וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים מחו נגד נתניהו בירושלים; 12 מפגינים נעצרו

כעשרת אלפים איש מחו מול בלפור ובכיכר פריז. לא נעשה שימוש במכת"זיות, אך כמה מפגינים פונו בכוח. הפגנות נוספות נערכו בת"א, קיסריה ובמאות צמתים ברחבי הארץ. הוארך מעצר חשוד שהשליך אבנים על מפגינים בחיפה. מפגיני-נגד שירקו והתיזו מים שוחררו מבלי לראות שופט

בווידאו: 12 עצורים בהפגנות נגד ראש הממשלה בירושלים/צילום: שי מכלוף, רויטרס ודוברות משטרת ישראל, עריכה: ניר חן

12 בני אדם נעצרו ועוכבו הלילה (ראשון) בהפגנה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית בירושלים. בהפגנה, שנערכה בכיכר פריז ומול מעון ראש הממשלה בבלפור, השתתפו כעשרת אלפים בני אדם, ובסביבות השעה 01:15 כוחות משטרה גדולים נפרסו במקום והחלו בפיזורם של מאות המפגינים שנותרו בכיכר. עשרה מהעצורים בהפגנה שוחררו, שניים יובאו בהמשך היום לדיון בעניינם בבית משפט השלום בירושלים.

תחילה ביקשה המשטרה מהמפגינים להתפזר באופן עצמאי, ואף החרימה מגפונים בניסיון למנוע את הרעש במקום. אולם, מאות בני אדם נותרו בכיכר והכוחות החלו בפינויים בכוח, מה שהביא למעצרם ולעיכובם של כמה מפרי סדר. במהלך האירוע לא נעשה שימוש במכת"זית, ולא נפרסו פרשים. לאחר פינויים, קומץ מפגינים נותר ברחוב אגרון עד להתפזרותם, והצירים שנחסמו נפתחו שוב לתנועה.

המשטרה מסרה כי המפגינים נעצרו בחשד לעבירות הפרת סדר, תקיפת שוטר והפעלת רחפן. "משטרת ישראל פעלה לאורך המחאה שהתקיימה במשך מספר שעות, על מנת לאבטח ולאפשר את קיומה בכיכר פריז, שבמהלכה המשטרה אפשרה יציאה לתהלוכה לאזור מרכז העיר וחזרה לכיכר פריז. לאחר שחלק גדול מהמפגינים עזבו את ההפגנה, נשאר קומץ שהחל להפר את הסדר תוך התעלמות מהקריאות להתפזר באופן עצמאי", מסרו במשטרה.

שוטרים עוצרים מפגין במחאה נגד השחיתות וראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, 2 באוגוסט 2020.. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
שוטרים עוצרים מפגין בהפגנה נגד השחיתות בבלפור, הלילה/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

במקביל להפגנה בירושלים, כאלף בני אדם נוספים הפגינו מול בית משפחת נתניהו בקיסריה נגד השחיתות השלטונית. בנוסף לכך, נערכו מפגני מחאה בכ-260 צמתים ברחבי הארץ, והתקיימה גם הפגנת עצמאים בגן צ'ארלס קלור בתל אביב, בה המשתתפים מחו נגד המצב הכלכלי בעקבות משבר הקורונה.

מנגד, עשרות בני אדם הפגינו מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בשכונת צהלה בתל אביב. המפגינים, חלקם פעילי "אם תרצו", קראו קריאות בגנות חיות ונגד האקטיביזם השיפוטי. במחאה נעצרו פעילי הימין שפי פז ודורון אברהמי לאחר שריססו כתובת גרפיטי על הכביש סמוך לביתה של נשיאת העליון.

עוד בוואלה!

כעשרת אלפים הפגינו נגד נתניהו והשחיתות השלטונית בירושלים ובקיסריה

לכתבה המלאה
הפגנת הדגלים השחורים. מול מעון רה״מ,בלפור ירושלים, 1 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
"לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא". ההפגנה מול מעונו של נתניהו בבלפור, היום/ראובן קסטרו

הוארך מעצר החשוד שהשליך אבנים על מפגינים בחיפה

במהלך ליל אמש נרשמו גם כמה תקריות אלימות נגד מפגינים. במהלך הערב המשטרה עיכבה שלושה צעירים לחקירה, בחשד שהתיזו מים על מפגינים שעמדו בצומת בכביש 34. שוטרים שהיו בקרבת מקום זיהו את רכבם, ועיכבו את החשודים, בשנות ה-20 לחייהם, בצומת שער הנגב. אחד, תושב שדרות, מהם שנעצר שוחרר הבוקר מבלי שהובא בפני שופט. באירוע נוסף, נעצר צעיר בשנות ה-20 לחייו בצומת אשקלון שבכביש 4, לאחר שנעמד עם המפגינים ובשלב מסוים החל לירוק עליהם, צעק וקילל. הצעיר עוכב, ולאחר שהמשיך לקלל ולהתפרע הוא נעצר. גם הוא שוחרר מבלי שהובא בפני שופט.

בנוסף, בחיפה נעצר דניס פוטודינסקי, גבר בן 36, בחשד שהשליך אבנים על מפגינים בצומת מקסים בחיפה. אחת המפגינות נפצעה באירוע באורח קל ופונתה באמבולנס לקבלת טיפול רפואי. בית משפט השלום בעיר האריך הבוקר את מעצרו של פוטודינסקי בשלושה ימים, עד ליום שלישי.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של החשוד בארבעה ימים, תוך שטענה כי הוא גם לא נשמע להנחיות שוטר, איים עליו ועל המפגינים בפגיעה, קילל את השוטר ואף ירק על ראשו. היא מייחסת לו עבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש וכן תקיפת שוטר, הפרעה לשוטר והעלבת עובד ציבור.

השופטת מריה פיקוס-בוגדאנוב קבעה כי קיים יסוד סביר לחשד כי היה מעורב בביצוע העבירות המיוחסות לו. לבית המשפט הובא כשרגלו מגובסת ועו"ד מורן שלזינגר המייצגת אותו מטעם הסניגוריה הציבורית טענה כי במהלך מעצרו הוא הותקף על ידי שוטרים. נציג תחנת חיפה, רס"ב אדי קנטרוביץ, אישר כי התיק יועבר למחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים (מח"ש). החשוד מוכר למשטרה, ובעבר נעצר בחשד לעבירות רכוש ואיומים על סייר מחלקת הבטחון של העירייה. אין לו כתובת קבועה, ויש לו הרשעה קודמת בעבירה של השגת גבול פלילית.

הפגנה נגד השחיתות וראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, 2 באוגוסט 2020.. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"דור שלם דורש שינוי". ההפגנה בירושלים, אתמול/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

את ההפגנה בגן צ'ארלס קלור פתח בדבריו ניר הירשמן, מראשי "קבינט התקווה", שאמר כי "בזמן שבממשלה היו צריכים לתכנן מאבק במשבר הכלכלי, הם היו עסוקים בלסדר לנתניהו כמעט מיליון שקלים בהחזרי מס. בלפור, קיסריה, תל אביב, זו אותה המחאה". הוא הוסיף כי "אנחנו כאן, אבל הלב בבלפור. נתניהו, אתה אחראי לסבל הזה. השליפות והאילתורים שלך מובילים מאות אלפים לחורבן כלכלי. זו בושה".

שפי פז בהפגנת "אם תרצו" מול בית השופטת אסתר חיות בשכונת צהלה בתל אביב. 1 באוגוסט 2020. איתן אלחדז, TPS
מחו נגד האקטיביזם השיפוטי. שפי פז בהפגנה מול ביתה של חיות, היום/TPS, איתן אלחדז

בתחילת הערב הגיע מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן למתחם המחאה בבירה. הוא עמד מקרוב אחר היערכות המשטרה במקום, ואמר כי "גם בשעה זו אלפי שוטרים פרוסים בכל רחבי הארץ כדי להבטיח את שלומם וביטחונם של האזרחים שיצאו להביע את מחאתם". כהן הוסיף כי "השוטרים יעשו כל שנדרש על מנת להבטיח את מימוש זכויותיהם של המוחים, אך לצד זאת לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא, פגיעה במפגינים, באזרחים ובשוטרים כאחד".

שוטרים עוצרים מפגין במחאה נגד השחיתות וראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, 2 באוגוסט 2020.. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
כוחות משטרה החלו בפיזור המוחים. שוטרים עוצרים מפגין במחאה בבלפור, היום/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
שוטרים מתעמתים עם מפגינים בירושלים, 2 אוגוסט 2020. ראובן קסטרו, צילום מסך
שוטרים מפנים מפגין בכיכר פריז, אתמול/צילום מסך, ראובן קסטרו

תנועת "הדגלים השחורים" פנתה למ"מ המפכ"ל בדרישה לאבטח את המוחים, בעקבות שורת התקיפות בשבוע שעבר. מהתנועה שמובילה את המחאה נמסר כי "השבוע נחשפנו עד כמה הנאשם מוכן ללכת רחוק נגד עם ישראל בשביל האינטרסים שלו. ההסתה והשנאה שיוצאת מבלפור כלפי האזרחיות והאזרחים הם הוכחה נוספת לכך שהוא אינו כשיר לתפקיד".

(עדכון ראשון: 02:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully