וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות בקבלת שבת ליד מעון רה"מ: "לקחו לנו את המדינה"

24.7.2020 / 19:24

מפגינים רבים התייצבו ברחוב בלפור בירושלים במחאה על השחיתות השלטונית. הם קראו לנתניהו להתפטר מתפקידו, ואף מתחו ביקורת נגד השר לביטחון הפנים והמשטרה: "נוקטים אלימות נגד אזרחים במחאה לגיטימית". אמיר השכל: "נפילת חומות ההפרדה בינינו היא הסיוט של רה"מ"

בווידאו: מאות ב"קבלת שבת" ליד מעון רה"מ בירושלים: "לקחו לנו את המדינה"/צילום: רוני כנפו, הדגלים השחורים, עריכה: איתי עמרם

מאות בני אדם הגיעו הערב (שישי) לרחוב בלפור בירושלים, סמוך למעון ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת כחלק ממחאתם על התנהלותו במשבר הקורונה והשחיתות השלטונית. כמדי שבוע, המפגינים ערכו "קבלת שבת" במקום, וקראו לנתניהו להתפטר מתפקידו. על השלטים אותם נשאו נכתב "מנותקים נמאסתם", "שחיתות - פגיעה בביטחון החברתי", "נאשם פלילי - לא ראש הממשלה שלי" ו"באנו חושך לגרש".

תת-אלוף (במיל') אמיר השכל, ממובילי המחאה, קרא לאחדות בעם. "נפילת חומות ההפרדה בינינו הישראלים היא הסיוט הנורא של מי ששיסה ופילג לאורך זמן, ויושב במעון הרשמי של ראש ממשלת ישראל שממומן בכספנו. ולכן, מהפכת התקווה היא המטרה המשותפת לכולנו".

מפגינים נגד השחיתות השלטונית מול מעון ראש הממשלה בירושלים, 24 ביולי 2020. רוני כנפו
"באנו חושך לגרש". המחאה בבלפור, היום/רוני כנפו

מארגן נוסף של המחאה, תא"ל (במיל') אסף אגמון, אמר כי הוא מופתע מכמות הצעירים במקום, ואף מתח ביקורת על התנהלות המשטרה והשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה. "היום מוקדשת קבלת השבת לצעירים, אבל הופתענו מהכמות", אמר. "להערכתי, יש כאן 1,500 מפגינים. המסר שלנו לצעירים, שסוף סוף קמים וצועקים 'לקחו את המדינה ואנחנו רוצים אותם בחזרה', מכוון לנתניהו ולשר אוחנה שמפעיל את המשטרה כמשטרה פוליטית - שנוקטת באלימות ללא צורך כלפי אזרחים שמביעים מחאה לגיטימית".

"הצעירים מבינים שלקחו להם את ההווה, שרמסו להם את כל הערכים", הוסיף. "אני עם עיניים נוצצות כשאני רואה את הצעירים מובילים. אי אפשר לעצור את המחאה הזאת. הדבר היחיד שנשאר פתוח הוא מתי נתניהו ילך הביתה וכמה נזק הוא יעשה עד אז".

עוד בוואלה!

מחסומים הוצבו סביב ביתו של נתניהו בקיסריה מחשש לקיום הפגנות

לכתבה המלאה
מפגינים נגד השחיתות השלטונית מול מעון ראש הממשלה בירושלים, 24 ביולי 2020. רוני כנפו
"מחאה אזרחית לגיטימית". ההפגנה ברחוב בלפור, היום/רוני כנפו

דן, מפגין נוסף סמוך למעון ראש הממשלה, טען כי אחת ממטרות המחאה היא יצירת שיח פוליטי אחר מזה שנשמע כיום. "הרעיון של קבלת השבת לתת מקום לאנשים שלא יכולים להגיע בימי חול וערבים להפגנות. המטרה של המחאה היא לייצר שיח שהוא מעבר לביבי או לא ביבי. ליצור שיח אחר של פוליטקה אחרת", אמר, "יש לנו ממשלה של שרים וחברי כנסת מושחתים שלא אכפת להם מאיתנו, וצריכים להחליף אותם".

רועי פלג, אחד המפגינים במקום, סיפר על האלימות שחווה לטענתו מצד המשטרה במחאה אמש. "אין מצב שיש ראש ממשלה במדינת ישראל שנאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים ועל כך אנחנו מוחים. האלימות מתחילה בנוכחות המשטרתית, המלווה במכתזיות. השוטרים נשאו נשק בכמויות לא סבירות, היו מחסומי לחץ שאטמו את המפגינים עד כדי כך שחלקנו לא יכולנו לצאת מההפגנה".

מפגינים נגד השחיתות השלטונית מול מעון ראש הממשלה בירושלים, 24 ביולי 2020. רוני כנפו
"מהפכת התקווה היא המטרה של כולנו". המחאה בבלפור, היום/רוני כנפו

ההפגנה התקיימה לאחר שאלפים השתתפו אמש במחאה מול מעונו של נתניהו. המארגנים מסרו כי "אדם מושחת שעסוק מבוקר עד ערב בהסתה, פילוג, שיסוי וניהול משפטו - לא יכול להיות ראש ממשלת ישראל. הוא לא כשיר לנהל את המשבר הכלכלי-בריאותי והוא חייב לעזוב את בלפור".

לאחר המחאה התפתחו עימותים בין מפגינים לבין כוחות המשטרה. המשטרה הכריזה כי ההפגנה הסתיימה, וקראה למשתתפים לעזוב מרצונם, תוך שהזהירה אותם מפני שימוש בכוח. אחרי שהמפגינים סירבו להתפנות, פיזרה אותם המשטרה בכוח ובשימוש בזרנוקי מים.

55 מהמוחים נעצרו בחשד לעבירות שונות של הפרת הסדר הציבורי, תקיפת שוטרים ותקיפת מפגינים אחרים. 20 מהעצורים הובאו הבוקר לדיון בעניינם בבית משפט השלום בירושלים, מרביתם שוחררו ואחד נשלח למעצר בית.

(עדכון ראשון: 16:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully