וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות בהפגנה ליד מעון רה"מ: "אסור שהעם ישלם את מחיר השחיתות"

17.7.2020 / 18:55

המפגינים ברחוב בלפור ערכו "קבלת שבת" בה קראו להתפטרות ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות כתבי האישום נגדו. למחאה הצטרף גם הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ: "נתניהו מנסה להפוך את ישראל לדיקטטורה". תא"ל אמיר השכל ממובילה המחאה: "טובת המדינה צריכה לעמוד לנגד עיני ההנהגה"

הפגנת החולצות השחורות כנגד השחיתות השלטונית/צילום: רוני כנפו, עריכה: ליר שפיגלר

(בוודיאו: קבלת השבת סמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור שבירושלים)

מאות מוחים התאספו היום (שישי) ברחוב בלפור בירושלים סמוך למעון ראש הממשלה, לקבלת שבת במחאה על השחיתות השלטונית. המפגינים קראו לראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר מתפקידו, נוכח כתבי האישום העומדים נגדו.

המחאה מצטרפת לשורת הפגנות שהתקיימה בשבועות האחרונים מצד ארגונים שונים, אולם בניגוד לכמה מהן - לא נרשמו עימותים אלימים בין המפגינים לשוטרים. "יש לי חלום שטובת המדינה תעמוד תמיד למול עיניהם של מנהיגיה ערכי יושר דוגמה אישית ושליחות יהיו נר לרגליהם", אמר תת-אלוף (מיל') אמיר השכל, ממובילי המחאה.

היום הצטרף למפגינים גם הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ. "הגיעו מים עד נפש", אמר. "אני מקווה שהנאשם שיושב במרחק מאות מטרים מכאן מקשיב. לפני שהוא יהרוס את הבית השלישי אנחנו צריכים להוציא אותו ממקומו. הוא שם לו ליעד להגן על עצמו ומבחינתו שתישרף המדינה ושכל תושביה יהיו מורעבים".

הפגנת החולצות השחרות נגד השחיתות השלטונית מול בית רה"מ בירושלים 17 ביולי 2020. רוני כנפו
"השוחד הוא הבעיה". הפגנת הדגלים השחורים, הערב מול מעון רה"מ/רוני כנפו

חלוץ הוסיף כי "לא הקורונה היא הבעיה, השוחד הוא הבעיה, השחיתות היא הבעיה. הוא מנסה להפוך את ישראל למיני דיקטטורה, ואסור שעם שלם ישלם את המחיר". לצעירים שהצטרפו למחאה הוא אמר כי "אנחנו צריכים לאסוף את כל הכוחות. קחו את ההובלה, תסתערו ותעשו את זה ללא אלימות אבל בקול רם וברור".

הפגנת החולצות השחרות נגד השחיתות השלטונית מול בית רה"מ בירושלים 17 ביולי 2020. רוני כנפו
"מנסה להפוך את ישראל למיני דיקטטורה". הפגנת הדגלים השחורים, הערב מול מעון רה"מ/רוני כנפו

בין המפגינים שהגיעו לבירה, גם האמנים אסף אמדורסקי ומוקי. במהלך ההפגנה הקימו המפגינים מייצגים כמו חוף ים ומסיבת ריקודים, במחאה על הצעדים עליהם הכריזה הממשלה.

"יש עיתונאים שרוצים לגמד את המחאה הזו כהפגנת שמאל", אמר נתנאל קראוס, ממשתתפי המחאה. "כבן הציונות הדתית, אני כאן כדי להראות שזה לא נכון. כאן אין מחנות, אין מגזרים, כאן פשוט יש אנשים שמבינים שחייבים לזעוק: עד כאן, לא עוד, לא ניתן יד לפוליטיקה מושחתת מסואבת ומנותקת".

ההפגנה הערב מצטרפת לכמה אירועי מחאה במקום בשבועות האחרונים, ביניהם ההפגנה שנערכה ביום שלישי האחרון והסתיימה בעימותים אלימים עם המשטרה. אלפי בני אדם הגיעו להפגנה ההיא, שבה מחו על השחיתות השלטונית לדבריהם. המפגינים קראו להתפטרותו של נתניהו, להקמת ועדת חקירה שתבדוק את חלקו של ראש הממשלה בפרשת הצוללות ולהגנה על ערכי הדמוקרטיה ושלטון החוק.

חלק מהמפגינים אחזו בלפידים בוערים וקראו קריאות כמו: "ביבי נתניהו לכלא מעשיהו" ו-"המדינה שלנו ולא של נתניהו". במהלך ההפגנה ניסו המפגינים לפרוץ את המחסומים בסמוך למעון ראש הממשלה, ובסיומה נעצרו 50 מהם בגין הפרעות סדר, עימותים עם שוטרים וחסימות כבישים, בהם תוואי הרכבת הקלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully