וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העימות בממשלה נמשך; הערכה: התקציב לא יובא לאישור בראשון הקרוב

31.7.2020 / 10:14

בכחול לבן ממשיכים להתעקש על תקציב דו-שנתי, ופרסמו בטוויטר כי עמדתם מגובה על ידי כלכלנים בכירים. שר האוצר הצהיר כי יביא את התקציב להצבעה כבר בתחילת השבוע, אך בינתיים זה לא מופיע בסדר היום של הממשלה. השרה פרקש הכהן: "מציעה לקיים הסכמים בלי טריקים ושטיקים"

בווידאו: עימות בין אמסלם לניסנקורן על הצבעת כחול לבן על חוקי ההמרה/צילום: ערוץ כנסת

העימות בממשלה סביב סוגיית התקציב נמשך, כשבכחול לבן מתעקשים שהליכוד יקיים את ההסכם הקואליציוני ויקדם תקציב דו-שנתי. בחשבון הטוויטר של המפלגה נכתב הבוקר (שישי) כי ‏"כלכלנים בכירים קובעים שתקציב מדינה עד סוף שנת 2021 הוא הדבר הנכון לכלכלת ישראל".

שר האוצר ישראל כץ אמר מוקדם יותר השבוע כי בכוונתו להביא לאישור הממשלה תקציב חד-שנתי, אך בפועל בינתיים זה לא מופיע בסדר היום. ההערכה היא כי אם בין שתי המפלגות לא תהיה הסכמה עקרונית - התקציב לא יובא לאישור בראשון הקרוב.

ראש הממשלה בנימין נתניה ושר הביטחון בני גנץ ובהצהרה לתקשורת, בקריה בתל אביב, 27 ביולי 2020. טל שחר, אתר רשמי
"אי אפשר להביא לאישור דברים שאינם בהסכמה". נתניהו וגנץ/אתר רשמי, טל שחר

השרה אורית פרקש הכהן ציטטה בחשבון הטוויטר שלה את הסעיף בהסכם עם הליכוד לפיו על הממשלה לקדם תקציב דו-שנתי, בדומה לדרישת כחול לבן, וציינה כי ‏מתבקש "לעשות תקציב נורמלי וודאות לעם ישראל אחרי שלוש מערכות בחירות ושנתיים בלי תקציב". היא הוסיפה בציניות ש"יש לי הצעה מהפכנית. לקיים הסכמים. בלי טריקים ובלי שטיקים".

גורמים בכחול לבן הביעו קודם לכן הסכמה להצהרתו של כץ, ואמרו כי "אי אפשר להביא לאישור דברים שאינם בהסכמה". במהלך השבוע, נפגש כץ עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, המכהן כשר הביטחון וכראש הממשלה החליפי, וכן עם שר המשפטים אבי ניסנקורן ממפלגתו, בניסיון להגיע להסכמות, אך הפגישה הסתיימה ללא התקדמות בין הצדדים.

גם שר הפנים אריה דרעי נפגש עם גנץ, והבהיר לו כי חשוב להגיע להסכמות. "תחליטו מה שתחליטו, תגיעו לפשרה וזה יהיה מוסכם עלינו", אמר דרעי. "חשוב שהממשלה תמשיך נוכח האתגרים הגדולים בתקופה הנוכחית". גנץ אמר לו בתגובה כי "יש הסכם עם הליכוד, וצריך לעמוד בו".

עוד בוואלה!

הקרב על התקציב: גנץ, כץ וניסנקורן נפגשו, לא הושגו הסכמות

לכתבה המלאה
ח"כ אורית פרקש הכהן וישראל אייכלר במליאת הכנסת , 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
"יש לי הצעה מהפכנית. לקיים הסכמים. בלי טריקים ובלי שטיקים". פרקש-הכהן/ראובן קסטרו

במפלגות החרדיות חוששים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יקדים את הבחירות מבלי לאשר תקציב, מחשש לפגיעה משמעותית בישיבות והכוללים. במידה שישראל לא תקדם את התקציב שנדרש - חד-שנתי או דו-שנתי - מוסדות אלו ייפגעו עוד יותר. יו"ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן הבהיר בפני ראש הממשלה כי "לא נסכים ללכת לבחירות בלי תקציב - זה לא אפשרי מבחינתנו".

בתחילת השבוע, נתניהו קרא לאשר במהירות את תקציב המדינה, ואמר: "ישראל צריכה תקציב כמה שיותר מהר. אם נעביר אותו כעת, נוכל להעביר את הסיוע הכלכלי הנחוץ למשק ונוכל לפתוח את שנת הלימודים בספטמבר כמתוכנן".

באותה ישיבה, גנץ שב על עמדתו לפיה נדרש תקציב דו-שנתי שיאפשר יציבות בקביעת מהלכים ממושכים. "אף אחד לא צריך לשאול את עצמו כל בוקר מה יהא גורלו בעוד חצי שנה. תקציב לשנת 2021 ייתן את התשובות", טען. "צריך להבין שהליכה לבחירות רביעיות במקום להעביר תקציב ויציבות זה פשוט חוסר אחריות לאומית והתעלמות מרצון העם. אני מסרב להאמין שיש אדם במדינה שיכול לעלות על דעתו הליכה לבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully