וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שניים נעצרו בחשד לתקיפת שוטר ועיתונאים בתום ההפגנה מול מעון רה"מ

גבר בן 29 וצעיר בן 19 נעצרו בחשד שהשתתפו בתקיפת קצין משטרה במהלך הפרות הסדר בירושלים בתום המחאה בבלפור לפני כשבועיים. הצעיר נחשד גם בתקיפת צוות חדשות 13 באותו הערב. המשטרה תבקש להאריך את מעצרם

צילום: רוני כנפו, עריכה: שאול אדם

שני חשודים נעצרו הערב (שני) בגין מעורבות בתקיפת קצין משטרה במהלך הפרות סדר שאירעו בתום הפגנה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, לפני כשבועיים. השניים, בני 29 ו-19, נעצרו בחשד למעורבות בתקיפה, ואחד מהם (בן ה-19), נחשד גם בתקיפת צוות חדשות 13 שסיקר את הפרות הסדר, בהם העיתונאים אבישי בן חיים ויוסי אלי. מחר יובאו החשודים בפני בית משפט השלום בירושלים בבקשה להאריך את מעצרם.

במהלך הפרת הסדר, הותקף קצין המשטרה בעת שהיה בלבוש אזרחי וביצע מעצר. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים עם פציעה חמורה ברגלו. חוקרי המשטרה פתחו באותו לילה בחקירה, במטרה לזהות את התוקפים.

50 מפגינים נעצרו עוד באותו הלילה בגין הפרת הסדר הציבורי, נזק לרכוש ותקיפת שוטרים. לאחר שהסתיימה ההפגנה המרכזית נגד השחיתות השלטונית ברחוב בלפור בעיר, התקדמו מאות מפגינים לעבר כיכר פריז הסמוכה תוך שהם מציתים פחים, יושבים על הכביש ומשליכים חפצים על השוטרים, שניסו לפנותם מהאזור באמצעות זרנוקי מים. במקביל אליהם, עשרות מפגינים חסמו את תוואי הרכבת הקלה וגרמו נזק לרכוש.

עימותים בהפגנה מול מעון ראש הממשלה בבלפור, ירושלים, 14 ביולי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
עימותים בתום ההפגנה, לפני כשבועיים/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

יום לאחר ההפגנה והפרת הסדר, גינה ראש הממשלה בנימין נתניהו את המפגינים, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "ההתקפה המבישה בהפגנת השמאל על העיתונאי ד"ר אבישי בן חיים, יחד עם האלימות שהשתוללה שם נגד שוטרים, ראויה לכל גינוי. בושה וחרפה". ההפגנה, שנערכה לפני שבועיים, היתה אחת מתוך גל הפגנות שנערכו בשבועות שלאחר מכן, במוקדים רבים ברחבי הארץ.

עוד בוואלה!

שתי האפשרויות רעות: אוחנה מסתכן במשבר חסר תקדים בין המשטרה לציבור

לכתבה המלאה
עימותים בהפגנה מול מעון ראש הממשלה בבלפור, ירושלים, 14 ביולי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
מפגין נעצר לאחר עימותים עם שוטרים, לפני כשבועיים/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה כינס מסיבת עיתונאים באותו היום, ותקף גם הוא את משתתפי ההפגנה. "מה שראינו אתמול זו אנרכיה", אמר אוחנה, והוסיף כי "אמנם הפגנות הן נשמת אפה של הדמוקרטיה, אך בימי משבר הקורונה ראוי היה להימנע מכך, מחשש להפצת הנגיף". כמו כן, הוא כינה את משתתפי המחאה "סוכני כאוס שמבקשים לזרוע בהלה והרס בציבור".

לדבריו, מדובר ב"שיא מכוער" של הסתה וגידופים - גם מצד נבחרי הציבור. "כשחבר כנסת קורא לממשלה לא לגיטימית ואין חובה לציית להוראותיה - זו קריאה למרד", הדגים אוחנה בהתייחסות לדבריו של ח"כ עידן רול (יש עתיד-תל"ם), שלפיהם "הציבור לא צריך לציית לסגר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully