וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעוזה חשופה: "אתנה הערומה" שגברה על השוטרים בפורטלנד

במהלך ההפגנות בעיר, שאליהן שלח טראמפ סוכנים פדרלים, הצליחה אחת המפגינות לגבור על הכוחות החמושים היטב כשפשוט התיישבה על הכביש, כשרק מסיכה על פניה. אחרי כעשר דקות, עזבו השוטרים את המקום. ראש העיר דורש את הוצאות הכוחות, אך טראמפ שם עין על ערים נוספות

בווידאו: כוחות פדרליים מיוחדים בהפגנות בפורטלנד/צילום: רויטרס

(בווידאו: טראמפ שלח כוחות פדרליים מיוחדים לדכא את ההפגנות בפורטלנד)

במהלך ההפגנות הסוערות בימים האחרונים בפורטלנד, מפגינה אחת תפסה את תשומת הלב. כשהיא ללא פרטי לבוש פרט למסיכה על פניה וכובע גרב על ראשה, "אתנה הערומה", כפי שזכתה לכינוי, לא חששה לחצוץ בין השוטרים לבין מפגינים אחרים.

בתמונות שצולמו ביום שישי בלילה, היא נראתה צועדת על הכביש, ולאחר מכן התיישבה עליו והחלה לעשות תרגילי יוגה ובלט. אחרי כעשר דקות, נטשו השוטרים את המקום.

"כולם נראו מופתעים ודי המומים", אמר הצלם דייב קלין, מהאתר The Oregonian/OregonLive, שתמונותיו כבשו את הרשת. לדבריו, השוטרים ירו כדורי גז מדמיע לעבר רגליה, וכשמפגין אחר רץ לעברה וניסה להגן עליה עם מגן מאולתר, היא התחמקה ממנו. "היא הייתה פגיעה מאוד. זה היה יכול להיות כואב מאוד להיפגע מהתחמושת הזו ללא בגדים".

מפגינה ערומה בעיר פורטלנד, 18 ביולי 2020. רויטרס
"הייתה פגיעה מאוד". המפגינה מול השוטרים בפורטלנד/רויטרס

העיר שבמדינת אורגון עלתה לכותרות בארצות הברית אחרי שנחשף כי הנשיא דונלד טראמפ שלח סוכנים פדרלים לדיכוי המחאה, שנמשכת מאז הרג ג'ורג' פלויד בסוף חודש מאי. הרשויות במדינה, הנשלטות על ידי הדמוקרטים, דורשות מטראמפ להסיג את הכוחות מהעיר והאשימו אותם בהפרת זכויותיהם של המפגינים.

"הם מסלימים את המצב", אמר ראש העיר טד ווילר. לדבריו, "עשרות אם לא מאות" סוכנים פדרלים נמצאים בעיר. "הנוכחות שלהם רק מובילה ליותר אלימות וונדליזם. הם לא רצויים כאן. לא ביקשנו מהם להיות כאן. למעשה, אנחנו רוצים שהם יעזבו".

דברים דומים אמרה מושלת אורגון, קייט בראון, שהאשימה את הסוכנים הפדרלים ב"ניצול חמור לרעה של סמכותם". היא אמרה כי מדובר ב"הצגה פוליטית טהורה" מצד ממשל טראמפ והוסיפה בריאיון לרשת MSNBC כי היא ביקשה מהממשל הפדרלי להסיג את הכוחות כבר בשלישי. "אתם מסלימים את המצב המאתגר ממילא", אמרה.

מפגינה ערומה בעיר פורטלנד, 18 ביולי 2020. רויטרס
תרגילי יוגה ובלט לצד רימוני גז. המפגינה מול השוטרים בפורטלנד/רויטרס

הסוכנים, ששייכים לכמה שירותים פדרליים, כמו המשרד לביטחון המולדת, נשלחו במסגרת הצו הנשיאותי שעליו חתם טראמפ בחודש שעבר, ובמסגרתו, הממשל הפדרלי יכול לשלוח כוחות כדי להגן על פסלים שבשטחים פדרליים. זאת גם ללא אישור המדינות. בתגובה, עתרה התובעת הכללית של אורגון נגד הממשל.

בכתב התביעה, דרשה התובעת הכללית של אורגון, אלן רוזנבלום, לעצור את השימוש בסוכנים פדרלים מסוכנויות שונות לצורך מעצרים בעיר. "חייבים לעצור את הטקטיקה הזו", מסרה. "לא רק שזה מונע מאנשים לממש את הזכות להפגין בדרכי שלום המוגנת בתיקון הראשון לחוקה, הם גם מלבים את המצב ברחובות שלנו".

"הממשל הפדרלי בחר בפורטלנד כדי להשתמש בטקטיקות ההפחדה שלו על מנת למנוע מתושבינו למחות על אכזריות המשטרה ולתמוך בתנועת Black Lives Matter", אמרה. "כל אזרח אמריקני צריך להזדעזע כשהוא רואה את זה קורה. אם זה יכול לקרות כאן בפורטלנד, זה יכול לקרות בכל מקום".

התביעה עצמה טוענת כי טקטיקות אלה מונעות מאזרחים, ש"חוששים באופן סביר להילקח אותם ולהעביר אותם לכלי רכב לא מסומנים, ייתכן על ידי סוכנים פדרליים, ייתכן שעל ידי אנשים המתנגדים להפגנות", לממש את זכותם להפגין כפי שקובע התיקון הראשון לחוקה. בנוסף לכך, הסוכנים הפדרלים מואשמים בהפרת התיקון הרביעי והתקיון החמישי בחוקה, דרך עיכובים ומעצרים של אנשים ללא צו, ומניעת הליך הוגן מהם.

טראמפ: "נשלח סוכנים לערים נוספות"

למרות הקריאות, טראמפ נותר בשלו והיום אמר כי הוא מתכנן לשלוח כוחות פדרליים לערים גדולות נוספות שבשליטת הדמוקרטים, כמו ניו יורק, שיקגו, פילדלפיה, דטרויט, בולטימור ואוקלנד. לדבריו, ראשי העיר שם הם "דמוקרטים ליברלים". "אנחנו שולחים את רשויות אכיפת החוק", אמר טראמפ לכתבים בבית הלבן. "אנחנו לא יכולים לתת לזה לקרות בערים".

אתמול כתב טראמפ בטוויטר: "אנחנו מנסים לעזור לפורטלנד, לא לפגוע בה. ההנהגה שלהם איבדה בחודשים האחרונים שליטה על האנרכיסטים והתסיסנים". לדבריו, "הם לא פועלים, עלינו להגן על הרכוש הפדרלי ועל האנשים שלנו".

אתמול קראו הדמוקרטים בבית הנבחרים לגופי הביקורת במשרד המשפטים ובמשרד לביטחון המולדת לחקור אם שני המשרדים "ניצלו את רשויות החירום כדי להצדיק שימוש בכוח" נגד מפגינים.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שב לבית הלבן מביקור באטלנטה, 15 ביולי 2020. רויטרס
"אנחנו לא יכולים לתת לזה לקרות בערים". טראמפ/רויטרס

העדויות על מעצרים שרירותיים במהלך הלילות בידי סוכנים במדים, היוצאים מכלי רכב לא מסומנים פורסמו בתחקיר של ערוץ השידור הציבורי של אורגון בשבוע שעבר. הסוכנים נשלחו לפורטלנד לפני כשבועיים, כדי לבלום את ההפגנות הסוערות, ועד כה הועמדו לדין לפחות 13 אנשים בעבירות הקשורות להפגנות. חלקם נעצרו בסמוך לבית המשפט הפדרלי, שבסמוך לו התפרסו הסוכנים, אך לפי דיווח של סוכנות הידיעות אי-פי, אחרים נתפסו הרחק משטחים שבשליטת הממשל הפדרלי.

במהלך הלילה שבין שבת לראשון, מפגינים נראו מפרקים גדר מסביב לבית המשפט הדרלי, שעות אחרי שהוצבה. לשכת התובע של משרד המשפטים הפדרלי באורגון כתבה בטוויטר כי הגדר הוצבה כדי "להפיג את המתיחות בין המפגינים לרשויות אכיפת החוק" וביקשה להניח לה במקומה.

מחוץ למבנה איגוד השוטרים של פורטלנד, שבצפון העיר, הכריזו הרשויות על מהומות, ושריפה הוצתה במקום עד שכובתה על ידי הרשויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully