וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בין שוטרים למפגינים מול מעונו של נתניהו בירושלים; 55 נעצרו

אלפי מפגינים שהתכנסו בבלפור במחאה נגד השחיתות השלטונית צעדו למרכז העיר תוך קריאות "מדינת משטרה", אך נחסמו. "יש לאפשר לנו למחות ולא לפזר אותנו", מסרו המארגנים. המשטרה הודיעה כי אחד העצורים הוא נשא קורונה, אך חזרה בה לאחר מכן

בוידאו: הפגנות מול מעון רה"מ/צילום: דוברות משטרת ישראל, עריכה: עמית שמחה

עימותים התפתחו הלילה (שישי) בין מפגינים לבין כוחות המשטרה מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, לאחר שאלפים השתתפו במחאה נגד השחיתות השלטונית שהתקיימה במקום. כוחות המשטרה הכריזו כי ההפגנה הסתיימה, וקראו למשתתפים לעזוב מרצונם, תוך שהזהירו אותם מפני שימוש בכוח.

לאחר שהמפגינים סירבו להתפנות, פיזרה אותם המשטרה בכוח ובשימוש בזרנוקי מים. 55 מהמוחים נעצרו בחשד לעבירות שונות של הפרת הסדר הציבורי, תקיפת שוטרים ותקיפת מפגינים אחרים. בהודעת המשטרה נמסר כי אחד מחמשת העצורים הראשונים הוא נשא קורונה שהסתובב ללא מסיכה. אולם, לאחר מכן חזרה בה המשטרה מהודעתה ומסרה כי "בדיקה מעמיקה שנערכה מול רישומי משרד הבריאות, העלתה כי הוא סיים את תקופת הבידוד לפני זמן קצר".

בסיום ההפגנה, מסרה המשטרה כי היא "נערכה מראשיתן של המחאות על מנת לאפשר לכלל המפגינים להביע את מחאתם בצורה לגיטימית באזור כיכר פריז ורחוב עזה, ואלו התקיימו במשך מספר שעות". עוד הבהירה כי "המשטרה תפעל על מנת לאפשר לכל אדם את חופש הביטוי והמחאה, אך יחד עם זאת, לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי".

20 מהחשודים שנעצרו הובאו הבוקר לדיון בעניינם בבית משפט השלום בירושלים. הם שוחררו לביתם בתנאים מגבילים, ואחד נשלח למעצר בית.

הפגנות מול מעון ראש הממשלה בבלפור, ירושלים, 23 ביולי 2020. רויטרס
מפגין מפונה על ידי שוטרים במחאה מול מעון רה"מ בירושלים, הלילה/רויטרס

באזור השעה 23:30 החלו המפגינים בצעדה לעבר מרכז העיר תוך שהם קוראים "מדינת משטרה" ו"הם מפחדים". הם ניסו לפרוץ את המחסומים, אך כוחות המשטרה עצרו בעדם. בעקבות הכרזת המשטרה על סיום המחאה, חלק מהמפגינים עזבו מרצונם, ואחרים נותרו במקום. חלק מהמפגינים אף חסמו רכב משטרה וקראו לעבר השוטרים "פושעים".

במשטרה הדגישו כי "נאפשר למפגינים להתפזר, אך לא לצאת לתהלוכה או להפר את הסדר הציבורי". מנגד, מארגני מחאת "הדגלים השחורים" טענו כי הכוחות אינם פועלים כשורה. "המשטרה לא פועלת בשיקול דעת, אלא מלבה את היצרים ללא סיבה. מדינת ישראל קורסת תחת שלטונו של המושחת מבלפור שעדיין אינו דיקטטור - יש לאפשר למפגינים להפגין, לפזר את המכ"תזית והסוסים, לא את המחאה".

הפגנות מול מעון ראש הממשלה בבלפור, ירושלים, 23 ביולי 2020. רויטרס
שוטרים עוצרים מפגנים מול מעון ראש הממשלה, הלילה/רויטרס
הפגנות מול מעון ראש הממשלה בבלפור, ירושלים, 23 ביולי 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
אלפים הפגינו מול מעון ראש הממשלה, אמש/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

מארגני המחאה מסרו כי "אדם מושחת שעסוק מבוקר עד ערב בהסתה, פילוג, שיסוי וניהול משפטו - לא יכול להיות ראש ממשלת ישראל. הוא לא כשיר לנהל את המשבר הכלכלי-בריאותי והוא חייב לעזוב את בלפור". בנוסף לשחיתות השלטונית, המשתתפים הפגינו ברחוב בלפור גם נגד חוק הקורונה הגדול שאושר אמש בקריאה שנייה ושלישית בכנסת: "עלינו להשמיע את קולנו באופן שאינו משתמע לשתי פנים - לא נשלים עם דיקטטורה".

המשטרה מנסה לפזר הפגנה סמוך לבית רה"מ בירושלים. 24 ביולי 2020. שי מכלוף, אתר רשמי
קוראים "מדינת משטרה" ו"הם מפחדים". הצעדה שהציתה עימותים בי-ם/אתר רשמי, שי מכלוף

במקביל, כ-300 בני אדם התכנסו בסמוך להפגנת תמיכה בנתניהו. הם הניפו דגלי ישראל, תמונות של ראש הממשלה ושלטים עם הכיתוב "בג"ץ, אל תחריבו לנו את הדמוקרטיה", "העם הוא הריבון - לא בג"ץ" ו"ביבי, לעולם לא תצעד לבד".

(עדכון ראשון, 00:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully