וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: מפגינים נגד נתניהו נדקרו והותקפו בבקבוקי זכוכית בהפגנה בתל אביב

מאות מפגינים צעדו במשך שעות ברחבי העיר במחאה על התנהלות השר אוחנה והמשטרה. בפעם הרביעית השבוע, כמה מהמוחים הותקפו וחמישה מהם פונו לביה"ח לטיפול רפואי. ארבעה נעצרו בחשד למעורבות במעשים ובהפרות סדר. "המשך ישיר של ההסתה של נתניהו", נמסר ממובילי המאבק

בווידאו: מפגינים הותקפו במחאה נגד ראש הממשלה בתל אביב/צילום: אנשי הדממה

מפגינים שהשתתפו בהפגנה נגד התנהלות המשטרה והשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הותקפו הלילה (שלישי) בתל אביב, ככל הנראה על ידי פעילי ימין. מהמשטרה נמסר כי במהלך ההפגנה, בה השתתפו מוחים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אירעה קטטה בין כמה מעורבים ברחוב דה וינצ'י בעיר, וכי ארבעה חשודים נעצרו במהלך האירועים בחשד להפרת הסדר הציבורי ותקיפה.

בתום ההפגנה, מסרה תנועת "הדגלים השחורים", ממובילות המחאה, כי חמישה מהמפגינים נזקקו לטיפול רפואי בבית החולים, וכי שניים מהמפגינים נדקרו בעורף. לדבריהם "המתקפה הנפשעת של ארגון לה פמיליה לבית נתניהו, היא המשך ישיר של ההסתה של נתניהו. מדינת ישראל מונהגת על ידי נאשם בפלילים שלא יהסס להסית לרציחתם של מי שדורשים מנהיגות נקיית כפיים, שמחברת בין חלקי העם. לא נספיק להפגין עד שהנאשם יתפטר".

אחד המפגינים, שביקש להישאר בעילום שם, סיפר כי "כשהגענו לרחוב הארבעה פרצו בין עשרה ל-15 מפגינים בחולצות שחורות, והתחילו להרביץ עם כל הבא ליד - כיסאות, בקבוקים, זכוכיות - כל מה שהם יכולים. נשפך שם דם". הוא הוסיף כי "ברגע שהם נהיו מיעוט הם התחילו לברוח, ופיזרו גז מדמיע לאורך כל הרחוב".

מפגין שנפצע מתקיפת פעילי ימין במהלך הפגנה נגד השחיתות השלטונית בת"א. 29 ביולי 2020. הרשתות החברתיות, צילום מסך
"הרביצו עם כל הבא ליד". אחד המפגינים שנפצעו בתקיפה במהלך ההפגנה, הלילה/צילום מסך, הרשתות החברתיות

"כל מפגין קיבל גז מדמיע לתוך הפנים שלו. אני חטפתי פעמיים ולא וויתרתי, המשכתי והפגנתי", הבהיר המפגין. "זה מטורף שראש הממשלה שלי והשרים שלו פשוט מתירים את דמנו".

ההפגנה, שהחלה מול ביתו של השר אוחנה, נערכה נגד השחיתות השלטונית ובעקבות התנהלות המשטרה בהפגנות האחרונות. ההפגנה המשיכה בחסימות כבישים מרכזיים בעיר במשך שעות ופוזרה לאחר השעה 01:00.

המוחים הורחקו מביתו של אוחנה כבר בתחילת ההפגנה לרחוב סמוך. בשלב מסוים, הם עזבו את הכיכר שבה הפגינו ברחוב סוללים, והחלו לצעוד על רחוב יגאל אלון ולחסום את הכביש. לאחר מכן, הם גם חסמו את נתיבי איילון ומחלף השלום. מאות צועדים המשיכו גם לרחוב דיזנגוף בעיר, וחסמו גם אותו. כוחות משטרה פעלו במקום במשך שעות בניסיון לפתוח את הצירים.

ארבעה עצורים וחמישה פצועים במחאה נגד השחיתות השלטונית בת"א
29.7.20. -, אתר רשמי
ארבעה עצורים וחמישה פצועים במחאה נגד השחיתות השלטונית בת"א 29.7.20/אתר רשמי, -
מחאת הדגלים השחורים לאחר שהפגינו מול ביתו  של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, אזור התחנה המרכזית, תל אביב, 28 ביולי 2020. ראובן קסטרו
מפגינים בדרום תל אביב, הלילה/ראובן קסטרו

בדף הפייסבוק של "לה פמיליה" נכתב לפני תקיפת המפגינים, כי הם מתכננים מפגש במתחם התחנה בירושלים ביום חמישי הקרוב, בעקבות כך שלטענתם "עוכרי ושונאי ישראל ממשיכים לבזות כל סממן יהודי". בפוסט נכתב כי "אנחנו לא מתכוונים להישאר אדישים ולשבת בשקט".

מחאת הדגלים השחורים לאחר שהפגינו מול ביתו  של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, דרך השלום, תל אביב, 28 ביולי 2020. ראובן קסטרו
חסימת כבישים בת"א, הלילה/ראובן קסטרו
מחאת הדגלים השחורים לאחר שהפגינו מול ביתו  של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, תל אביב, 28 ביולי 2020. ראובן קסטרו
מפגינים צועדים ברחובות תל אביב, הערב/ראובן קסטרו

במקביל להפגנה בתל אביב, נמשכה גם המחאה מול מעונו הרשמי של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור בירושלים. במקום התכנסו עשרות מוחים שקראו לנתניהו להתפטר מתפקידו, בעוד עשרות נוספים התייצבו מולם על מנת להביע תמיכה בו.

מחאת הדגלים השחורים לאחר שהפגינו מול ביתו  של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, תל אביב, 28 ביולי 2020. ראובן קסטרו
מפגינים צועדים ברחובות תל אביב, הלילה/ראובן קסטרו

על רקע הביקורת על התנהלות המשטרה, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה לממלא מקום מפכ"ל משטרת ישראל, ניצב מוטי כהן, ודחה טענות על "אכיפה בררנית או התחשבות בשיקולים פוליטיים" על ידי גורמי האכיפה. "אני סמוך ובטוח כי משטרת ישראל, בהובלתך, תמשיך ותפעל על מנת להבטיח כי הפעלת סמכויות המשטרה ביחס להפגנות, כמו גם בכל הקשר אחר, תיעשה בהתאם להוראות הדין בצורה עצמאית, שוויונית, ועניינית, על בסיס כלל הנתונים הרלוונטיים", כתב מנדלבליט.

(עדכון ראשון 23:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully