וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 נעצרו בתום המחאה מול מעון רה"מ - מחצית מהם בגין תקיפת מפגין

כוחות משטרה עצרו או עיכבו 6 מפגינים שסירבו להתפנות בתום המחאה נגד השחיתות השלטונית בבירה בה השתתפו אלפי בני אדם. היתר עוכבו לחקירה לאחר שהכו את אחד המוחים. גבר נעצר בחשד שריסס גז פלפל לעבר מוחים נגד נתניהו ליד רמת גן, ואדם נוסף בגין דקירת מפגין בעוטף עזה

בווידאו: עימותים בין שוטרים ומפגינים מול מעון רה"מ בי-ם/צילום: יותם רונן, רויטרס

12 בני אדם נעצרו או עוכבו הלילה (ראשון) בעימותים בתום המחאה מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים - מחצית מהם בגין תקיפת מפגין. ששת החשודים, בהם צעיר בן 27, עוכבו לחקירה לאחר שהכו את אחד המוחים. בחיפוש שנערך לצעיר, נמצאו אבוקה, תרסיס גז וחומר החשוד כסם.

במקביל, תושב רמת גן בן 34 נעצר בחשד שריסס גז פלפל לעבר משתתפי מחאת הדגלים השחורים במחלף אלוף שדה. עו"ד דן באומן, המייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את החשוד, אמר כי "מדובר באב לילדים קטנים שמוכר כנכה 100%. הוא שיתף פעולה עם החוקרים והביע צער על האירוע". בית המשפט קיבל את טענותינו ושחרר את החשוד למעצר בית למשך שלושה ימים.

גם צעיר תושב הדרום נעצר בחשד למעורבות בדקירת מפגין נגד ראש הממשלה במועצה האזורית אשכול. המשטרה תבקש היום להאריך את מעצרו.

מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מחוץ לבלפור, ירושלים, 25 ביולי 2020. ראובן קסטרו
מפגין נעצר בתום ההפגנה בירושלים, הלילה/ראובן קסטרו

יתר החשודים נעצרו לאחר שבסוף ההפגנה סירבו מאות מהמוחים להתפנות, והמשטרה פעלה לפיזורם בהפעלת זרנוקי מים. "על אף מחאה לגיטימית של מרבית המפגינים, שהתפזרו מרצונם, נותרו במקום קומץ מפגינים שסירבו להתפזר לאחר שהמשטרה הכריזה מספר פעמים על סיום המחאה וביקשה מהמפגינים לעזוב את המקום מרצונם, ועל כן המשטרה לבסוף נאלצה לפעול על מנת לפזרם ולהשיב את הסדר הציבורי ולפנות את הצומת", נמסר מהמשטרה.

אלפי מפגינים הגיעו אמש למחות ברחוב בלפור בבירה נגד השחיתות השלטונית, בעוד אלפים הפגינו גם בגן צ'ארלס קלור בתל אביב ומול מעונו הפרטי של נתניהו בקיסריה, זאת לצד מחאות נוספות שהתקיימו במהלך הערב בשורת צמתים מצפון ועד דרום.

לצד המחאות נרשמו שורת תקיפות כלפי מפגינים. לדברי עד ראייה לתקיפת המוחה מול מעון ראש הממשלה, המפגין עטה בנדנה ורודה, ותוקפיו קראו לעברו שאין לו זכות להפגין בירושלים. אז, הכו אותו באמצעות קסדה ושברו על גופו בקבוק זכוכית.

עוד בוואלה!

"רק ביבי": מפגינים נגד נתניהו העידו כי הותקפו, גבר נדקר בצווארו בדרום

לכתבה המלאה
מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מחוץ לבלפור, ירושלים, 25 ביולי 2020. ראובן קסטרו
מפגינים מול מעון ראש הממשלה בירושלים, אמש/ראובן קסטרו

"הבחור לבש בנדנה ורודה על הפנים שלו", סיפר עד ראייה. "הם צעקו לו 'מה אתה עושה בעיר שלנו', 'עוף מהעיר שלנו'. אחד מהם רץ אליו עם קסדת אופנוע והטיח את הקסדה בראש שלו ועוד חבר שלו בא מימינו ואז שבר לו בקבוק זכוכית על הראש. הבחור היה בשוק לגמרי, נראה לי הוא נפל מהמכה הזו. בשנייה שראיתי ששברו לו בקבוק על הראש רצתי הכי מהר למחסום משטרתי והזעקתי עזרה משני שוטרים שהיו על אופנועי משטרה".

מדיווח נוסף של מפגינים בבירה, עולה כי שניים מהם הותקפו על ידי חבורת נערים לבושים חולצות שחורות בעת שעשו דרכם מחוץ לכיכר פריז. לטענתם, הנערים קראו לעברם "רק ביבי", בעטו בהם ואיימו לדקור אותם בסכין. המפגינים הצליחו הלימלט ופנו למשטרה. "יש כאן הרבה כאלו, האווירה כאן לא בטוחה", אמר המפגין עופר גבעון.

מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מחוץ לבלפור, ירושלים, 25 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"האווירה כאן לא בטוחה". מפגינים מול שוטרים ברחוב בלפור בירושלים, אמש/ראובן קסטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מפגינים נגד השחיתות השלטונית במועצה האזורית אשכול, אמש/מערכת וואלה, צילום מסך

גם בעוטף עזה הותקפו מפגינים במהלך במהלך מחאה שקיימו בצומת ניר עם שבמועצה האזורית אשכול. אחד מהצעירים שהפגינו, ניר סער, אף נדקר ונפצע באורח קל במהלך העימות עם כמה אנשים שהגיעו למקום.

"מהשעה 18:30 היינו בצומת והפגנו. הייתה הפגנה מאוד רגועה, והיינו עם הילדים", העיד סער. "כשבאנו להתקפל באו שני אנשים, קרעו את השלט בפראות ואז התחילו לדחוף אותנו. הם תקפו אותנו באגרופים, עשו לנו מארב, ירקו עלינו, תקפו אותנו מכמה כיוונים".

סער המשיך וסיפר כי "הם ממש התגודדו מול חבר שלי, ראיתי שהם דוחפים אותו אז הלכתי אליו - ואז הרגשתי דקירה בצוואר מאחורה. לא הבנתי מה זה והמשכתי, כי חששתי לשלומו של החבר, אחר כך הבהתי שהם דקרו אותי".

"אפס סובלנות לאלימות לפני שיהיה מאוחר מדי"

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ גינה בטוויטר את שורת התקיפות נגד מפגינים. "‏הזכות להפגין קדושה", צייץ גנץ. "מי שמרים יד על מפגינים ומאיים באלימות חייב להיענש בחומרה. אני סומך על רשויות אכיפת החוק שישימו את ידיהן על התוקפים וימצו עמם את הדין".

גם חברו למפלגה, שר החוץ גבי אשכנזי, הצטרף לדבריו. "אני מגנה בכל תוקף את התקיפות האלימות של מפגינים הערב וקורא למשטרה לפתוח בחקירה ולבוא חשבון עם התוקפים. אפס סובלנות לאלימות בכל צורה שהיא לפני שיהיה מאוחר מדי. זכותם של אזרחים במדינה הזו לצאת ולהפגין ואדאג לשמור על זכות זו בכל דרך", הדגיש.

מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מחוץ לבלפור, ירושלים, 25 ביולי 2020. ראובן קסטרו
שוטרים עוצרים מפגין מול מעון רה"מ בירושלים, אמש/ראובן קסטרו

ח"כ משה יעלון (יש עתיד-תל"ם) פנה לנתניהו: "סדרת התקיפות על המפגינים נגדך אמש, אינה אקראית", כתב יעלון בחשבון הטוויטר שלו. "דברי ההסתה היוצאים מפיך ומסביבתך מביאים לאלימות. לא תוכל להגיד 'ידי לא שפכו את הדם הזה'. במקום להתבצר - התפטר!".

(עדכון ראשון: 07:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully