וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלפו מפגינים מהרחוב: טראמפ שלח סוכנים פדרלים לדיכוי מחאה בפורטלנד

העיר ידעה שבועות של הפגנות בעקבות הרג ג'ורג' פלויד, ועדי ראיה סיפרו על שוטרים רעולי פנים שעצרו ללא סיבה נראית לעין מפגינים. מדינת אורגון תובעת את הממשל הפדרלי, שכינה את המפגינים "אספסוף אלים". טראמפ צייץ כי "ההנהגה בעיר איבדה שליטה בחודשים האחרונים"

בווידאו: כוחות פדרליים מיוחדים בהפגנות בפורטלנד/צילום: רויטרס

התובעת הכללית במדינת אורגון תובעת את הממשל הפדרלי באשמת מעצר לא חוקי של מפגינים. מאז ההרג של ג'ורג' פלויד בסוף חודש מאי, מתקיימות הפגנות ליליות בעיר פורטנלד נגד אלימות המשטרה, ובשבוע שעבר סוכנים פדרלים שיצאו ממכוניות לא מסומנות עצרו בכוח מפגינים ברחובות, ללא סיבה ברורה לעין.

הממשל בוושינגטון, שהורה על פריסת הסוכנים בהוראת הנשיא דונלד טראמפ, אמר כי הוא מנסה להשיב את הסדר בעיר. הסוכנים השתמשו בגז מדמיע ובאמצעים לא קטלניים אחרים נגד המפגינים, שאותם כינה לאחרונה השר לביטחון המולדת צ'אד וולף "אספסוף אלים".

"אנחנו מנסים לעזור לפורטלנד, לא לפגוע בה", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "ההנהגה שלהם איבדה בחודשים האחרונים שליטה על האנרכיסטים והתסיסנים". לדבריו, "הם לא פועלים, עלינו להגן על הרכוש הפדרלי ועל האנשים שלנו".

במהלך הלילה, מפגינים נראו מפרקים גדר מסביב לבית המשפט הדרלי, שעות אחרי שהוצבה. לשכת התובע של משרד המשפטים הפדרלי באורגון כתבה בטוויטר כי הגדר הוצבה כדי "להפיג את המתיחות בין המפגינים לרשויות אכיפת החוק" וביקשה להניח לה במקומה.

מחוץ למבנה איגוד השוטרים של פורטלנד, שבצפון העיר, הכריזו הרשויות על מהומות, ושריפה הוצתה במקום עד שכובתה על ידי הרשויות.

סוכנים פדרלים בהפגנה בעיר פורטלנד, 17 ביולי 2020. רויטרס
בממשל הפדרלי רואים במפגינים "אנרכיסטים". סוכנים בפורטלנד, שישי/רויטרס

בכתב התביעה, דרשה התובעת הכללית של אורגון, אלן רוזנבלום, לעצור את השימוש בסוכנים פדרלים מסוכנויות שונות לצורך מעצרים בעיר. "חייבים לעצור את הטקטיקה הזו", מסרה. "לא רק שזה מונע מאנשים לממש את הזכות להפגין בדרכי שלום המוגנת בתיקון הראשון לחוקה, הם גם מלבים את המצב ברחובות שלנו".

"הממשל הפדרלי בחר בפורטלנד כדי להשתמש בטקטיקות ההפחדה שלו על מנת למנוע מתושבינו למחות על אכזריות המשטרה ולתמוך בתנועת Black Lives Matter", אמרה. "כל אזרח אמריקני צריך להזדעזע כשהוא רואה את זה קורה. אם זה יכול לקרות כאן בפורטלנד, זה יכול לקרות בכל מקום".

עוד בוואלה!

טראמפ: יותר לבנים משחורים נהרגים על ידי המשטרה

לכתבה המלאה
מפגינים נגד גזענות המשטרה בעיר פורטלנד, 17 ביולי 2020. רויטרס
מפגינים אחרי עימותים עם שוטרים בפורטלנד, שישי/רויטרס

התביעה עצמה טוענת כי טקטיקות אלה מונעות מאזרחים, ש"חוששים באופן סביר להילקח אותם ולהעביר אותם לכלי רכב לא מסומנים, ייתכן על ידי סוכנים פדרליים, ייתכן שעל ידי אנשים המתנגדים להפגנות", לממש את זכותם להפגין כפי שקובע התיקון הראשון לחוקה. בנוסף לכך, הסוכנים הפדרלים מואשמים בהפרת התיקון הרביעי והתקיון החמישי בחוקה, דרך עיכובים ומעצרים של אנשים ללא צו, ומניעת הליך הוגן מהם.

דברים דומים אמרה בשבוע שעבר מושלת אורגון, קייט בראון, שהאשימה את הסוכנים הפדרלים ב"ניצול חמור לרעה של סמכותם".

העדויות על מעצרים שרירותיים במהלך הלילות בידי סוכנים במדים, היוצאים מכלי רכב לא מסומנים פורסמו בתחקיר של ערוץ השידור הציבורי של אורגון בשבוע שעבר. הסוכנים נשלחו לפורטלנד לפני כשבועיים, כדי לבלום את ההפגנות הסוערות, ועד כה הועמדו לדין לפחות 13 אנשים בעבירות הקשורות להפגנות. חלקם נעצרו בסמוך לבית המשפט הפדרלי, שבסמוך לו התפרסו הסוכנים, אך לפי דיווח של סוכנות הידיעות אי-פי, אחרים נתפסו הרחק משטחים שבשליטת הממשל הפדרלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully