כל הנסיינים בשלב הראשון של המחקר.

תוצאות מוקדמות אלו, שפורסמו בכתב העת New England Journal of Medicine, הראו כי החיסון, mRNA-1237, הפעיל את המערכת החיסונית, לצד תופעות לוואי קלות כמו עייפות, צמרמורת, כאב ראש, כאבי שרירים וכאבים בעת ההזרקה. בהמשך החודש צפוי החיסון לעבור לשלב השלישי והסופי, לפני שהרגולטורים ישקלו האם להנגיש אותו.

ב"מודרנה" ציינו בהודעה לעיתונות אמש כי אם הכל יתנהל כשורה במחקרים עתידיים "נוכל לספק כ-500 מיליון מנות בשנה, ואולי אפילו מיליארד בשנה, החל משנת 2021".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully