וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו מול מעונו של נתניהו בירושלים: "נילחם על המדינה"

המפגינים שהתכנסו בבלפור במחאה נגד השחיתות השלטונית, החלו בצעדה לעבר מרכז העיר תוך קריאות "מדינת משטרה", אך נחסמו. במקום פרצו עימותים בין כמה מהמשתתפים לבין השוטרים. "מדינת ישראל קורסת, יש לאפשר לנו למחות ולא לפזר אותנו", מסרו המארגנים. 5 מפגינים נעצרו

בווידאו: אלפים מפגינים מול בית ראש הממשלה; חמישה נעצרו/צילום: שי מכלוף, רויטרס, עריכה: איתי עמרם

אלפי בני אדם הפגינו הערב (חמישי) מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, במחאה נגד השחיתות השלטונית. באזור השעה 23:30 החלו המפגינים בצעדה לעבר מרכז העיר תוך שהם קוראים "מדינת משטרה". הם ניסו לפרוץ את המחסומים, אך כוחות המשטרה עצרו בעדם. בשל כך, התפתחו עימותים במקום, ועד כה נעצרו חמישה ממשתתפי המחאה. מכוניות התזה הוצבו במקום על מנת לפזר את ההפגנה.

במשטרה הדגישו כי "נאפשר למפגינים להתפזר, אך לא לצאת לתהלוכה או להפר את הסדר הציבורי". מנגד, מארגני מחאת "הדגלים השחורים" טענו כי הכוחות אינם פועלים כשורה. "המשטרה לא פועלת בשיקול דעת, אלא מלבה את היצרים ללא סיבה", מסרו. "מדינת ישראל קורסת תחת שלטונו של המושחת מבלפור שעדיין אינו דיקטטור - יש לאפשר למפגינים להפגין, לפזר את המכ"תזית והסוסים, לא את המחאה".

הפגנות מול מעון ראש הממשלה בבלפור, ירושלים, 23 ביולי 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
אלפים מפגינים מול מעון ראש הממשלה, הערב/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

מוקדם יותר מסרו מארגני המחאה כי "אדם מושחת שעסוק מבוקר עד ערב בהסתה, פילוג, שיסוי וניהול משפטו - לא יכול להיות ראש ממשלת ישראל. הוא לא כשיר לנהל את המשבר הכלכלי-בריאותי והוא חייב לעזוב את בלפור". עוד הוסיפו המארגנים כי הם "מצפים מהמשטרה לאפשר מחאה אזרחית ולא להפעיל את האלימות שראינו בהפגנות האחרונות".

בנוסף לשחיתות השלטונית, המשתתפים מפגינים ברחוב בלפור גם נגד חוק הקורונה הגדול שאושר אמש בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. "אלו ימים שיירשמו לדיראון עולם", אמרו מארגני המחאה. "הלכה למעשה, מדובר בביטול הכנסת. עלינו להשמיע את קולנו באופן שאינו משתמע לשתי פנים - לא נשלים עם דיקטטורה".

המפגינים קוראים "הון, שלטון, עולם תחתון", ומניפים שלטים עם הכיתוב "זה לא ייגמר עד שביבי יתפטר", "הבית מתפורר", "מושחתים נמאסתם", "המלך עירום", "לא נפסיק להילחם על המדינה" ו"אין לי ארץ אחרת".

אחת מהמשתתפות בהפגנה אמרה כי המחאה תימשך "עד שנתניהו יעזוב את הבית בבלפור". לדבריה, "הוא מנותק מהעם. יחסי הון-שלטון זה מה שקורה במדינה שלנו. אנחנו נמשיך להגיע להפגין פה".

הפגנות מול מעון ראש הממשלה בבלפור, ירושלים, 23 ביולי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"לא נפסיק להילחם על המדינה". המחאה בבלפור, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל
הפגנות מול מעון ראש הממשלה בבלפור, ירושלים, 23 ביולי 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
"זה לא ייגמר עד שביבי יתפטר". המחאה נגד השחיתות השלטונית בבלפור/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

במקביל למחאה נגד השחיתות השלטונית, עשרות בני אדם התכנסו בסמוך להפגנת תמיכה בנתניהו. הם הניפו דגלי ישראל, תמונות של ראש הממשלה ושלטים עם הכיתוב "בג"ץ, אל תחריבו לנו את הדמוקרטיה", "העם הוא הריבון - לא בג"ץ" ו"ביבי, לעולם לא תצעד לבד".

אחד המפגינים אמר כי "רק העם יחליט מי יהיה ראש הממשלה, לא בג"ץ או היועץ המשפטי". אדם נוסף המשתתף בהפגנת התמיכה, אמר כי המחאה נגד נתניהו אינה קשורה למשבר הכלכלי. "לא מובטלים מעניינים אותם - הם רוכבים על המגיפה כדי להפיל את השלטון".

הפגנות מול מעון ראש הממשלה בבלפור, ירושלים, 23 ביולי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"אל תחריבו לנו את הדמוקרטיה". הפגנת התומכים בנתניהו, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל
הפגנות מול מעון ראש הממשלה בבלפור, ירושלים, 23 ביולי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
עם דגלי ישראל ותמונות של נתניהו. הפגנת התמיכה בראש הממשלה, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל

המשטרה נערכה לאפשר קיום של כמה מחאות במקביל ליד מעון ראש הממשלה, והכוחות חצו במחסומים את המתחם כדי למנוע חיכוכים. על פי המשטרה, הכוחות נערכו לחלק מסיכות לאלו שיופיעו ללא. מהמשטרה נמסר כי ניתן יהיה לקיים את המחאה עד לשעה 23:00, אז המפגינים יתבקשו להפסיק עם אמצעי הרעש.

בשל המחאה נחסמו לתנועה הרחובות בן מימון ועזה עד לצומת כיכר פריז, רחוב קרן היסוד עד פלומר, רחוב קינג ג'ורג' עד קק"ל וכן רחוב אגרון.

הפגנות מול מעון ראש הממשלה בבלפור, ירושלים, 23 ביולי 2020. שי מכלוף
חצו במחסומים את המתחם כדי למנוע חיכוכים. כוחות המשטרה בבלפור, הערב/שי מכלוף
הפגנה מול מעון ראש הממשלה בבלפור, ירושלים, 23 ביולי 2020. שי מכלוף
המחאה מול מעון ראש הממשלה, הערב/שי מכלוף

שלשום הפגינו אלפי בני אדם נגד טיפול הממשלה במשבר הכלכלי והשחיתות השלטונית. במסגרת המחאה, נערכו כמה הפגנות נפרדות בסמוך לבית ראש הממשלה, ולאחר מכן צעדו המפגינים במשותף לעבר משכן הכנסת - שם התקבצו יותר מ-3,000 איש. בהמשך, התחדשה ההפגנה בצומת כיכר פריז שליד מעון ראש הממשלה.

המפגינים חסמו את הכבישים במקום, ו-35 מהם נעצרו. על פי המשטרה, עשרות המפגינים נעצרו בחשד להפרות סדר ותקיפת שוטרים, כשחלק מהם אף קראו "נאצים" לעבר הכוחות והשליכו רימון עשן. מהמשטרה נמסר כי לקראת השעה 01:00, המוחים התבקשו לפנות את צומת כיכר פריז בה התקבצו, וכי "לאחר שלא נענו, החל פינוי המקום ופיזור המפגינים".

(עדכון ראשון: 19:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully