וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאות בירושלים: מפגינה חשופת חזה תועדה על סמל המנורה מול הכנסת

אחת המשתתפות במחאה נגד השחיתות נצפתה כשהיא מתייצבת על הפסל שמול הכנסת, בצעד שמזכיר את המפגינה שכונתה "אתנה הערומה" בארה"ב. "גוף האישה אינו מבזה, אלא רה"מ המואשם בפלילים", הסבירה הסטודנטית לעבודה סוציאלית. יו"ר הכנסת: "לפעול באופן מיידי להעמדתה לדין"

בווידאו: הפגנה נגד ראש הממשלה סמוך לביתו בירושלים/צילום: רויטרס

אחת מהמפגינות במחאה נגד השחיתות השלטונית נצפתה אמש (שלישי) כשהיא חשופת חזה על פסל המנורה שמול הכנסת. תמונתה, שהופצה על ידי ארגון "אם תרצו", זכתה לתשומת לב ברשתות החברתיות לאור הדמיון למפגינה שצולמה בימים האחרונים בהפגנות בפורטלנד, ארצות הברית, כשהיא מתייצבת מול השוטרים ללא פריטי לבוש פרט למסיכה על פניה וכובע גרב על ראשה, וזכתה לכינוי "אתנה הערומה".

הצעד זכה לגינוי מצד יו"ר הכנסת יריב לוין. "אני עומד על זכותו של כל אדם למחות, להפגין ולהביע את דעתו, אך יש הבדל בין מחאה לגיטימית ובין ביזוי סמלי המדינה. אף מדינה בעולם לא מאפשרת לבזות כך את סמליה", מסר. הוא קרא לרשויות אכיפת החוק "לפעול באופן מיידי להעמדתה לדין של המפגינה, לא רק לשם הענישה אלא בעיקר לשם המסר החינוכי והאזרחי שחייב להיות חד וברור".

המחאות בירושלים: מפגינה חשופת חזה תועדה על סמל המנורה מול הכנסת, 22 ביולי 2020. ראובן קסטרו
המפגינה חשופת החזה על המנורה, הלילה/ראובן קסטרו

המפגינה, סטודנטית לעבודה סוציאלית שהזדהתה בשם ס', השיבה לביקורת בריאיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103, ואמרה כי "החזה שלי אינו ביזוי סמל המדינה". לדבריה, "אני לא חושבת שגוף האישה זה דבר מבזה, אני חושבת שראש ממשלה שמואשם בפלילים זה דבר מאוד מבזה".

היא ציינה כי "נשים משלמות בגופן ובחייהן בשביל המדינה הזאת", אף שלטענתה לא אכפת למה מה אנשים שלא מכירים אותה חושבים עליה. כשנשאלה מדוע בחרה לעשות זאת, השיבה: "הנה תראו, אתם מדברים איתי ברדיו על הבוקר. למה בגלל השדיים שלי? מטורף".

עוד בוואלה!

תעוזה חשופה: "אתנה הערומה" שגברה על השוטרים בפורטלנד

לכתבה המלאה
המחאות בירושלים: מפגינה חשופת חזה תועדה על סמל המנורה מול הכנסת, 22 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"נשים משלמות בגופן ובחייהן בשביל המדינה הזאת", המפגינה על המנורה. הלילה/ראובן קסטרו

על רקע מאבק העובדות הסוציאליות, סיפרה ס': "אני אישה שעברה כל מיני דברים בחיים שלה. כל מיני פגיעות. היו לי עובדות סוציאליות שטיפלו בי ולכן הלכתי ללמוד את המקצוע הזה. להגיד שגופי, שאיתו נולדתי, פוגע במישהו זה בעיניי צבוע, כי עובדות סוציאליות חוטפות מכות. השבוע נאנס ילד בן תשע ולא הייתה שם עובדת סוציאלית שתחקור אותו". עם זאת, היא הבהירה גם כי היא מייצגת רק את עצמה, ו"לא אף מחאה, לא את העובדים הסוציאליים". ואולם ברצונה: "להתפרנס בכבוד".

בכמה הפגנות הנפרדות שהתקיימו אתמול בירושלים, בציר שבין מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור ועד למשכן הכנסת, השתתפו אלפי בני אדם הכוללים עצמאים ומסעדנים, המוחים על טיפול הממשלה במשבר הקורונה, וכן משתתפי מחאת "הדגלים השחורים" הקוראים להתפטרותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך הלילה, חלקם המשיכו במחאה שהידרדרה לעימותים מול המשטרה, לאחר שצעדו בחזרה מהכנסת עד למעון נתניהו. המשטרה עצרה 34 מהם בחשד להפרות סדר ולתקיפת שוטרים.

המחאות בירושלים: מפגינה חשופת חזה תועדה על סמל המנורה מול הכנסת, 22 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"להגיד שגופי, שאיתו נולדתי, פוגע במישהו זה בעיניי צבוע". ירושלים, הלילה/ראובן קסטרו

על פי המשטרה, חלק מהמפגינים קראו "נאצים" לעבר הכוחות ואף השליכו רימון עשן. עוד נמסר כי לקראת השעה 01:00, המוחים התבקשו לפנות את צומת כיכר פריז בה התקבצו, וכי "לאחר שלא נענו, החל פינוי המקום ופיזור המפגינים".

לדברי המשטרה, "על אף המחאה הלגיטימית של מרבית המפגינים, קומץ אחר ככל הנראה הגיע במטרה להפר את הסדר. לאורך המחאה, המפגינים השתמשו במערכות כריזה, תופים וצפצפות, שהיוו הפרעה משמעותית לתושבי האזור".

המחאות בירושלים: מפגינה חשופת חזה תועדה על סמל המנורה מול הכנסת, 22 ביולי 2020. צילום: ראובן קסטרו. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
אני לא חושבת שגוף האישה מבזה, ראש ממשלה שמואשם בפלילים זה דבר מאוד מבזה. הלילה/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

מארגני מחאת "הדגלים השחורים" הזהירו מוקדם יותר כי חוק הקורונה, אותו הם מכנים "חוק ההסמכה", פוגע בדמוקרטיה. "חוק ההסמכה הוא עוד שלב בפירוק ודרדור ישראל לעבר ביביקרטיה", מסרו המארגנים. "את הנאשם נתניהו צריך להוציא מבית ראש הממשלה - לא להעביר לו עוד סמכויות. השבועות האחרונים הוכיחו לכל מי שעוד היה לו ספק - לנאשם בפלילים שעסוק מבוקר עד ערב בניהול משפטו אין זמן לטפל במגיפה או בכלכלה. לישראלים מגיע ראש ממשלה שיעסוק רק באזרחים ובאזרחיות".

(עדכון ראשון: 07:29)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully